Advertenties


slecht geluid carkit/bluetooth

Gestart door ROBIN GT, 19 maart 2019, 16:31:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ROBIN GT


Ik krijg van iedereen te horen dat het superslecht klinkt als ik bel via de R-link, slecht verstaanbaar etc en vooral als ik op de snelweg rij.
Heb gewoon een I phone7 die het in andere auto's prima doet dus dat zal het niet zijn....

Komt dit mensen bekend voor?
Megane lV GT 205

mark29

Kijken of je software van her r link systeem de laatste versie is.
Zo niet updaten.
Dan verder kijken of de klachten blijven bestaan. Vaak is het dan opgelost.

Anders blijft een zwanenhals microfoon of zo'n kleintje nog een optie.

ROBIN GT

Citaat van: mark29 op 19 maart 2019, 16:45:19
Kijken of je software van her r link systeem de laatste versie is.
Zo niet updaten.
Dan verder kijken of de klachten blijven bestaan. Vaak is het dan opgelost.

Anders blijft een zwanenhals microfoon of zo'n kleintje nog een optie.

Software is de nieuwste. En een andere microfoon zou toch complete onzin zijn?
Er rijden duizenden van deze auto's , dan zou iedereen er last van moeten hebben.
Megane lV GT 205

mark29

Ja niet iedereen vind het zo slecht. Ik kan er ook niks aan doen. Blijft een beetje tobben en achter de feiten aanlopen die software en telefoons.
Is ie net geupdate? Ik weet dat er weer een nieuwe versie is namelijk vrij gegeven.
Welke versie heb je?

Rlink 2 gaat van 2.2 naar 7.0 nog iets zo uit het hoofd. Ik werk vrijwel niet momenteel dus checken is lastig voor mij. Maar ik begreep dat die pas is vrijgegeven.

mark29

Was gister op cursus hoor veel monteurs hun ongenoegen spuien over hoe er omgegaan word met de updates. En de informatie voorziening is ook niet al te best.
Wat het lastig maakt om klanten goed te helpen. Al doe je zo je best als monteur..... als het vanuit frankrijk drama is, dan word het hier al helemaal lastig.

knight-rider

Hier toch geen problemen, ik gebruik het handenvrij bellen vrij vaak, maar tot nu toe nog geen klachten gehoord.

Is de nieuwe software (7.0.***) nu dan toch vrijgegeven?

Abdelitto

Heb je met een ander telefoon geprobeerd? ik heb totaal geen last van. Heb zelfs 2 toestellen op aangesloten, eentje voor audio en de ander voor carkit (werk telefoon). Dat wil wel zo gaan bij volgende keer aanzetten dat de R-Link beetje gek van wordt en maar 1 telefoon pakt voor audio en telefonie.

cortrans

Ik heb zelf ook een iPhone 7 in combinatie met de Rlink 2, en heb nog nooit klachten gehad over het geluid............
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

Laurens

Hallo allemaal,

Zelf heb ik een iPhone 8 maar last van hetzelfde probleem.
Veel klachten dat mijn stemgeluid erg zacht klinkt/een laag volume heeft en op de achtergrond tov het motor/rijgeluid. Kortom, vaak jezelf herhalen.

Ben al een keer bij de dealer geweest. Alles ge-update en het vilt voor de microfoon is verwijderd. Iets verbeterd maar nog steeds waardeloos. Ik gebruik voor nu de bij de iPhone meegeleverde oordopjes.

Moet nog een keer terug naar de dealer hiervoor.

Heeft iemand al een oplossing?

Grt. Laurens


mark29

Vaak word een externe microfoon eraan gesoldeerd.

Laurens

Inmiddels 30.000 km gereden en bij de beurt nogmaals naar de microfoon laten kijken. Men zegt dat het met de uitgevoerde update beter zou moeten werken maar dat is helaas niet het geval. Ook de suggestie gedaan om er een externe microfoon op te zetten echter wordt daarvan gezegd dat dit in combinatie met het R-link systeem niet mogelijk is?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev