Advertenties


Afdekkap koplamp grandtour

Gestart door Marcel2.1, 20 november 2018, 16:37:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel2.1

Hallo,
Mijn vrouw belde net. Bij het vervangen van de lamp bestuurderskant, blijkt de rubberen afdekkap kapot te zijn. Dit is volgens mij, de kap aan de achterkant van de lamp. Nu zou er een nieuwe unit in moeten omdat deze afdekkap niet los leverbaar is en er vocht bij kan komen.
Nu is mijn vraag, kan iemand mij aan zo'n rubberen afdekkap helpen of is er ergens een sloop waar zoiets te vinden is?
Het gaat om een megane 2 grandtour 2 liter van 2008

Alvast bedankt.

Gr Marcel

mark29


Marcel2.1

Dank je mark voor je reactie.
Ik heb het onderdeel hier liggen. Het blijkt de houder te zijn waarr de lamp in vast zit. Deze is van unit losgekomen en kan niet vast gezet worden. Dit omdat de lichtbundel dan misschien niet klopt. Er moet dus toch een nieuwe unit in ben ik bang voor.

Gr marcel

zapp

Neem de tijd.
Denk na.
Koop twee componentenlijm.
Tiewraps.
Eventueel epoxy (of polyester) met glasvezel.
Plak het weer aan elkaar.
Goed laten drogen (kamertemperatuur).
Daarna de zaak weer monteren.
En laten afstellen bij KwikFit.

mark29

Ow ik dacht die rubberen dop.
Dat aluminum kommetje? Zijn die haakjes niet een beetje te buigen? Beetje lastig maar soms nog wel weer in elkaar te knutselen. Demonteer zowiezo heel je koplamp en leg hem op een werkbank. Anders is het geen doen. Dus ff bumper eraf.

Marcel2.1

Bedankt zapp voor je antwoord, is misschien een optie.

@mark29 Dacht ik ook in eerste instantie. Maar toen ik thuis kwam liet ze het zien en was het dus net iets anders. :)
Zit het gehaakt in elkaar of ook nog vast gelast of zoiets?
Is het zo in elkaar te klikken of moet je echt het juiste punt zoeken voordat ik het vast zet? Dat ik geen probleem krijg met mijn lichtbundel.

mark

Ik had laatst ook een klant met een megane 3 die dat blikje uit de koplamp had getrokken. Deze had ik er met een kwartiertje weer netjes in gekregen. Uiteraard ff met het koplamp apparaat het lichtbeeld gecontroleerd, was weer helemaal toppie.

Dus zeker ff het proberen waard.

Marcel2.1

Bedankt voor de reactie mark.
Dan gaan we t proberen en hopen dat t lukt.

Gr marcel

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev