Advertenties


Welke dynamo heb ik?

Gestart door MiMe, 2 maart 2019, 12:29:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MiMe

Hallo allemaal, ik rijd in een Renault Megane Grand Tour II 2.0-16V (2007). Nu heb ik problemen met mijn dynamo. Ik wil proberen om via internet een tweedehands dynamo te vinden maar de volgende vraag wordt gesteld: Welke uitvoering van de Megane heb je (Business, Tech, Dynamique of Privelege) Hoe kom ik hier achter? In de manual kan ik het niet vinden! Vervolgens wordt over de dynamo de volgende vraag gesteld: Connectorvorm (ovaal, rechthoekig, rond of vierkant) en poelietype (magneetkoppeling, vaste poelie of vrijlooppoelie)?
Wie kan mij helpen de juiste antwoorden op deze vragen te geven? Alvast bedankt!!

mark29

Ik zal even in mijn glazen bol kijken, bij de volgende volle maan heb ik een antwoord voor je.



Je kan ook de motorkap open doen en zelf even de gegevens over nemen die op de dynamo staan toch? Schiet er ff een foto van ofzo.
Wil je echt iets bestellen wat door een ander gegokt is aan de andere kant van het land? Je kan dan beter zelf kijken wat er op staat.

MiMe

Leuk antwoord. Ik vraag alleen maar waar ik die info kan vinden/opzoeken/opvragen. Het tweede deel van je antwoord zou zonder het cynisme dan waardevoller zijn.  Is wat anders dan: ik heb een grijze auto met vier wielen, weten jullie wat voor brandstof er in moet?
Heb op dit forum als enthousiast Megane-rijder al eerder vragen gesteld aan mogelijke deskundigen en/of ervaringsdeskundigen en altijd goede info terug mogen ontvangen. Zal ik ook blijven doen  in de hoop ook in de toekomst mijn voordeel er mee te kunnen doen.
Bedankt dus voor uhh..... niets. Fijne zaterdag!

mark29

Als ik op het werk op magazijn vraag naar een dynamo, sturen ze mij altijd terug met wat zijn de gegevens van de dynaom.
Er zijn verschillende in de omloop, dialogys geeft meerdere opties op.
Dus ja kap open maken en de gegevens op de dynamo overschrijven ontkom je niet aan.


Fijne zaterdag nog.

Nikk

Je komt m.i ook wel wat vaak cynisch uit de hoek mark29. Een vriendelijk antwoord is leuker voor iedereen.   
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Mensen die mij persoonlijk kennen zien mijn lachende gezicht erbij. Nadeel van forums. Op het werk staan we alleen maar slappe klets te verkondigen om de dag door te komen.

Mijn vriendin meent dat ik op whatsapp vaker emoticons moet gebruiken.
Daarbij komt als ik op de mobiel teksten typ ik dat vaak wat korter houd omdat ik de tekst niet altijd goed kan lezen. Ivm een ongevalletje tijdje terug aan mijn oog.
Maar ik zal op mijn taal gebruik letten voort.

Maar ik word ook wel eens moe van mensen die zelf geen moeite willen doen.
Die dynamos zijn gewoon lastig. Als dealer monteur naar magazijn toe moet je ook alles overnemen kwa gegevens.
En iets anders in een meg2 schroeven geeft veel elektronische fouten in die autos. Zie zoek functie.

mark

Ik snap Mark best.
Ik erger mij ook aan zulke berichten. Dan denk ik ook van wat nou als je gewoon is zelf kijkt?
Druk je telefoon er tussen en maak een foto van het stickertje. zo moeilijk is dat toch niet?

Maar reageer dan bewust niet, want dan kom ik toch veel te bot door de bocht. :D

mark29

Ja als een ander het gokt en hij heeft toch een andere. En hij besteld die, wie moet het dan betalen?
Ik begrijp dat niet. En dan is ie gepikeerd. Tja lekker belangrijk.

Yorick

Als je als kenner nou gewoon wat meer rekening houd met de onwetendheid van topicstarters..  :)

Al begrijp ik wel dat jullie moet worden van domme vragen. Maar, ik mijn vak bestaan domme vragen niet! #scheeltweer

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev