Advertenties


Afdekdopje nokkenas lekt (K4M 858 1.6 16v)

Gestart door Jaspervh, 3 februari 2019, 18:41:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaspervh

Hallo allen,

Sinds een korte tijd heb ik in de gaten dat het afdekdopje van de nokkenas een beetje olie lekt. Het lijkt erop dat de olie door de droogtescheurtjes heen komt. Olieverlies is overigens minimaal, maar het hoort natuurlijk niet. Is dit een veelvoorkomend probleem?



Enig idee of ik dit dopje er makkelijk zelf uit kan pakken en vervangen? Of is daar speciaal gereedschap voor nodig? Ik verbaas me wel enigszins over de lekkage, aangezien nog geen twee jaar geleden mijn distributieriem is vervangen. Ik neem aan dat je tijdens de riemwissel deze dop gewoon vervangt.

Ideeen en ervaringen zijn welkom!

mark29

Nokkenaskeerring word die genoemd, wil je er meer over zoeken.
Die worden verwijderd als de riem vervangen word, omdat hier achter de nokkenassen worden geblokkeerd.
Ik zie vaker dat ze lekken, de dealer monteert ze met speciaal gereedschap, busje die erover heen gaan en dan tik je ze erin.
En de rest van de wereld tikt ze er met beleid met een hamer erin. Gaat ook goed.

Wat kun je doen, ff nieuwe doppen halen bij magazijn van de dealer of naar automaterialenzaak gaan, dan pak je een dikke platte schroevendraaier, dan prik je in het midden van die dop er doorheen, je voelt dat het materiaal daar zachter is namelijk. Dus je bent er doorheen, dan kan je met je dikke schroevendraaier als hefboom die dop eruit wippen.
Boel schoonvegen en dan tik je voorzichtig geleidelijk de nieuwe dop erin.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev