Advertenties


Gekke dingen GT205 - krakende stoel - motorkap klappert

Gestart door adinsx, 6 juni 2019, 11:29:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adinsx

Citaat van: mark op 10 juni 2019, 12:59:53
De stabilisator stangetjes zijn idd niet zo geweldig op deze auto's.

Ja, maar dat zijn die verticaal staan toch? Daar heb ik al naar gekeken en zag ik niet veel geks aan. Kan er zo alleen niet bij om even te 'voelen'.
Morgen maar eens kijken bij maximale stuuruitslag.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

A110

Heb ik ook last van, van dat schurende geluid.
Schijnt ook een kwaal te zijn en komt vanuit de veerpoten aan de voorkant.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

adinsx

Ik heb denk ik het gerammel gelokaliseerd. Stabilisatorstangetjes ogen goed en vast, maar wat ik (alweer op een Frans forum) tegenkwam is het hitteschild vanaf de turbinezijde van de turbo, die om de uitlaat heen zit. Dit zit los vreemdgenoeg en ik denk dat die lekker op en neer rammelt als de auto ook wat op en neer schut. Klinkt iemand dat bekend?

Foto van het forum:




Hier kun je op zien dat hij niet aansluit op de turbo, en ik denk dus gaat lopen rammelen...
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

mark29

Hoezo niet aansluit? Ik zie dat niet, dat ie wijder is dan de uitlaatpijp etc is normaal.
Kan je hem heen en weer bewegen? Dan zit er iets los inderdaad. Is er aan gesleuteld?

adinsx

Ik zal zo even bij mijn eigen auto een korte video maken, dan wordt het wat duidelijker. Er is niet aan gesleuteld overigens.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

adinsx

Net gemaakt:



Hoort dit, of zou dit dat rammelende geluid kunnen geven? Of toch de stabi-stokjes?

Ik heb het idee dat het wel tegen de turbo aan hoort te liggen / vast hoort te zitten (geklemd).
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

mark29

Handig die video. Nee dat hoort wel vast te zitten.

adinsx

Leek mij ook. Kreeg via Facebook van een bij een dealer werkende technicus door dat hij er al eens een had vervangen. Moet inclusief de hele katalysator, dus ook hele subframe los. Aardig klusje...
Denk dat ik komende woensdagmiddag maar even langs de dealer ga met wat garantiewerk ;).

Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

mark29

Ja grappig he. En nog denken mensen op vrijdagmiddag wel even snel geholpen zijn.
Voor steeds meer klussen moet of de motor eruit of de subframe eraf. En dit is niet meer zo eenvoudig als bij een megane van bouwjaar 2000.

A110

Zo, dat hitteschild zit los. Dat zou zomaar eens de rammel kunnen zijn. Bij de THP motoren van PSA komt dit ook veel voor. Wat verlang ik soms terug naar de tijd van de "oudere" auto's zonder teveel elektronica en andere milieu aanpassingen. Toen kon je nog om de motor heen fietsen om ergens bij te komen.

Ik denk nog een aantal jaar en ze gaan het zo maken dat je 1 centrale stekker hoeft los te maken, alle vloeistoffen aftappen een paar bouten lossen en je de motor met bak en subframe in één keer kan laten zakken binnen een uur. Daarna kan je alle reparatie's uitvoeren.

Vrijdag nog een oliefilterhuis moeten doen bij een Peugeot 207 met een 1.6 16V VTi motor. Heel het voorfront moeten verwijderen, katalysator weg moeten halen om bij 2 kleine boutjes te komen om het filterhuis los te maken. 1 voordeel ik kon wel alles goed schoonmaken van olie en vettigheid.

Maar dit word zeker een garantie afhandeling.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

duckie1098


knight-rider

Interessante site.
Raar dat ik nooit iets van die terugroepacties voor de Megane IV heb gehoord

adinsx

Om nog even te updaten:
Motorkap strakker afgesteld, klappert nog wel iets (ook bij 220+ in Duitsland ;)), maar niet meer zo erg.
Krakende stoel is gefixed. Was eerst geen OTS op, maar later wel. Boutjes zijn nagetrokken en iets is ingevet
Het tokkende geluid kwam van de stabilisatorstokjes, die zijn vernieuwd en nergens meer last van
Het losse hitteschild gaf niet direct rammels, maar kon wel. Onder garantie is een nieuwe besteld en na vijf weken is ie binnen. Een complete downpipe+kat. Een flinke klus, want subframe etc. moet los. Daarna moet de auto dus ook weer opnieuw uitgelijnd worden.

I.v.m. vakantie vanaf laatste week augustus laat ik de klus pas ná de vakantie uitvoeren. Geen zin in zo'n grote klus vlak voor de vakantietrip, want er zal maar iets gebeuren / niet goed vastgezet zijn...

Tot zover de update ;)

@knight-rider
Het gaat vaak heel specifiek om een bepaalde productieserie waarin iets niet goed in is gegaan. Dan moet je auto er maar net invallen.

Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

mark29

Voor de stoelen is er ook een mededeling tm 5698.

Oud topic maar goed.

A110

@mark29, kan jij aan die tm 5698 komen?

Ik krijg hem niet naar voren in mijn account van dialogys. Ik wil graag weten of dit ook op mijn stoel/auto gebaseerd is. Word helemaal gek van een geluid uit mijn stoel als ik over een hobbel/drempel rijd en ikzelf iets loskom van de zitting.

Zie ook dat ik 2x een blauwe OTS heb open staan. Misschien ga ik hem wel even wegbrengen bij de dealer.
1x OTS met betrekking op update software rekeneenheid ivm NOx uitstoot
1x OTS met betrekking op intercooler waar een rooster voor gemaakt moet worden. Zal wel voor bevriezing te maken hebben schat ik in.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev