Advertenties


Winterbanden..

Gestart door Dennism, 5 december 2018, 20:09:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennism

Goedenavond,

Zijn er megane rijders die in de zomer op 205/60/16 rijden en in de winter op 205/55/16?
Ik heb van mijn vorige megane een nog bijna nieuwe set Michelin winterbanden over in de maat 205/55/16 de huidige megane staat op 205/60/16 wil deze eigenlijk wel monteren, heb alleen niet echt een voorstelling wat de teller dan gaat afwijken,

Groet Dennis

mark29

Ff googlen. Daar is een tabel voor.

mark29

afwijking bandenmaat berekenen
Als je dat googled, zie je opties. Geeft een verschil van 4 kilometer bij 120kmpu

Tedo



Dennism

#5
Dank voor jullie reacties, het rijdt prima vindt alleen de Tellerafwijking best irritant.
Is er een mogelijkheid om via de dealer een andere bandenmaat in te laten stellen of is de tellerklok op een andere manier te corrigeren?

Groet Dennis

Tris

Ik heb dit destijds nagevraagd, mijn dealer gaf aan dat dit niet te programmeren viel. Ik ben toen gewoon voor de 205/60/R16 winterbanden gegaan. Je zou met een losse TomTom of een navigatie-app op je telefoon de afwijking per standaard snelheid kunnen meten, zodat je weet welke snelheid je op de cruise control moet zetten. Zelf heb ik hiermee gemeten dat de standaard afwijking 4 is, en mijn cruise control zet ik dan altijd 6 te hard zodat ik vlot en door de correctie zonder boetes rij. (Je merkt zo wel snel als iemand dit niet doet en 'te langzaam' rijdt)
1.5 dCi EDC Bose estate 2016

henkwijers@hotmail.com

Hallo Tris,


Ik zelf  rijd in een Megane type 3 bouwjaar 2012.

Mijn bandenmaat  is 205-50-17.

Ik weet niet anders dat  de km  teller excact is.
Ik heb er ook wel  paar jaar terug 16 inch. winterbanden op gehad was geen afwijking volgens de Renault garage.

Succes. Henk.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev