Advertenties


V-snaar kapot onderweg.

Gestart door juul, 22 april 2019, 20:45:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juul

Vandaag is helaas de v-snaar kapot gegaan onderweg.
Eerst ging het lampje aan van de accu en stop. Deze bleef niet constant branden maar ging steeds aan en uit. Niet veel later
roken we een beetje verbrand rubber. Auto aan de kant gezet en toen klep los. Rookte bij de v-snaar en toen zag ik dat deze eraf lag.
Met behulp van Anwb thuis gekomen en vanavond even gekeken of ik een oorzaak kon vinden.
Alle rollen lopen los en draaien eigenlijk soepel zonder speling.
Behalve de degene die op de krukas zit. Deze kan ik wel rond draaien en voelt alsof ik de krukas rond draai, maar de bout in het midden draait niet mee.
Gaat om deze grote onderin.


Ook denk ik dat de snaar geknapt is en verbrand is omdat ie tussen de rollen lag en daar op aanliep.
Daarom de vraag moet die poelie wat speling hebben en apart van die bout draaien?


juul

Spanrol ga ik sowieso mee vervangen. Let niet op de oliezooi  8)7 Dit wordt volgende week hopelijk gemaakt.

Gangisallesman

Is dit niet een krukas poulie met een gevulkaniseerde rubber binnen gedeelte? Met jouw beschrijving zou het zomaar kapot zijn gescheurd . Misschien kan iemand anders dit bevestigen , is maar een idee.

mark29

De buitenkant van de krukaspoelie mag absoluut niet rond draaien, ja wel iets heen weer bewegen, zeg een 2 mm op het rubber.
Zie je die roest kleur? Nou als die rond draait is die inderdaad kapot en is die vulkaniesatie kapot.
Dus motor op tijd zetten, blokkeren en krukaspoelie dan vervangen.

Of meteen de distributie mee vervangen als die er toch aankomt.

juul

Inmiddels is de krukaspoelie vervangen met snaar en spanner.
Nu de overige probleempjes nog voor de keuring.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev