Advertenties


Megane Cabrio start ineens niet meer

Gestart door elmander35, 12 januari 2019, 16:27:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elmander35

Hallo forum ganger ;)
Ik heb een Megane Cabrio uit 2004, het nieuwere model. Ik merkte wel dat hij de laatste weken wat moeilijker starte maar hij sprong steeds aan. Gisteren na mijn werk stapte ik in de auto en starte hij direct, maar na ongeveer een kilometer gereden te hebben schakelde ik terug en wou links afslaan, en toen ik gas wilde geven hield hij helemaal in en sloeg tie af. Ik kreeg hem niet meer aan de praat. De startmotor maakte een normaal geluid maar hij sprong niet aan. Dit 3x geprobeerd maar niks. Nadat ik mijn vader gebeld had of hij naar me toe kon komen probeerde ik het weer en sloeg tie ineens aan, en ben ik naar huis gereden. Toen ik hem vanmorgen wou starten sloeg tie aan maar draaide hij uit zichzelf bijna 2000 toeren, en na een 15 seconden ging het toerental terug naar normaal maar trilde de motor ff. Toen ik vervolgens de koppeling liet komen om weg te rijden sloeg tie af en is niet meer aan de praat te krijgen. Ik krijg geen foutmeldingen in het display en geen lampjes gaan branden behalve de gebruikelijke zoals de accu.
Wat kan dit zijn? Zou het te maken kunnen hebben met een verstopte luchtfilter of een benzinefilter?? Of misschien toch een groter probleem zoals een defecte injectie of zoiets?
Tips zijn van harte welkom

Roadkill (Michiel)

Wat voor motor? En laat maar uitlezen, dit kan van alles zijn.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Wat ik niet begrijp dat je er een aantal dagen mee wacht, tot je echt stil staat.
En dan sta je stil, loopt die weer, waarom niet meteen langs een garage of iemand die er kijk op heeft?

Uitlezen en een fatsoelijke diagenose laten stellen, meer kan je niet doen.
Het uitvallen kan een nokkenassensor zijn, maar verklaart het niet het erna hoge stationair lopen. Zo kun je gaan gokken dus dat moet je nooit doen, beter paar tientjes uitgeven en even bij een dealer neer zetten en er naar laten kijken.

elmander35

Hij is uitgelezen en de boordcomputer had een storing opgeslagen van de temperatuursensor/koelvloeistof. Maar hij loopt weer als een zonnetje terwijl er niks gedaan is. De koelvloeistof is nagekeken maar was prima op niveau.
Kan het nu zo zijn dat als de sensor uitvalt dat de auto dan in een soort beveiligingsstand springt ofzo? Die man van de garage kon dat niet met zekerheid zeggen, dat moest ik ff bij Renault zelf vragen 

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev