Advertenties


1.5dci start slecht bij kou

Gestart door mfl1978, 17 december 2018, 23:20:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mfl1978

Mijn auto start slecht als het onder de 5 graden is. De gloeipluggen zijn al vervangen maar zonder resultaat.
Als hij aanslaat loopt hij wel gelijk goed. Dus heb toch het idee dat hij slecht, te kort of niet goed gloeit.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn. Iemand ervaring hiermee?
Zie hier een video van hoe hij start bij 0 graden.
https://youtu.be/ms3mMslSkoI

Gr. Michel


mark29

Brandstof probleem vermoed ik. Kijk eens naar de doorzichtige leidingen die naar de pomp gaan. Zitten hier veel bellen in? Is er dan niet een leiding met een haarscheur die dus lucht aanzuigt?
Brandstoffilter vervangen. Die moet om de 60k vervangen worden. Word hier niet aan gehouden komen er vaak problemen, vuil mee en ook lucht meezuigen door de vuil.
Laat eens een verstuivertest doen tenslotte als laatst. Dus eerst de aanvoer goed hebben wat ik hiervoor benoemde.

mark29

Ow ik zie nu jouw andere topics, heb je iets met die tips gedaan uberhaupt zoals brandstoffilter ivm het nagelende geluid?
Toen begon de ellende al namelijk die je nu ervaart.

mfl1978

#4
Brandstoffilter is laatst vervangen. Het nagelen doet hij niet meer. Was na het vervangen niet gelijk weg meen ik maar nu dus wel gelukkig.
Maar luchtbellen in de aanvoerleiding, heb je daar dan alleen last van bij het starten en bij kou?

mark29

Vaak ook met lopende motor, maar dat merkt niet iedereen. En de verstuiver corrigeren dan ook wat fouten weg, waardoor het minder opvalt.
Vooral met starten inderdaad.

mark29

Ik ben bang dat je met een verstuiver eindigt.

mfl1978

Niet "allemaal" gelijk zo dramatisch, verstuivers....?? Valt me vaak op dat mensen veel te snel conclusies trekken dat er een duur onderdeel kapot zal zijn. In veel gevallen valt het allemaal wel mee. Ga eerst de meest simpele, mogelijke oorzaken af voordat je verder kijkt naar de mogelijke, ingewikkelde en dure oorzaken.

Het bleek namelijk gewoon een kabel onder de zekeringenkast te zijn die los zat. Daardoor kregen de gloeipluggen geen spanning.

mark29

Hahaha mooi.
Ja de klachten, beetje tekst en alleen beeldscherm maakt het niet makkelijker.

A110

Zoals mark29 ook al schrijft, het is voor ons als monteur/technicus erg lastig om vanachter een computerscherm een diagnose te doen aan de hand van een verhaaltje, en meestal worden in die verhaaltjes de meest cruciale dingen nog weg gelaten.

Dus wij gaan dan op onze ervaring uit wat het meeste voorkomt in de werkplaats. En dat zijn nu ook eenmaal de verstuivers.

Maar dan snap ik niet dat er bij het vervangen van de gloeistiften zoals in je 1e post geschreven staat, niet is gecontroleerd of ze wel werken en dus spanning krijgen. Dus daar begint de cruciale fout al.

Maar goed fijn dat het is opgelost.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mfl1978

Volgens de garage waren de gloeistiften ook niet goed. Maar daar twijfel ik achteraf ook wel aan. Beetje toevallig lijkt me.

mark29

Renault met een beetje kilometers erop heeft 9 van de 10 keer wel kapotte gloeibougies hoor.
Kom je wel achter als je elke dag apk moet doen met eobd metingen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev