Advertenties


Kan iemand mij helpen met het elektrisch circuit? Ombouw motorkabelboom

Gestart door Alleycat, 19 augustus 2019, 12:31:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alleycat

Goeiemiddag!
Ik ben al geruime tijd bezig om een 2.0 IDE om te bouwen naar een normale 2.0 16v.
Om precies te zijn heb ik een compleet blok, met motorkabelboom en kabelboom voor achter het dashboard van een F4r-746 uit een Mégane cabrio, welke ik in mijn F5r-740 aan het bouwen ben.
Motorblok en motorkabelboom liggen er in. En daar beginnen de problemen... de stekker van de kabelboom ( die witte ) is anders. Dus ik heb ook de kabelboom die achter het dashboard hoort.
Maar ook hier kom ik alweer een niet passende stekker tegen: die bij de aansluiting naar achteren...
Omdat ik er weinig voor voel om ook deze kabel te moeten vervangen, ben ik gestopt met het uitbouwen van het dashboard.
Mijn vraag is de volgende;
Wie heeft er hier genoeg kennis van deze bekabeling en kan mij helpen om dit alsnog werkend te krijgen?
Ik hoor het heel graag....

Jacques

Ik zou de hele bekabeling in tackt laten en de F4R motor compleet met zijn eigen ECU in bouwen en er voor zorgen dat de startonderbreker van de ECU eruit wordt geprogrammeerd. (of een imobilezer gebruiken) Er zijn bij www.renault-tuning.com een aantal mensen die met een F4R blok rijden o.a in een Renault 5 (Zelf heb ik een F7R megane blok met stand alone ECU in een R19 hangen)

Alleycat

De hele motor en bekabeling zijn al ingebouwd, maar de aansluiting op de binnenbekabeling is anders.
Bijvoorbeeld de zekeringen; in de auto zitten die nog in het plastic doosje naast de accu, maar de kabelboom die bij de motor zit is berekend op een andere locatie van de accu en alle motorzekeringen bij elkaar.
Ik ben niet superhandig met electronica en weet dus niet zo goed hoe ik alles lopend ga krijgen als de stekkers van de kabelbomen niet eens op elkaar passen.
Daar komt dus mijn hulpvraag vandaan...

larsdijkstra

Citaat van: Alleycat op 20 augustus 2019, 12:16:41
De hele motor en bekabeling zijn al ingebouwd, maar de aansluiting op de binnenbekabeling is anders.
Bijvoorbeeld de zekeringen; in de auto zitten die nog in het plastic doosje naast de accu, maar de kabelboom die bij de motor zit is berekend op een andere locatie van de accu en alle motorzekeringen bij elkaar.
Ik ben niet superhandig met electronica en weet dus niet zo goed hoe ik alles lopend ga krijgen als de stekkers van de kabelbomen niet eens op elkaar passen.
Daar komt dus mijn hulpvraag vandaan...

Jacques is wel HEEL handig  !-! _o_
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark29

Er is hier iemand geweest die zelfde swap heeft gedaan.
Kom niet zo op zijn naam, martijn zou dat kunnen. Even de zoekfunctie op los laten


Alleycat


Jacques

Patrick en Samantha hebben in eerste instantie een 2.0 8 klepper in hun megane gebouwd en later een V6 erin gebouwd. De 2.0 8V komt qua bedradings layout overeen met jouw 2.0 16V. Misschien kun je hier wat info halen. http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=18880.0

Alleycat

Ik maak uit de verhalen op dat de motorkabelboom aangepast moet worden. In theorie komt een groot deel aardig overeen; het zijn beiden 2.0 16v F-motoren. Toch zijn er ook genoeg verschillen.

Christian de Vriend

ik heb eventueel de dealer schema's van beide motoren voor de ph2 F4R en F5R

heet dialogis ofzo iets, is een digitaal bestand met de schema's
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Jacques

Bottleneck blijft toch de startonderbreker (immobilizer) van de ECU van de F4R motor. Die moet je eruit programmeren of een immobilezer gebruiken. Dit is een apparaatje dat een fake code geeft aan de ECU  Misschien kan be bij Tutuur (RTC) je licht eens opsteken of op deze site https://hm-electronics.nl/renault,renault-zonder-can-startonderbreker-emulator,16,212,3567.html

Alleycat

Citaat van: Christian de Vriend op  7 september 2019, 09:52:12
ik heb eventueel de dealer schema's van beide motoren voor de ph2 F4R en F5R

heet dialogis ofzo iets, is een digitaal bestand met de schema's
Dat zou echt top zijn!

Alleycat

Citaat van: Jacques op  7 september 2019, 13:56:04
Bottleneck blijft toch de startonderbreker (immobilizer) van de ECU van de F4R motor. Die moet je eruit programmeren of een immobilezer gebruiken. Dit is een apparaatje dat een fake code geeft aan de ECU  Misschien kan be bij Tutuur (RTC) je licht eens opsteken of op deze site https://hm-electronics.nl/renault,renault-zonder-can-startonderbreker-emulator,16,212,3567.html

Geldt dit ook als ik alles van de f4r motor heb? Dus ook de ECU, chip van de sleutel en de ontvanger?

Jacques


Alleycat

Hij draait nog niet, maar heb ook de volledige kabelboom die achter het dashboard hoort compleet met ECU, sleutel, sensor voor afstandsbediening etc etc. Als deze ingebouwd is, zou hij in principe moeten lopen...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev