Advertenties


Lekstroom megane 1 ph1

Gestart door ralphaa, 30 december 2018, 14:07:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ralphaa

Goedemiddag,

Mijn megane cabrio uit 1998 start tegenwoordig na 2 dagen al niet meer, terwijl er een nieuwe accu inzit.
Als ik een multimeter tussen de minklem en de minpool van de accuplaats heb ik inderdaad ook iets te veel lekstroom.

Het is een goedkope meter, dus hij schommelt tussen de 0,03 en 0,07.
Nu heb ik elke zekering in het kastje links naast het stuur er een voor een uitgetrokken, maar zonder resultaat.

Heeft iemand nog een idee waar het dan vandaan kan komen en hoe ik hier achter kan komen?
Het viel mij wel op dat het rode lampje achter het stuur constant blijft branden (ook na het verwijderen van elke zekering), zou het daarmee te maken hebben? en hoe schakel ik die uit? lijkt een alarmlampje of dergelijke. (er zit ook een texalarm op die overigens niet werkend is)

mark29

Verwijder dan maar alle componenten van dat alarm als het toch niet werkt.
Alarmen zorgen vaak voor ellende.
Dat rode ledje is je startvergrendeling.

mark29

Owja controleer de massakabels maar eens goed.
Start hij wel als je een startkabel van de motorblok naar de min van de accu zet?

Nikk

Voor zover ik weet knippert het start vergrendelings ledje zolang de vergrendeling er op staat. Zodra je start / deze er af is dient het ledje uit te zijn.
Buiten dat zie ik de relatie met dit ledje en lekstroom niet. Je meet ook nog lekstroom na het verwijderen van alle zekeringen?
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

ralphaa

Citaat van: Nikk op 30 december 2018, 21:00:28
Voor zover ik weet knippert het start vergrendelings ledje zolang de vergrendeling er op staat. Zodra je start / deze er af is dient het ledje uit te zijn.
Buiten dat zie ik de relatie met dit ledje en lekstroom niet. Je meet ook nog lekstroom na het verwijderen van alle zekeringen?

Ik bedoel het lampje op de stuurkap, niet degene bij de tellerplaat, of bedoel je die ook?
Verder heb ik neit alle zekeringen er in een keer uitgetrokken, maar een voor een en gekeken of de lekstroom daalde, dit was niet het geval.

ralphaa

Citaat van: mark29 op 30 december 2018, 14:21:35
Owja controleer de massakabels maar eens goed.
Start hij wel als je een startkabel van de motorblok naar de min van de accu zet?

Ga ik vandaag even proberen!

Nikk

Die in de tellerbak is inderdaad van de startblokkering. Wat er op de stuurkap zit weet ik ff niet. Anyway, zekeringen blijven trekken tot je lekstroom daalt is de gangbare manier om de dader te lokaliseren. Hoop dat je daar nog wat verder mee komt.


Nog een vraag voor de zekerheid; je geeft aan dat er een nieuwe accu is geplaatst. Was dit probleem met de oude accu ook al aanwezig of heb je juist daarom de accu vervangen?  Nieuwe accu's willen heel soms wel eens niet ok zijn.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Die op de stuurkap zal dan van het alarm zijn.

ralphaa

Citaat van: Nikk op 31 december 2018, 13:21:01
Die in de tellerbak is inderdaad van de startblokkering. Wat er op de stuurkap zit weet ik ff niet. Anyway, zekeringen blijven trekken tot je lekstroom daalt is de gangbare manier om de dader te lokaliseren. Hoop dat je daar nog wat verder mee komt.


Nog een vraag voor de zekerheid; je geeft aan dat er een nieuwe accu is geplaatst. Was dit probleem met de oude accu ook al aanwezig of heb je juist daarom de accu vervangen?  Nieuwe accu's willen heel soms wel eens niet ok zijn.


Hoi Nikk,

De accu was vervangen omdat de ANWB destijds dacht dat me accu aan vervanging toe was, echter was het de startmotor waardoor mijn auto niet startte (kwam ik later achter)
Er zit dus en een nieuwe accu in (wat niet nodig was) en daarna een nieuwe startmotor. Daarna 2 maanden rond gereden en nu geeft hij problemen, staat daar dus los van.

Ik neem aan de lekstroom meteen moet dalen naar de zekeringen trekken, of moet ik na elke zekering toch nog een tijdje wachten voordat het gedaald is?

Nikk

Als je een zekering verwijderd dan kan alles wat achter die zekering zit geen stroom meer trekken. Er kan immers geen stroom meer lopen.

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev