Advertenties


Ervaring led koplampen (aliexpress)

Gestart door Teuntjess, 5 januari 2019, 22:06:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teuntjess

Oke gebruik je voor het groot licht een zelfde set?
En is dat ook goed zelf te vervangen?

Ook ervaring met het vervangen van de mist lampen?

gup58

bijde zijn H7  en makkelijk ja, koplamp pak je er zo uit als je 2 boutjes losdraait.  nee mistlampen heb ik nog niet aangezeten. :-)

Teuntjess

Citaat van: gup58 op  8 januari 2019, 16:56:03
bijde zijn H7  en makkelijk ja, koplamp pak je er zo uit als je 2 boutjes losdraait.  nee mistlampen heb ik nog niet aangezeten. :-)

Zojuist 2 van de setjes besteld die jij aanraadde.
En meteen 2 setjes led voor stadslicht en nummerbord licht.

Hoop dat de installatie gaat lukken. Een halogeen heb ik al wel 2 keer vervangen.
Werkt groot licht op dezelfde manier als dimlicht?

En mistlampen waag ik me niet aan. Boekje raad een dealer aan om deze te vervangen.

Als ik er aan denk geef ik nog feedback na installatie!

Bedankt voor je info



Roadkill (Michiel)

Bij de Clio staat ook in het boekje naar de dealer voor de mistlampen, terwijl het bij de Clio van mijn zoon in een minuut of 10 gewisseld is (en dat duurt enkel zo lang omdat de auto 2x moeten opkrikken, ivm ietwat weinig grondspeling, bij een standaard Clio 2 minuten)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Teuntjess

Citaat van: Roadkill (Michiel) op  8 januari 2019, 21:06:48
Bij de Clio staat ook in het boekje naar de dealer voor de mistlampen, terwijl het bij de Clio van mijn zoon in een minuut of 10 gewisseld is (en dat duurt enkel zo lang omdat de auto 2x moeten opkrikken, ivm ietwat weinig grondspeling, bij een standaard Clio 2 minuten)

Oke thanks. Maar dan vraag ik mezelf ook af hoe vaak zet je de mist lampen aan.
Das toch eigenlijk nooit dus laat het lekker zo.
Als dalijk mijn dim, groot en stadslicht mooi wit led is is het prima!

gup58

zijn gewoon standaard lampen, passend op meerdere voeten, er zit een H7  ring bij, die schuif je over de lampvoet heen,   dan kun je de lamp gewoon net als een halogeen in de auto plaatsen,  heel eenvoudig.   de stadslicht en nummerbord heb ik ook vervangen voor led, even als de binnen en deur verlichting.  echter sommige lampen,  kun je niet zo maar vervangen,  dan werkt het niet meer.   bv de deur verlichting.


Citaat van: Teuntjess op  8 januari 2019, 20:11:33
Zojuist 2 van de setjes besteld die jij aanraadde.
En meteen 2 setjes led voor stadslicht en nummerbord licht.

Hoop dat de installatie gaat lukken. Een halogeen heb ik al wel 2 keer vervangen.
Werkt groot licht op dezelfde manier als dimlicht?

En mistlampen waag ik me niet aan. Boekje raad een dealer aan om deze te vervangen.

Als ik er aan denk geef ik nog feedback na installatie!

Bedankt voor je info

Teuntjess

Citaat van: gup58 op  9 januari 2019, 08:57:39
zijn gewoon standaard lampen, passend op meerdere voeten, er zit een H7  ring bij, die schuif je over de lampvoet heen,   dan kun je de lamp gewoon net als een halogeen in de auto plaatsen,  heel eenvoudig.   de stadslicht en nummerbord heb ik ook vervangen voor led, even als de binnen en deur verlichting.  echter sommige lampen,  kun je niet zo maar vervangen,  dan werkt het niet meer.   bv de deur verlichting.

Thanks Gup voor de info. Moet zeker lukken!

Teuntjess

Citaat van: gup58 op  9 januari 2019, 08:57:39
zijn gewoon standaard lampen, passend op meerdere voeten, er zit een H7  ring bij, die schuif je over de lampvoet heen,   dan kun je de lamp gewoon net als een halogeen in de auto plaatsen,  heel eenvoudig.   de stadslicht en nummerbord heb ik ook vervangen voor led, even als de binnen en deur verlichting.  echter sommige lampen,  kun je niet zo maar vervangen,  dan werkt het niet meer.   bv de deur verlichting.

Hoe zit het trouwens  met de aansluiting van de lamp zelf?
Ik zie dat er een rare stekker aan zit aan die led lampen. Of passen deze gewoon zo op de aansluiting van de auto?

gjcvro

Wat ik tot nog toe gezien heb past het 1: 1

gup58

H7 is gewoon plug and play,  gewoon stekkertje inpluggen en het werkt.

MarcN

Citaat van: Teuntjess op  9 januari 2019, 18:42:43
Ik zie dat er een rare stekker aan zit aan die led lampen. Of passen deze gewoon zo op de aansluiting van de auto?
Als je een H7 connector niet herkent, dan heb je volgens mij nog nooit zelf een lampje verwisseld of de lamp unit los gehad? Ik hoop dat je eruit komt met monteren :)

Zelf heb ik geen super goede ervaring met de goedkope China LED's van zo'n 15 euro. Ze geven flink wat licht, maar storing op het radiosignaal zegt voor mij al genoeg over de rest van de kwaliteit. Natuurlijk kun je gaan knutselen met ferrite sleeves om de storing te verminderen, maar ik heb liever een kant en klaar product welke een goede kwaliteitscontrole heeft gehad. Uiteraard zit er veel verschil in het aanbod en zullen ze niet allemaal slecht zijn.

Hilox ziet er netjes en degelijk uit, maar vind ik zwaar overpriced. Ik ben destijd uitgekomen op de Afterpartz 6G LED (6000K, H7) welke ik toen via Amazon.de aangeschaft heb voor zo'n 45 euro. Deze zijn voorzien van Philips Luxeon Z ES LED chips en geven geen storing op mijn Megane III en inmiddels ook al 2 keer zonder problemen door de APK gekomen. Natuurlijk worden deze ook gewoon in China geproduceerd, maar als je ze naast elkaar legt zie je duidelijk dat het degelijker in elkaar zit.

Helaas levert Amazon.de ze niet meer, maar via Amazon.co.uk zijn ze nog wel te krijgen (wel meer dan wat ik ervoor betaald heb).


BadEend

@MarcN
Als een LED een storing veroorzaakt bij jou auto hoeft dat nog niet bij alle auto's zo te zijn.
Blijkbaar zit er toch verschil in de afscherming hiervan.
De LED lampen die jij laat zien kun je ook veel goedkoper via Ali kopen.
Het enige verschil is dat ze bij amazon 3x of nog meer zo duur zijn!

MarcN

We zitten hier in een Mégane 3 topic, dus ik denk dat er weinig andere auto's voorbij komen.

Natuurlijk is niet elke LED lamp hetzelfde, maar ik had persoonlijk in ieder geval een slechte ervaring met zo'n goedkoop setje en had bijna geen radio ontvangst meer. Dan is de kwaliteitscontrole duidelijk gewoon niet goed genoeg geweest of ze stellen te lage eisen aan het product.

Verder koop ik erg veel in China en gelukkig wordt de kwaliteit van veel producten steeds beter. Dus ik lees graag mee welke sets wel goed zijn en geen storing veroorzaken, want dan kan ik mijn mistlampen misschien nog ooit van LED voorzien :)

Teuntjess

Ik ben van het advies uit gegaan van een paar berichten terug.
Deze man heeft dezelfde auto's als ik en ervaart geen problemen dus die set maar gekocht.

Teuntjess

Citaat van: gup58 op  8 januari 2019, 16:12:37
ik heb een bose uit 2012,   deze heb ik er in zitten, en ook weer besteld nu,  kosten nu 14 €    https://nl.aliexpress.com/item/2-Pcs-H7-LED-H1-H4-H3-H11-H8-H9-H27-880-881-9005-9006-HB3/32849697308.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.1ec64c4dtYSZYw.      zit een adapter bij, voor H7  die schuif je er op en de lamp zit goed,

Eh Gup,

Zojuist de lampen erin gedaan. Klopt het dat de lampen niet echt vast zitten zoals de halogeen met die klopjes?

Voor mijn gevoel bungelen ze een beetje los erin. Als ik op de koplam unit klop dan bewegen ze niet echt. Hoe zit dit bij jou?

Had meteen een setje voor het groot licht mee besteld maar geen idee hoe deze te vervangen. Tips toevallig?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev