Advertenties


Dubbele LED pure vision

Gestart door Manutan, 20 december 2018, 00:35:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Manutan

Een vraagje voor de techneuten onder ons; zou het technisch mogelijk zijn om beide LED pure vision lampen in de unit tegelijk te laten branden als dimlicht? Nu is een lamp het dimlicht en de andere grootlicht. Ik zou het esthetisch veel mooier vinden als beide lampen tegelijk als dimlicht zouden branden (zie je bij andere merken al veel) en dat er bij grootlicht een van de twee feller gaat branden.
Waarschijnlijk is dit technisch niet haalbaar maar voor hetzelfde geld kan het grootlicht ook minder fel branden en dus mede dienst doen als dimlicht.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

gjcvro

Bij motoren doen ze het vaker, https://www.doubletronics.com/
Maar ik verwacht wel wat problemen met LED, die zijn niet altijd dimbaar.

Manutan

Op de site die je noemt doen ze het ook met LED....dus wie weet kan het  !-!
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

cortrans

Dat zal dan in ieder geval 2 setjes worden (elke kant 1) lijkt mij.......
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

A110

Interessant onderwerp. Dit lijkt mij ook veel mooier staan.

Denk alleen dat het niet mogelijk is.

Hieronder een plaatje van de onderdelen. Koplamp is 1 geheel en er staan geen losse lampjes afgebeeld. In de tekst staat wel bij lamptype LEDH3. Zou dat betekenen dat er H3 LED lampen in zitten. Maar ze zijn niet los te verkrijgen bij Renault. Zou dat dan betekenen dat als er een lampje kapot is je een compleet nieuwe koplamp moet kopen  8)7 deze kost ruim €700,- per stuk  :neen:



Binnenkort moet ik mijn voorbumper verwijderen om een standkachel in te bouwen. Ik zal dan gelijk eens kijken hoe dat zit met die lampjes, kom er dan wat makkelijker bij.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

adinsx

En kijk is naar de koplamp van de Mégane IV RS Jeroen? Die heeft namelijk andere luchtunits want het knipperlicht zit verwerkt in de C-vorm DRL. Dan dimt/vervangt oranje het witte DRL.
Ik meen me ook te herinneren dat beide lenzen verlicht zijn bij dimlicht, of ze rijden expres in meerdere video's met grootlicht.

Ik zou het overigens ook graag aanpassen :).
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

A110

@adinsx: Er zijn 2 verschillende koplampunits met LED verlichting namelijk de:
- L= 260605103R en R= 260102920R (deze versie hebben wij en daarbij staat nog geen prijs bij)
- L= 260604423R en R= 260106126R (deze versie kosten €683,37 ex btw per unit)

Ik kan niet zien welke bij de RS versie beschikbaar is.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

cortrans

Pffffff wat een geld voor een koplamp unit 8)7. Dan maar geen led licht hoor...... :neen:
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

adinsx

Ik vind het nog meevallen cortrans. Er zijn led-units die 1500,- of nog veel meer kosten. Vooral met adaptieve leds ben je 'het haasje'. Met wat pech is zelfs je auto al snel Totalloss bij een beetje voorschade wanneer beide koplampen vervangen moeten worden.

Ik heb nog even wat onderzoek gedaan, de Mégane RS heeft ook gewoon de binnenste lenzen als dimlicht, de buitenste als grootlicht. Echter veel persfoto's zijn gemaakt met grootlicht aan, Renault weet zelf ook wel dat het gaaf staat ;)


Enige wat verschilt is dat het knipperlicht is geïntegreerd in de C-shape DRL. Dat zie je terug op dit filmpje vanaf 26 seconden:


Verder bij mijn GT nog wat foto's gemaakt van grootlicht/dimlicht:



Ja, het staat gaaf, maar wat we ook moeten bedenken, de grootlichtlens staat 'hoog' afgesteld.


Die kun je dus niet zomaar mee laten branden, of het moet op 20% kunnen, alleen ziet het er dan niet meer uit ben ik bang.



Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Manutan

Ik had al zo'n vermoeden dat het lastig zou gaan worden   ;( Jammer dat er nog geen 'after market' fabrikant mee aan de slag is gegaan.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

gjcvro

Voor motoren zetten ze grootlicht op 40% dacht ik. Zie eerder genoemde site, Als je het echt graag wil kun je ze natuurlijk altijd een mailtje sturen. Want wellicht gaat je can bus systeem wel over de rooie als hij ineens spanning ziet op de grootlicht lampen.

cortrans

Ohhh, maar dat is een kwestie van tijd....
De aftermarket markt zit zeker niet stil, en het zal dus een kwestie van tijd zijn, maar prijzig zal het zeker blijven gok ik, omdat de Mégane nu ook weer niet een auto is als bijvoorbeeld een VW Golf, waar er veel meer van rond rijden.......
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

adinsx

En Golf-rijders passen het graag aan want ze willen iets wat beter smoelt toch? (Blijf het maar saai vinden zo'n Golf qua vormgeving). Overigens, vergis je niet. In 2017 was de eerste VW op de best verkochte modellenlijst pas de Polo op plek 12.

Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

cortrans

Oke, maar qua verkoop zullen neer toch veel meer Golfjes 7 rond rijden dan Mégane's IV lijkt mij, plus dat de Golf meestal toch voor een jongere doelgroep is...
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

adinsx

Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev