Advertenties


Stekker Xenon dimlicht

Gestart door marcopaul, 23 mei 2019, 19:34:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcopaul

Met enige regelmaat heb ik dat mijn (xenon) dimlicht uitvalt van de Megane III (2012). Enkele maanden geleden de bestuurderskant, nu de bijrijderskant.
Het blijkt echter dat niet de lamp zelf stuk is maar de stekker ( AMP waterdichte stekker ) blijkt niet goed af te dichten.

Ik ben benieuwd of dit een vaker voorkomend probleem is of ben ik de enige ?
Het is overigens een after market set ( maar niet de goedkoopste ), dus geen OEM.


https://imagizer.imageshack.com/img921/6729/MGcG4j.jpg

mark29

Die groene prut is geen tandpasta he.
Maar oxidatie. Probleem is toch duidelijk waarom het niet goed werkt.
Kijken of je andere stekkers kunt regelen. En de boel afschermen met hoesjes.

Roadkill (Michiel)

Stekkers goed schoonmaken, en droogmaken, in elkaar klikken en dan wat Mark zegt krimpkous er om of afdichten met vaseline. Maarre xenon dat is zooooo 2015, doe er gewoon een setje Leds in, geeft ook nog mooier en beter licht.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

marcopaul

Ik heb nieuwe stekkers besteld. Ik vind het namelijk zonde om de xenon lampen te vervangen als ze niet kapot zijn.

LED is natuurlijk wel mooi en modern, maar wat als ik daar weer hetzelfde 'roestige stekker-probleem' ga krijgen.............. ?

mark

Xenon mag dan wel zoo 2015 zijn, maar als het sneeuwt ben je blij dat je xenon hebt, en geen led. Led wordt niet warm genoeg om de sneeuw van de koplampen te smelten.

Nikk

Is wel een puntje Mark maar in NL heb ik al jaren niet zoveel last  meer van sneeuw op de koplampen  ;)
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark

Als ik m'n koplampen project af heb, komt er ook led in hoor.
Maar heb ook nog een xenon setje liggen. Dus mocht het gaan sneeuwen pleur ik dat setje er ff in.

Roadkill (Michiel)

Citaat van: mark op 27 mei 2019, 13:27:04
Xenon mag dan wel zoo 2015 zijn, maar als het sneeuwt ben je blij dat je xenon hebt, en geen led. Led wordt niet warm genoeg om de sneeuw van de koplampen te smelten.

Ik kan uit ervaring zeggen dat je echt de brandblaren op je vingers hebt staan als je na een half uur rijden met verlichting aan je je led lampen er uit haalt.... En trouwens  je kan ook gewoon 200 gaan rijden, dan waait de sneeuw er ook gewoon af........   :-). :-)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nikk

Als het even kan die enkele dag dat het in NL sneeuwt niet rijden vind ik de beste optie  :)
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev