Advertenties


verlichting toerenteller

Gestart door frankmegane, 27 juni 2016, 13:50:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankmegane

Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum sinds ik sinds kort een megane 3 estate heb met een kleib technisch dingetje..
Het lampje achter de toerenteller ten hoogte van 1-3000tpm knippert zo nu en dan. Dat moet natuurlijk even verholpen worden. Maar ik heb begrepen dat dit tegenwoordig Led verlichting is wat gesoldeerd zit in een printplaat, klopt dit? Zo ja, hebben jullie ervaringen met het vervangen van ledjes op deze plaat of het herstellen van het soldeerwerk hiervan?

De andere vraag, hoe haal ik het dashboard open om hierbij te kunnen?

Alvast bedankt!

Gr,
Frank

mark29

Is inderdaad ledjes op printplaat.
Stuurkapjes weg halen. Dan je er wel bij.
Ik heb ze nooit vervangen.

frankmegane

Dankjewel voor je reactie! Stomme vraag, maar hoe haal je die weg? Wel bij m'n vorige auto's gedaan, maar hier nog niet aan gewaagd. Vind het lastig te zien bij deze jongere auto's wat los kan en wat niet.

Bem benieuwd of er misschien andere forumleden zijn die zich wel aan het vervangen van zo'n ledje hebbem gewaagd en evt weten wat er precies in gaat. Kan ik dit evt al eerst bestellen..

mark29

Aan de onderkant schroefjes los halen, kapjes losklikken, lastig te vertellen, maar het stelt echt niks voor.

matthew

En anders even langs een bedrijfje opgaan wat instrumentenpanelen repareerd,
Die kunnen die ledjes wel vervangen, want dat moet ook wel met een fijn soldeer apparaat gebeuren.

frankmegane

Thnx voor de reacties. Ik zal eens gaan kijken of ik het los krijg en op zoek naar zo'n bedrijf. !-!

megrxi

Citaat van: frankmegane op 30 juni 2016, 11:02:36
Thnx voor de reacties. Ik zal eens gaan kijken of ik het los krijg en op zoek naar zo'n bedrijf. !-!

En al zo'n bedrijfje gevonden ? , heb der ook last van en zie het niet zitten om zelf te solderen
Renault Mégane 1.4 TCE CELSIUM

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev