Advertenties


Systeem update van 2.2.19.300 naar 7.0.24.166

Gestart door wim1963, 22 februari 2019, 13:59:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A110

Deze update kan alleen de dealer uitvoeren.
Ik had problemen van zwart scherm, niet opstarten of het "bevriezen" van het scherm.
Die zijn nu tot op heden opgelost met de update, heb er geen last meer van gehad.
Verdere problemen ervaarden ik niet maar dat komt omdat ik verder niet kieskeurig ben. Ik telefooneer nooit in de auto dus daar had ik geen problemen mee.
En de "slechte" DAB ontvangst had ik ook geen last en nu nog steeds niet. Verder maak ik niet zoveel gebruik van het systeem. Mijn navigatie verloopt binnenkort. Maar goed ook omdat ze 4 updates beloven heb ik er maar 1 gekregen.
Daarom ben ik wel blij dat ik met deze versie androidauto heb geactiveerd. Ik verbind nu mijn gsm en maak gebruik van google maps en dat werkt perfect.

Dus voor mijn gebruik ben ik er tevreden over met tot nu toe nog geen problemen ervaren.

Gr Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

knight-rider

Ik heb het probleem dat het scherm soms ineens uitvalt (lijkt op een soort reset), het gebeurt niet zo vaak, maar is wel irritant wanneer je juist op de gps vertrouwt om je weg te vinden.

Problemen die ik eerder had met de DAB zijn reeds opgelost bij een vorige update.

Abdelitto

Ik heb gister voor het eerst zwarte scherm gehad toch. Jammer maar toch met deze nieuwe versie 7. Maar werkt nog steeds beter, vlotter, overzichtelijker, vooral TomTom traffic hebben ze beter gemaakt, klein vb, rode vierkantje betekent file en groene vierkantje is dat er file was maar opgelost is.

Welbekend voordeel is kwa audio blijft waar het gebleven was. Voorbeeld soms doe ik audio streamen vanuit mijn telefoon. Voorheen na auto uit en dan weer aan gaat ie automatisch naar DAB. Nu niet meer, hij blijft op Bluetooth audio staan. Doe ik op DAB als laatst dan blijft het ook daarbij.

Degelijk wel veranderingen.

knight-rider

Citaat van: knight-rider op  7 mei 2019, 18:30:57
Ik heb het probleem dat het scherm soms ineens uitvalt (lijkt op een soort reset), het gebeurt niet zo vaak, maar is wel irritant wanneer je juist op de gps vertrouwt om je weg te vinden.

Problemen die ik eerder had met de DAB zijn reeds opgelost bij een vorige update.
Vorige week donderdag had ik weer het probleem dat de R-link uitviel, maar deze keer startte hij gewoon niet meer opnieuw op, na effe stoppen aan een winkel en terug vetrekken nog steeds niks. Dan wat langer stil gestaan aan een andere winkel, en hij startte gewoon terug op alsof er niks gebeurd was.

Toch kom nog niet in aanmerking voor een update 8)7

knight-rider

Gisteren viel die weer uit om na een tijdje weer op te starten. Was nu wel weer enkele maanden geleden, dus gebeurt echt niet zo vaak.
Toch word het stilaan tijd dat dit probleem opgelost word...
Enkele weken terug nog eens contact gehad met Renault en het antwoord was weer "Ja meneer, maar die update is nog niet vrijgegeven voor u voertuig."
Toen ik vroeg waarom er dan zoveel andere waren die die update wel al gekregen hadden wisten ze daarop geen antwoord.

Abdelitto

Zelfs met de nieuwste versie wat ik ook heb valt het nog steeds eens in de zoveel tijd uit. Er is wel een verschil met daarvoor, hij reset niet alle instellingen van je navigatie, dat niet maar toch valt het soms wel uit. Dus no high hopes met die nieuwere versie, is wel sneller en zo dat wel.

knight-rider

Dinsdag nog eens bij Renault geweest voor een onderhoud, maar van een update van de R-Link is nog altijd geen sprake, zit dus nog altijd met de 2.2.19.300 ...

haelewyn

Ik krijg binnenkort een nieuwe Rlink. Blijven klagen en nog in garantie.

Het ding bleef uitvallen edm, ook na iedere nieuwe update en een reset.

Knight rider : ik krijg het gevoel dat men je aan het lijntje houdt...

Anderen : wat is jullie ervaring na vervanging van het toestel ?

mark29

Je kunt je chassisnummer in toetsen op die site, easyconnect, maar daar zie je op of er updates zijn.
Zo niet, dan heeft de dealer ze waarschijnlijk ook niet.
Wel kan de dealer wat meer updaten, vaak herprogrammeer ik meteen meerdere dingen in de autos dan, aan communicatie modules zeg maar. Maar ook daarbij, vaak zit er al de nieuwste software erop.

knight-rider

Ja, die site ken ik, maar volgens die site is 2.2.19.300 nog altijd de laatste update voor mijn wagen.
Dat terwijl er verschillende zijn die een update vanaf die 2.2.19.300 naar 3.0.??.??? of zelfs naar 7.0.24.166 zoals ook in dit topic staat, gekregen hebben.

Maar ik krijg die update om een of andere reden niet.

mark29

Jouw auto word buitengesloten, dus zelfs computers kunnen pesten.
Ik zou er iets van zeggen  :police:

Ja vreemd.

knight-rider

Dat zal niet enkel over mijn auto gaan denk ik dan, er zullen er nog wel zijn.

siliconaddict

Ik heb nog steeds versie 3.3.16.966. Geen DAB+ problemen, geen uitval problemen, alles werkt zoals het hoort. Maar van wat ik hier lees is dat meer uitzondering dan regel. Heb wel bagger oude kaarten uit 2015, de garage wilde die wel updaten maar dat zou me € 120,- kosten en dan kreeg ik waarschijnlijk nog steeds geen up-to-date kaarten omdat Renault daarmee apetraag is. Dus heb ik in plaats daarvan Android Auto laten activeren door een handige harry, met DDT4ALL. Werkt super! Gebruik nu Google Maps of TomTom Go, altijd up-to-date navi. Wat ik wel irritant vind is dat AA niet het 8,7 inch scherm helemaal gebruikt, maar daarmee kan ik leven.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev