Advertenties


Hoe werkt het interieurlichtje + het printje ernaast?

Gestart door TijnOnlijn, 23 december 2018, 22:34:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TijnOnlijn

Het interieurlampje van m'n megane 1 ph 2 is kapot. Het gaat om het metalen deel van de fitting en het is echt niet meer te maken, en ik wil daarom het liefste een nieuwe unit er in zetten.




Het vreemde is dat er een printje met nr 7700846559a in zit. Volgens google is dit voor de centrale vergrendeling.



Nu is het gekke dat ik al een jaar zonder die hele unit rondrij en dat de centrale vergrendeling het nog gewoon doet.

1) Weet iemand hoe dit kan?
2) Is het geheel gewoon uitwisselbaar met andere auto's, of zit er een uniek id in?

alvast bedankt! :)

mark29


TijnOnlijn

Niet dat ik weet. Hoe zou ik dat kunnen testen? Maar zelfs dan zouden de deursloten toch niet moeten ontgrendelen?

mark29


TijnOnlijn

Ja, die knippert. Het ziet er ook origineel uit. Nu ken ik de geschiedenis niet en komt hij bij een handelaar vandaan, maar op basis van algemene indruk van de auto heeft hij nogal een hoog oude vrouwtjes gehalte. Waar wil je precies naartoe? Gebeurt dit specifiek bij meganes vaker? Als dat gebeurd is zou je immers zeggen dat de vergrendeling ook niet meer via de originele sleutel zou kunnen werken.. tenminste niet zonder dat printje. Toch kan het blijkbaar  :?

mark29

Waar ik naar toe wil? Naar de zon en weer fit voelen zonder medicatie.

Ik zou het moeten weten, maar ik weet het niet precies, ik had verwacht dat je zonder die ontvanger niet een werkende startblokkering zou hebben.
Nooit in verdiept, wie weet iemand anders wel.
Ja ik vind het wel frappant.

mark

Phase 2 heeft toch een fm sleutel?

Niet toevallig iemand ooit een phase 1 kapje er in gedrukt? ¯\_(ツ)_/¯

mark29

Ow verrek, denk dat jij door kan voor de volgende ronde.

TijnOnlijn

Zou het zoiets zijn ?  :D

Het zou inderdaad misschien wel de enige logische verklaring zijn. Eigenlijk kan dat hele kapje me niet veel schelen, maar als ik met een vervangende fitting de draadjes van het lampje op de print aansluit gebeurt er niets. Het missen van dat lampje is wel vervelend. Ik ga eens kijken of ik aan de hand van de stekker aan de autokant het pinnetje dat de verlichting regelt kan bepalen en misschien kan ik er dan gewoon omheen werken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev