Advertenties


2009 Megane III 2.0 benzine CVT start niet

Gestart door Automark, 17 januari 2019, 16:43:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Automark

Ik had reeds gereageerd in dit topic http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=22508.msg381265#msg381265
Omdat dat ding naast de motor blijft tikken, zelfs minuten na het starten.

Het gaat om een 2009 2.0 benzine (nissan motor?) met cvt, +/- 63.000km

Het probleem, al enige tijd slaat de motor af direct na het starten. De toeren zakken naar 400, en slaat dan af. Cruise control kan al een jaar niet ingeschakeld worden (maar geen probleem, auto wordt eigenlijk alleen voor korte stukjes gebruikt.)
En maandag ochtend probeerden we de auto te starten, startmotor draait m rond, maar hij slaat helemaal niet meer aan.

Even onder de motorkap gekeken, en bleek dat ding te tikken, blijkbaar normaal voor een minuut, maar die bleef tikken.
Iemand dacht aan een brakke accu, maar die is getest, en lijkt in orde. Boord computer gaf ook geen enkele melding.


:shocked:

De auto is inmiddels naar de officiële renault dealer gebracht, maar die kan sinds maandag middag dus niets vinden de auto geeft blijkbaar geen foutcodes, en ja er zit benzine in  :)
Iemand een idee wat het kan zijn? Dan kan ik dit aan hun doorgeven (bevriende monteur)


Automark

De garage belde een half uur geleden, het is gevonden, een of andere positie sensor.
Morgen ophalen, kijken wat de financiele schade is en wat er nou precies aan de hand was.

Automark

de garage heeft het opgelost, en volgens hun was het een krukas positie sensor (als ik het goed heb vertaald)

maar na 2 weken weer een probleem. Ik reed er vandaag een kort stukje mee, 3km, en toen kon ik de motor niet uitzetten. Ik had het pasje op zak, maar de stop/start knop deed niets.
Een paar keer van p naar r en omgekeerd (cvt automaat) en toen lukte het wel.
Is dit een automaat keuze positie sensor oid?

Mijn vrouw is er al klaar mee, en wil een andere auto  8)7

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev