Advertenties


Prijs vervangen Dynamo Megane III Dci 1.5 90 pk

Gestart door rjanszen, 21 mei 2019, 17:12:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rjanszen

Beste Clubleden,

Ik heb afgelopen maandag mijn Megane III bij een officiele Renault dealer gebracht voor het vervangen van een DYNAMO die stuk was. De auto is bijna 10 jaar oud en ik schrok van het bedrag voor het vervangen van de kapotte DYNAMO voor een tweedehands gereviseerde DYNAMO. De totale vervangingskosten plus gereviseerde Dynamo kwamen uit op 1.150,- euro. Is dit niet een erg hoog bedrag voor het vervangen van een DYNAMO.

Kosten van de gereviseerde DYNAMO (Velau) zijn 600,- euro en de kosten van een de handjes zijn 500 euro plus wat riempjes.

ik ben een beetje geschrokken van de prijs en ik ben benieuwd waarom een Renault dealer zo duur is, of is het normaal dat je bij een Renault dealer op deze bedragen uitkomt.

Met vriendelijke groet, Janszen

A110

Heb even snel gekeken wat bij ons de prijs zou zijn.

Arbeid 220,-
dynamo (ruil bosch) 510,-
snaar 35,-

Dus reken maar uit. Nu ligt ons uurloon uiteraard lager dan de dealer.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Roadkill (Michiel)

Op autodoc ff snel gekeken, voor een 2008 meg3 1,5 dci is de duurste Valeo dynamo nieuw (!) 295€ en lijkt me niet echt een heel moeilijke klus om het zelf te doen, maar kan het mis hebben, heb best wel wat dynamo"s vervangen maar niet bij een meg3
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

richard65

#3
 !-!

mark29

Je gebruikt wat vreemde woorden en ik heb het idee dat je niet de hele offerte toelicht.
Zo kan een ander nooit beoordelen of het te duur is.
Overigens hanteerd de dealer gewoon pakketprijzen dus elke dealer zou dezelfde prijzen hebben voor dit soort klussen.
Is er een distributieset wissel in de prijs meegenomen?

Igoranty

Ik had voor mijn megane 3 2.0 16v TCE 180 gloednieuwe dynamo gekoht voor 190 o-) Gewoon via NL'se website. 2de hands was het 120,- maar hebik niet gedaan.  De nieuwe dynamo was binnen 3 dagen in huis. Vervangen zelf was wel een ### klus, omdat ik vrijwel geen ruimte heb onder de motorkap door een big block :D Y Y. Dus er moest veel uit elkaar gehaald worden maar was prima gezien ik nog distributie had gedaan en nog wat dingen.. Maar al met al voor 200,- was ik klaar met dynamo incl nieuwe snaar.  :police:
Nieuwe trots *** Renault Megane III 2.0-16v TCe 180 Privilege ***

Oud, maar goud: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=18628.0

FB pagina: https://www.facebook.com/igor.antypov.3?ref=tn_tnmn

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev