Advertenties


terugkerend airco probleem Megane 2

Gestart door zapp, 18 februari 2019, 18:34:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zapp

Ieder jaar om deze tijd is het weer raak: mijn airco doet het niet; die is de hele winter niet gebruikt en als het mooi weer wordt blijkt er iets mis. :neen:

Even naar de garage, daar wordt hij uitgelezen en ge-reset en dan gaat het weer een jaar goed.

Volgens mensen die er verstand van hebben is dat een bekende fout van de Megane 2, slecht contact van een connector.

Ik wil dat nu zelf gaan oplossen: connector loshalen, contacten schoonmaken, evt wat contactspray en weer  goed vastzetten (met een tie-wrap). Of losknippen en een nieuwe connector aansolderen.

Wie weet waar die bewuste connector zit? Is dat bij de compressor-pomp...?

Roadkill (Michiel)

Ff een vraag:waarom gebruik je in de winter je airco niet, ik heb zelf een bloedhekel aan airco, behalve dus in de winter. In de winter is airco juist ideaal, in de zomer luxe... Dus ik zou hem ook in de winter blijven gebruiken als ik jou was.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Airco is in de winter een grotere pre dan in de zomer.
Vaak zie ik nog luxe autos rijden met mensen erin, helemaal beslagen.
Zet die airco dan aan denk ik dan!
Mensen hebben geen idee wat een airco doet. Mensen gebruiken het vaak alleen voor het bijkomende voordeel, dat het koeler kan worden.
Airco zorgt ervoor dat de lucht behandeld word en overtollige vocht word verwijderd.

Owja die stekker zit op de aircopomp inderdaad. Was toen een mededeling van. Stekker vervangen, met een bundeltje draad erbij, die je vast tywrapt aan de pomp zodat er geen beweging meer in zit. Beetje los contact zorgt inderdaad al voor een foutcode.
Vaak als ie bij een uni gevuld is en hij doet het nog niet komen mensen vaak naar de dealer.

zapp

Hoi Mark29, je zegt dat er een melding was van dit probleem, betekent dit dat het "onder garantie" gerepareerd wordt door de renault-dealer?
In dat geval ga ik niet zelf sleutelen  ;)

mark29

Een mededeling, een reparatievoorschrift zeg maar.
Nee zo ver ik mij kan het herinneren geen garantie. En nu na al die tijd zeker niet meer.
Kijk als je de auto nieuw hebt gekocht bij de dealer, en al die tijd in onderhoud is geweest hebben ze daar ook potjes voor. Maar dat is ook niet.

zapp


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev