Advertenties


achteruitrijschakelaar

Gestart door fitz, 20 december 2018, 22:14:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fitz

Dag kenners,

Mijn megane coupe 180 tce GTuit 2011 heeft het probleem dat als het koud is de achteruitrijlichten en de parkeersensoren niet aan gaan als ik de versnelling in de achteruit zet. Na een x aantal seconden gaan ze wel aan, beetje afhankelijk van hoe koud het is.

Nu vermoed ik dat het probleem zit in de achteruitrijschakelaar en wil ik deze gaan vervangen. Op internet kom ik 2-polige en 3-polige tegen. Iemand enig idee welke ik moet hebben?
Het betreft hier een PK4 versnellingsbak (als ik het goed heb)

Alvast bedankt,

Fitz

mark29

Laat je serieus een ander voor je gokken? Wie krijgt het probleem als het verkeerd is?
Beter dus zelf even kijken, stekker losnemen en kijken.

Bel anders de dealer die hoeft niet te gokken die weet meteen wat je nodig hebt. Kwa prijs maakt het weinig verschil.

fitz

Dacht dat misschien iemand het zeker wist met deze gegevens. Maar zal de dealer eens bellen.
Bedankt voor je reactie in ieder geval.

mark29

Ja ik vermoed 3 polig. Maarja vermoeden he....
Ik heb ze ook al met 4 draden gezien.

fitz

Ik vermoed ook 3-polig. We gaan het zien :) 4-polig heb ik nergens voor mijn auto aangeboden gezien...
Weet je toevallig dan of ik een open dop 24 nodig heb, of denk je dat het ook lukt met bijvoorbeeld een steeksleutel?
In mijn documentatie staat namelijk dat er een speciaal gereedschapje nodig is. (Emb. 1797)

mark29

Ik gebruik er een lange dop voor. Bij jou zit ie boven op de versnellingsbak toch? Beetje schuin onder de accubak?

Als die het is, lange dop en kniestuk, verlengstuk en dan ratel.
Speciale dop gebruik ik er nooit voor.
Vast zetten, aandraaien en geen kracht zetten, anders breekt ie, het is een hol pijpje namelijk en kan niet veel hebben.

fitz

Ja klopt, zit onder de accubak bovenop de versnellingsbak. Moet lukken dus met een lange dop. Top, bedankt!

fitz

Vandaag eindelijk tijd gehad om dit even aan te pakken. Gedoe om die accubak eruit te krijgen zeg. Maar uiteindelijk wel gelukt :)
Bedankt voor de hulp nog...

mark29

De volgende keer kan je het zonder accu bak demonteren ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev