Advertenties


Start soms niet!!!¡

Gestart door Punk65, 11 maart 2019, 12:01:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Punk65

Hoi hoi
Wie kan mij helpen of raad geven......
Heb een Megane fase 1 uit 1999....nu was 3 weken mijn accu lampje en stop lampje gaan branden dacht meteen aan mijn dynamo of accu......bleek mijn dynamo te zijn......die vernieuwd en hij startte weer 2 dagen later startte hij niet...accu was leeg bleek dat mijn accu ook niet meer zo goed was...ANWB was er ook bij geweest hup kabels eraan en starten heb dus de accu ook vervangen dacht er vanaf te wezen maar paar dagen later startte hij niet had geen of weinig stroom....alles doet het centrale vergrendeling...alleen hij start niet en met een paar keer proberen is de accu leeg.
Als ik er accu kabels opzet en effe paar minuutjes wacht start hij gewoon en rijd weer als een zonnetje....
De dynamo laad ook goed dat heeft de ANWB gezegd en kon je ook zien bij hem op het display.
Wie weet raad......?

Gr punk

mark29

Check je massakabels maar op inwendige oxidatie.
En als ie niet start. Probeer met een startkabel van je massa accu naar massa blok door te lussen. Als hij dan wel goed start zit het dus in de massakabel.
Vergrendelingslampje is wel uit?

In de paravan zit daar zekeringhouders? Is dat niet geoxideerd?

Punk65

Hoi hoi
Bedankt voor de reactie maar het schijnt dat mijn nieuwe accu
Niet goed is en dat ik een andere moet alles doet het gewoon ook als ik hem aantrek met sleepkabel en als hij gestart is kan ik hem daarna gewoon weer starten maar als ik hem langer niet gebruik uurtje later dan is het gebeurd.....ga donderdag een nieuwe accu halen dus word vervolgd.......

Gr punk

mark29


Punk65

Heb nu nieuwe accu start in 1 keer maar na 8 keer start hij wel maar na een paar keer starten dus niet in een keer iemand een idee wat dat dan kan zijn......?

Gr punk

mark29

Zal ik mijn tekst knippen en plakken?
Als de massakabel slecht is kan die te warm worden die klachten geven.
Als je respons geeft of je iets met de tips hebt gedaan of gecontroleerd. Bijvoorbeeld met startkabel overbruggen. Dan kunnen mensen je helpen.

Anders word het moeilijk als je niet openstaat en respons geeft.

Punk65

Oke ga ik morgen even proberen jullie horen nader....
Gr punk

Punk65

Hoi hoi
Dat heeft geen effect de startmotor gaat wel draaien
Maar hij slaat niet aan....als je een meter duwt of sleepkabel eraan is hij meteen aan....wie denkt te weten wat het is

Gr punk

mark29

Net was het niet starten. En nu niet aan slaan. Dat zijn 2 dingen.
Lees hem maar uit met een clip. Wie weet komt er een bdpsensor naar boven dan.

Niet gokken maar uitlezen.

larsdijkstra

mijn idee ook, bdp sensor. hadik ook in de 2 x 19 16v. niet aanslaan, en na roeren in de bak/koppeling intrappen startte hij wel
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Punk65

Hoi hoi

Hij is gisteren uitgelezen maar geen fouten...
Als je hem een duwtje geeft gaat hij meteen aan....

RobScénic

Ik zou de BDP sensor sowieso vervangen, is een onderdeel wat niet duur is. Er komt ook niet altijd een storing naar voren als deze sensor kuren vertoond.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

mark29

Kon je bij parameters een toerental zien op het moment dat ie niet startte?

Punk65

Hij doet alles wat hij moet doen maar slaat niet aan toerental naald blijft tijdens starten staan en de benzinepomp hoor ik wel als ik mijn contact aanzet

larsdijkstra

Probeer die BDP sensor eens!!
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev