Advertenties


Klappen in voorkant.

Gestart door juul, 19 februari 2019, 21:15:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juul

Goededag ,

Sinds een paar weken valt mij op dat mijn auto stoekt/klapt als ik afrem op de koppeling.
Dit gebeurt niet iedere keer, maar vaak genoeg om op te vallen.

Nu heb ik enige tijd geleden de schokdempers en draagarmen vervangen.
Nu laatst het ventiel afgebroken en nieuwe laten plaatsen.
Nu gaf ik aan dat ie ook uitgelijnd moest worden.
Garage gaf aan dat dan ook de buitenband vervangen moest worden omdat deze wat scheef is afgesleten.
Kon dit doen, maar hij gaf aan dat er iets met de draagarmen was.
Hij zei dat ie "door slipte" op het moment van remmen?

Misschien mensen die dit ook wel is hebben gehad?
Ga van het weekend kijken of ik zelf iets kan vinden en anders gaat ie toch maar even langs de garage en dan zullen we is heldere uitleg vragen.
Vrouw was geweest dus kan anders zijn. 8)7

Alvast bedankt.

mark29

Vreemd verhaal. Neem aan dat alle bouten van de draagarmen goed vast zitten? Niet dat ie knoept omdat er nog een bout strakker kon.

zapp

Als het gebeurt tijdens afremmen op de koppeling, denk ik meer aan de motorophanging (bijv. hondebotje).

Nikk

Dat "hondenbotje" is onder mijn Megane uit 2000 helemaal uitgelubberd. Was al toen ik hem kocht met 74K op de teller dus lijkt een kwestbaar deel. Inderdaad die en de oliegevulde steun eens bekijken.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

richard65

Nou als ik het verhaal zo lees dat het probleem zich voordoet nadat de schokbrekers en ophanging vervangen zijn zou ik de oplossing ook eerst hierin gaan zoeken.
:police:

A110

Controleer speling van fuseekogel, binnenste en buitenst stuurkogel en ook zeker de motorsteunen controleren.
Als er ergens speling zit op een kogel heeft uitlijnen ook geen zin. Dus eerst onderzoeken waar het probleem zit, dat oplossen en daarna uitlijnen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

juul

Ik denk het gevonden te hebben.
Gister alle bouten etc. gecontroleerd van de schokdempers en draagarmen, hier niks bijzonders te vinden.
Toen maar alle motorsteunen gecontroleerd en zoals te zien op de foto is de achterste dus helemaal kapot.
Ook een kleine olielekkage te zien aan alle viezigheid.


Hierdoor waarschijnlijk toch het rubber van de steun vergaan, want de andere is droog en is nog gewoon heel.
Iemand een idee waar dit vandaan kan komen, dus zwakke plekke die ik kan controleren.
Van de week met plaatsen van nieuwe steun ga ik alles schoonmaken om te zien of ik het kan vinden.

mark29

Kijk eens goed onder je thermostaathuis. Deze lekker vaker bij de meg 2.
Door olie lopen idd de rubbers eruit.

juul

vanaf bestuurderskant gezien zit ie dan links of rechts?
Bij mij komt de olie voornamelijk van rechts.

mark29

Net boven je vbak. Maar vaak loopt die olie naar achteren namelijk. Heb je er duidelijke fotos bij?

juul

Heb er geen duidelijke foto's van, zal deze van de week als ik tijd heb maken.

juul

Inmiddels is oorzaak van het olielek ook gevonden en dat zit hem in de pakking van het carter.
Ook de steun is vervangen en motor is stil en blijft op z'n plek zitten.
Helaas wel een ander probleem, maar dit is een ander draadje.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev