Advertenties


na apk en vervangen luchtfilter hoger benzinegebruik.

Gestart door duckie1098, 27 februari 2019, 23:56:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

duckie1098

Wie heeft een idee:
Na apk en vervangen luchtfilter zuipt mijn coupe TCE180 nog meer dan normaal.
300 km en de tank 2/3e leeg (60l inhoud) mag je toch wel zuipen noemen.
Loopt goed, ook stationair, start goed geen gekke geluiden.
Ik ga zowiezo weer naar de apk boer, in dit geval de renaultdealer:,)maar ben gewoon nieuwsgierig.Heeft ook aan de computer gehangen trouwens.
Oke, accu is slecht(er) en er moeten nieuwe bougie's in, maar dat verklaart volgens mij niet het extra gebruik.

groetsels,

Ben

tripleM

slechte verbranding door bougies kan wel zeker een oorzaak zijn van het verbruik, maar dat het na de apk meer is geworden is wel een beetje raar.


mark29

Ik lees apk, en luchtfilter, maar geen bougies. Wat is er gebeurt?

duckie1098

Geen idee wat er gebeurd is, advies is nieuwe bougie's en accu, niet laten doen, slechts nieuw luchtfilter en aan de computer gehangen.Die bougie's en accu komen nog wel.Maar zoals gezegd ben ik nieuwsgierig naar anderen hun mening over dit soort dingen en of er een logische verklaring voor is.Het is niet mijn bedoeling om naar anderen te wijzen.Ik weet best dat een foutje zo is gemaakt, dat doen we allemaal weleens toch?Maar zo wordt het wel erg duur, ik bedoel 2/3e tank leeg op nog geen 300 kilometer, dus 40 liter benzine.

groetsels,

Ben

mark29

300 kilometer met 40 liter is 1 op 7,5. Als dat precies is wat er gereden is.
Ja maar door een nieuwe filter moet ie niet minder zuiniger worden en er kan praktisch niets mis gaan met monteren.
Maar waarom apk en luchtfilter? Bedoel je soms dat er onderhoud gedaan is?
Niet dat je olie verversen etc apk noemt.....

mark29

Er is toch een reden geweest waarom de luchtfilter gedaan is, ik koppel dat niet zo aan een apk namelijk.

Roadkill (Michiel)

Was de auto niet gewoon aan een beurt toe? Wat Mark29 al zegt luchtfilter word niet zonder reden vervangen. En je zegt zegt zelf al dat de bougies ook aan vervanging toe zijn, waarom dan niet meteen een onderhoud beurt laten doen, is vaak de apk gratis en ben jeje auto maar 1x kwijt.

Maar hoe dan ook ik heb geen idee hoe je rijstijl is, maar 1 op 7,5 hoef je bij een stevige rijstijl bijvoorbeeld niet eens extreem te vinden hoor. En ga ook niet uit van je benzine meter, die zijn nooit accuraat, best kans als je nu gaat tanken dat er misschien maar 30 liter ingaat, dan zou je 1 op 10 rijden. Dat is geen overdreven verbruik voor een 180tce lijkt mij?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

duckie1098

Nee Mark, auto moest voor de APK en heb gelijk het luchtfilter laten vervangen.En het interieurfilter.
Thats all.Maar wat gebeurd er als een zuto aan de computer wordt gehangen.Worden er dan instellingen veranderd of wordt ie alleen uitgelezen??

Ben

mark

Voor de apk wordt er alleen ff snel gekeken of er geen storingen zijn. Dit wordt niet met de clip gedaan. Maar met een klein uitleeskastje waar je de readyness test mee doet.
Als de auto hier door komt, hoeft je geen 4gas meting te doen als de auto van 2006 of jonger is.

duckie1098

1 op 10 is prima roadkill.En dat filter is in opdracht vervangen omdat ik niet weet hoelang die erin zat.ALs 130 op de snelweg, met wat uitschieters, al stevig is(???).En die bougie's en accu kan ik ook wel zelf en gezien de kosten het luchtfilter ook wel.Waar het mij om is gaat dat het benzinegebruik stevig is toegenomen.Ennnn, dat komt niet door een luchtfiltertje of omdat ie op dat moment onderhoud nodig had.Over onderhoud gesproken:zo goed als alle onderhoudsgevoelige delen zitten er zo'n 5000 kilometer op.Ik noem:distributie kompleet met waterpomp en multiriem,synthetische olie, oliefilter, remschijven en blokken en banden.Behalve de bougie en accu dus.Nogmaals, loopt goed, loopt mooi rond, start goed, trekt goed,kortom alles doet het naar behoren alleen het gebruik niet.Alleen het uitzonderlijke is dat ie aan de computer heeft gehangen.
Dus Mark, dat luchtfilter was in opdracht.

Ben

mark29

Kijk dat verklaart hoe en waarom.
Ik kreeg vraagtekens bij je eerste post namelijk.
Ja als ze uitlezen puur voor apk is het met zo n kleine scantool. Kijken verder niks.

Met clip zouden ze ook alleen gekeken hebben lijkt mij. Vreemd ik zou ze eens contacten.
Bougies zijn inderdaad echt gevoelig bij die f4r turbo, de espace rijders klaagden er massaal mee. Die termijn van 60k was gewoon te lang.

130 kmp is rustig toch.

duckie1098

Ik ga ze zeker contacten Mark en die bougie's komen er ook echt wel in.Maar puur het waarom, daar gaat het mij om.
Jullie horen nog wel tzt...

Ben

duckie1098

En ja, 130 is niet echt hard, zeker niet voor een F4R turbo....

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev