Advertenties


achterklep staakt

Gestart door Nicojo, 1 april 2019, 10:52:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicojo

Hoi,
Het slot van mijn grandtour achterklep doet het soms niet , soms weken wel en dan weer niet.
Ik had nog een werkend slot liggen  en dat heb ik gemonteerd, zelfde resultaat.

Ik heb de drukknop opengehad om te checken op corrosie, zag er mooi koperig uit en doormeten was goed qua continuiteit.

Het forum doorspittend zag ik dat het gebroken kabels in de doorvoerthule  tussen klep en carosserie zouden kunnen zijn.
Als ik een ram op de spoiler geef op de plek waar de thule zit wil dat nog wel eens helpen om te openen

Hebben jullie enig idee wat de reparatie zou kunnen kosten dwz breuken solderen, stukje soepel kabel tussen solderen? Qua tijd en euro's.

De auto is uit 2005

PS , achterruitverwarming, 3de remlicht, wisser, kenteken verlichting doen het allemaal nog. Ik heb geen indicatie op dashboard dat er iets open staat. De klep gaat ook niet spontaan open.

mark29

Breuken in bedrading kan. Komt vaak voor.


Maarja klemkracht onvoldoende op de stekker van de bediening kan ook. Uch probleem ook.
Etc.

MadBull

Ik heb precies hetzelfde probleem, erg vervelend als je de kofferbak vol hebt zodat je niet bij de witte "schakelaar" kan... Ik vermoed bij mij een draadbreuk, omdat als ik de klep voor 50% open hij het wel doet (schakelaar ingedrukt houden) en bij volledig geopende of gesloten klep niet. Rommelen aan de bedrading helpt ook. Maar ja, zoals Mark al zegt, het kunnen ook tal van andere dingen zijn... En als het een breuk is, waar zit het dan? Mijn auto is ook een Grandtour uit 2005.

mark29

Indien breuk 9 van de 10 keer in de thule dan wel ja.

Nicojo

Fijn deze reacties maar antwoord hoeveel deze reparatie aan een draadbreuk kost heb ik nog niet gelezen :')

Felix

Ik denk dat een garage je daar een beter beeld van kan geven.
Reken maar op een aantal uur werk ben ik bang 8)7

mark29

Ik weet niet wat jouw monteur vraagt per uur.

Nicojo

Ik heb nu een rood touwtje om het witte palletje gebonden en die laat ik 1 cm uitsteken bij mijn achterlichten

practisch niet te zien, als voorlopige oplossing, als de klep niet opent effe aan het touwtje trekken

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev