Advertenties


(deelbare-) Aandrijfhoes vraag

Gestart door Joske, 15 juli 2019, 15:01:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joske

Hallo Megane-kenners, vraagje:

Zojuist te horen gekregen dat een hoes van de aandrijfas vervangen dient te worden.
Bij de aankoop van de Megane was door de dealer al gezien dat deze hoes was vastgezet met een tiewrap.
Nu heb ik er al geruime tijd mee gereden zonder klachten.
Ik moest nu direct even de knoop doorhakken: 440,- kosten voor een nieuwe of niet (APK).
Heb gevraagd of hij niet gewoon met een klem / tiewrap vast kan...dat kon ook  8)7

Nu snap ik dat het mijn eigen keuze is en dat het niet de meest ideale oplossing is.
Wil nu rustig even de tijd nemen om alternatieven te bekijken.

Nu de vraag:

1. Zijn er mensen die ervaring hebben met het vervangen van deze hoes en (lagere) kosten?
2. Ik zie dat er 'deelbare ashoezen' te koop zijn, daarbij lijkt vervanging een 15 minuten klusje (in theorie).

Via diverse aanbieders (zelfs Marktplaats) zijn ashoezen met lijm te koop en alle bijbehorende klemmen e,.d.
De specificaties:


70-80mm: Homokineet van 66mm tot 87mm / asdikte van 19mm tot 35mm.
90-100mm: Homokineet van 88mm tot 110mm / asdikte van 19mm tot 35mm.


Zijn er mensen met ervaringen op dit vlak?
Vond het wel de moeite om eerst even te informeren.

De auto is overigens nu APK gekeurd zag ik al op RDW.nl, dus kennelijk was een klem afdoende.

Gr Joske





Felix

Ik heb jaren met een tiewrap rondgereden, was geen enkel probleem.
Vastzetten met een klem moet gewoon kunnen hoor. Beetje raar om de hoes te vervangen als je het mij vraagt.

A110

Ook wij zetten ze weleens met een tiewrap vast.
Begin niet met die deelbare hoezen, dat werkt echt niet. Dan kan je beter nog een universele hoes monteren die je met een speciale spreider over de askop heen zet.

Even een link naar wat ik bedoel
https://www.automotive-line.nl/fuseekogel-aandrijfashoezen/ashoes-spreiders.html

Dit gebruiken wij veel en werkt gewoon goed.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Joske

Thanx heren!!! Was nu 89,- kwijt ipv 5x zoveel. Zal vd winter nog eens een check doen, voordat we door de sneeuw gaan en eea erg vies wordt ALS de hoes los is. Maar vooralsnog prima dus !-!

mark

Ik gebruik in m'n schuurtje van die flexibele hoesjes, die je met een spreider monteerd. Zo'n hoesje incl zakje vet en 2 klemmetjes kost 4 euro. En het vervangen is zo gebeurd. Echt ideaal en ze gaan ook best lang mee.  !-!

Joske

 :9~
Zorgt die 'spreider' ervoor dat de boel niet gedemonteerd hoeft te worden? Creeert dus extra ruimte? Of snap ik het idee niet helemaal?

Gr

A110

Je haalt de as uit het fuseestuk.
Dan schuif je de hoes over de spreider en spreid dus het hoesje, je rekt hem op. En dat kun je zo over de kop van de as schuiven.

https://youtu.be/AYEBgHKD0vY

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

richard65

Spreider zorgt ervoor dat ashoes opgerekt word om hem over het kogelgewricht te krijgen zonder het dan verder te moeten demonteren.
Zie het als een elastiek om een broodtrommel die rek je met de hand uit om hem eromheen te doen.
Deze spreider rekt de ashoes op zodat je hem over het kogelgewricht krijgt.

Joske

Heren, dank! 100% helder, zeker met filmpje erbij! Ga toch deze optie eens benoemen, dan maar bij de bevriende (bovag) om de hoek ipv bij de dealer _o_

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev