Advertenties


toerenteller schommelt

Gestart door brunotrucker, 8 januari 2019, 17:08:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brunotrucker

hallo allemaal ik heb een vraag mijn toerenteller schommelt heel erg tussen de 1000 en 2000 toeren soms een uitschieter van 3000 toeren na een kwartier rijden blijft het probleem zich voor doen soms als ik voor het stoplicht sta dan zakt wel eens tot normaal toerental maar meestal hoef ik het gas niet in te drukken dan rijd de auto vanzelf al door de hoge toeren je hoort de motor ook lopen zoals de toeren op dat moment is zou iemand weten wat het probleem is

alvast bedankt

mark29

Controleer eens op valse lucht.
Heb je een gasklep met of zonder stappenmotor?

Heb je geen idee wat ik zeg of hoe je het moet controleren, raadpleeg een monteur. Gezien de manier van vragen lijkt mij dat verstandig.

brunotrucker


brunotrucker


mark29

En een lekkage gevonden? Stappenmotor al gereinigd etc?

brunotrucker

gecontroleerd op valse lucht niks gevonden heb stappenmotor en gasklephuis gereinigd schommelt nu niet meer loopt nu ook goed stationair dus probleem opgelost hoop ik

brunotrucker

het probleem toch weer terug gekomen heb gasklephuis gereinigd alle slangen nagekeken op valse lucht maar kan niks vinden dus alleen wat die nu heeft is dat het gaspedaal als je gas geeft en en laat het gas los en wil weer gas geven dan moet ik hem zwaarder intrappen en voel en hoor je een knak en dan gaat die weer soepel weet niet of het daar ook mee te maken kan hebben

mark29

Knak? Gasklep ingesleteb? Of de thule van de gaskabel.
Hoe controleer je op lekkages? Met remmenreiniger spuiten rond pakkingen werkt vaak goed.

brunotrucker

klopt ook gedaan met remmenreiniger de slangen en pakkingen nergens geen lek gevonden ik vermoed toch iets met gasklephuis dat knakken in mijn pedaal bevalt me niet vanmiddag maar weer verder kijken

brunotrucker

inmiddels andere gasklephuis maar probleem blijft hij blijft schommelen ik heb wel gezien dat er een gaatje in de uitlaat zit kan het daar ook mee te maken hebben ?????

mark29

Voor of na de kat en dus de 2e lambda?

mark29

En die knak dan? Thule van gaskabel bij pedaal niet ingesleten?

brunotrucker

na de kat tussen middendemper en einddemper mark 29

mark29

ja dan heeft dat geen invloed op het lopen of iets dergelijks
word namelijk niet meer gemeten daar

brunotrucker

ik vermoed dan toch of gasklepsensor of stappenmotor mark 29

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev