Advertenties


Startonderbreker problemen en verwijderen

Gestart door sjerrie, 26 februari 2011, 22:18:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjerrie

Hoi zag deze ad op marktplaats.

http://link.marktplaats.nl/422612077

Dus voor iedereen die de startblokkering eraf wilt.

Misschien iets om de man te benaderen vanuit de club om er een leuke prijs voor af te spreken.
Zijn genoeg mensen die het eruit willen hebben.
~Just got Maggied~

mr.Chip

#1
ik kan de leden ook helpen , ik heb kenteken + merk en onderdeelnummer van ECU nodig,  ECU kan ook verzonden worden, dus ik heb eigenlijk alleen ecu nodig .   procedure volgt als :
1- software van ECU wordt gelezen ( in sommige gevallen moet MCU / CHIP gedesoldeerd worden) )
2- Software wordt bewerkt ( de codes van startblokkering worden verwijderd )
3- de software wordt naar ecu herschreven 

bij sommige autos ( met Can-Bus systeem ) moet ik wel een emulator in ecu bouwen,) anders geeft de dashboard geen informatie over paar zaken zoals temperatuur, RPM, ... de rest met K-Line kan ik zonder emulator immovrij maken,

aller belangrijkste is stap 2, sommigen gebruiken startblokkering vrije softwares van de andere autos ( omdat ze het niet weten hoe de originele software moet bewerkt worden ) auto start wel zonder startblokkering maar wel met de software van een andere auto
met de volgende resultaat bijvoorbeeld : ,, een megane met geest van een clio ,,,of een twingo die denkt over zich zelf dat hij een Clio is ,,,of een Clio 1.4 die probeert zichtzelf als een twingo 1.2 te gedragen  :D 

oorzaak van startblokkering probleem :
1- aller eerst de sleutel zelf ( vooral sleutels met CV knopjes) reparaties zijn meestal tijdelijke oplossingen
2- UCH /relais,zekering ( ook bekend als zekeringkast )  vooral in de wintertijd
3-slechte Massa of kabelbreuk ( aller ergste vind ik,,een nachtmerrie,, het is dan een zoekwerk )  ik kan je dan wel misschien helpen met een schema , het wordt dan stuk makkelijker voor je.
Problemen met startonderbreker ? Stuurkolom ? stuurslot ? ECU motormanagement, Body Computer UCH ? comfort module ?  stuur maar een PM of email naar :
mister-chip@hotmail.com

Nikk

Heb de Scenic van de vrouw paar jaar terug weggebracht naar bedrijf ergens op de zuid hollandse eilanden om blokkering eruit te laten programmeren. Niet gelukt. Scheen weer net een ECU te zijn waarop hun oplossing niet werkte / van toepassing was.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mr.Chip

als u van tevoren kenteken+merk en onderdeel nummers van ECU stuurt kan ik het met zekerheid zeggen of ik de startblokkering kan verwijderen ( % 90 van renault modellen kan ik wel startblokkering vrij programmeren,,als het niet lukt dan zijn er andere opties)
Problemen met startonderbreker ? Stuurkolom ? stuurslot ? ECU motormanagement, Body Computer UCH ? comfort module ?  stuur maar een PM of email naar :
mister-chip@hotmail.com

ronald100

hallo ik heb een scenic van 2001 maar lampje brand helemaal niet meer wat kan dat zijn een zekering of relais hoor graag van u groetjes.

mr.Chip

startblokkering lampje brandt niet meer, auto start ook niet neem ik aan..
dan probleem kan UCH zijn,,, begin maar eerst vanaf alle zekeringen + bedrading naar UCH
het is een zoek werk , als je geluk hebt vindt je het binnen 5 minuten , kan ook veel langer duren..
dat lampje is los van motorcomputer in elk geval , wordt door UCH aangestuurd,, verder binnen en buiten lichten doen het allemaal ( ook dasboard )??
Problemen met startonderbreker ? Stuurkolom ? stuurslot ? ECU motormanagement, Body Computer UCH ? comfort module ?  stuur maar een PM of email naar :
mister-chip@hotmail.com

Christian de Vriend

waar noet men naartoe rijden om dit te laten doen?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mr.Chip

#7
hij kan naar een universele garage toe rijden voor de juiste diagnose,  maar de meeste garage's ( ook niet de dealers) kunnen niet startblokkering er uit programmeren, als het later blijkt dat  startblokkering inderdaad de oorzaak is kan ik hem dan wel  verder helpen, de auto zal dan ook met een defecte UCH of sleutels starten.
hij geeft ook heel weinig informatie over de symptomen,

het zou heel fijn zijn als hij de auto eerst kon uitlezen via OBD
Problemen met startonderbreker ? Stuurkolom ? stuurslot ? ECU motormanagement, Body Computer UCH ? comfort module ?  stuur maar een PM of email naar :
mister-chip@hotmail.com

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev