Advertenties


Radio / Navigatie updaten

Gestart door remie, 16 november 2018, 13:21:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remie

#15
Citaat van: MarcN op 16 augustus 2019, 19:30:17
@Rhumboy De versie First 3.1.0.6 Classic komt mij niet bekend voor. Na wat Googlen zie ik deze versie vooral in de Scenic voorbij komen. In een eerdere post lees ik dat je Megane van 2015 is. Misschien dat hier toch een verschil in zit qua systeem? Of is het misschien geen Bose editie?

@remie Ik had je oorspronkelijke post gisterenavond nog gelezen en was al aan het nadenken wat het probleem eventueel kon zijn. Ik dacht in eerste instantie in de richting van de opslagcapaciteit want ik had gewoon wat oude 4GB sticks gebruikt destijds. Net nog even in mijn USB bak gezocht en de sticks met de firmware gevonden. Maar toen zag ik dat je inmiddels een update in je post geplaatst had ;)

Mooie vondst! En zo te zien ook een wat meer ervaren gebruiker !-! Als Mac en Linux gebruiker heb ik ook veel met GPT te maken maar ik heb ook nog een oude Windows laptop liggen voor de 'Windows only' tooltjes zoals mijn OBDII software :)

Tja :-) Systeembeheerder

Alles interesseert mij wat je kan updaten/flashen en/of modificeren.
Genoeg telefoontjes geroot en anders roms op geflasht.


Ik heb laatst ook een handige website gevonden voor de 1.5 dCi 110pk motoren: K9K 636
Op die website heb ik PyRen gevonden, deze maakt het mogelijk om dieper de ECU in te duiken zonder de clip te hoeven aan te schaffen.
Even later zag ik dat er ook een topic over dit programma op dit forum is.

Rhumboy

@MarcN
Inderdaad. Ik heb een Megane break Limited 1.2 TCE.
Daarom dat ik wacht om de update te doen. Bij mij staat er Classic achteraan en bij die update staat er Premium. Heb wel dezelfde radio qua uitzicht.

MarcN

#17
Het lijkt erop dat er na 3.1.0.6 nog een versie 3.1.0.27 is uitgekomen (classic versies) en het verschil lijkt te komen door gebruik van Carminat en Arkamys systemen. Zelf heb ik alleen ervaring met mijn Bose editie waar een Carminat in zit. De werkwijze lijkt verder precies hetzelfde te zijn, alleen de firmware is anders.

Bij deze een linkje naar de First_3.1.0.27 Classic firmware.

Na het downloaden de mapjes SWLDv2 en SWLDv3 op een FAT of FAT32 geformatteerde USB stick zetten en dan zou de update automatisch moeten starten nadat je de USB stick inprikt.

Let op dat je instellingen na de update opnieuw ingesteld moeten worden en de taal zal naar Engels gaan (uiteraard weer aan te passen).

Bron: https://www.drive2.ru/l/470988726093218034

Rhumboy

Juist de update geprobeerd te installeren en werkt niet. Zegt USB-fout. Zowel FAT32 geprobeerd als Fat.

MarcN

Dat is jammer. Dan weet ik het helaas ook niet meer, omdat ik het zelf niet kan testen.

Rhumboy


remie

Citaat van: Rhumboy op 17 augustus 2019, 14:28:22
Juist de update geprobeerd te installeren en werkt niet. Zegt USB-fout. Zowel FAT32 geprobeerd als Fat.

Is de stick MBR of GPT?

Rhumboy

Da weet ik niet. Computer werkt met Windows10.

remie

Als je de stick ooit gebruikt hebt om windows mee te installeren kan je er bijna gif op innemen dat deze stick met een GPT partitietabel geformateerd is.
Om dit terug te zetten zal je de volgende handleiding moeten volgen: https://docs.microsoft.com/nl-nl/windows-server/storage/disk-management/change-a-gpt-disk-into-an-mbr-disk

Echter als je uit bovenstaande niet uitkomt zou ik gewoon naar de dealer gaan met de bestanden en het er daar op laten flashen, het zou jammer zijn als jij jouw radio eigenhandig om zeep helpt.

Rhumboy

Zal het zo laten. Is chinees voor mij op die pagina. Als ik stap 3 doe zie ik die convertie niet staan. Auto staat toch al te koop wegens overgaan naar 1 auto.

Dozo27

Hoi Remie,

Weet niet of mijn PB bericht bij jou is aangekomen? ik zie de berichten niet terug in mijn postvak uit..

Mijn vraag was of ik jou stickje die jij hebt gebruikt om je BOSE systeem te updaten kan lenen/kopen?
Ik heb al weet ik hoeveel verschillende merken en types gebruikt (allemaal MBR) en nog lukt het niet, telkens de melding USB FOUT  >:(

remie

Ik kan de stickjes niet meer vinden.
Maar heb je een berichtje terug gestuurd om te kijken of we er samen uit gaan komen

eejjay

#27
Citaat van: Igoranty op 14 augustus 2019, 08:46:55
Ben ik ook benieuwd naar :q !-!.
Zojuist geüpdatet van 2.2.0.19 via 3.0.0.28 naar versie 3.1.0.27 classic (dus de niet-bose) en daarbij viel het volgende op:
Direct na beide updates geen geluid na een halve seconde, fabrieksinstellingen kunnen niet worden hersteld. Uiteindelijk heeft het instellen van de engelse taal en de deur openen mijn geluid teruggebracht

De volgende zaken waren uit anders:
- De Bas/treble equalizer loopt nu van -10 tot 10. Zeker met een externe versterker kan je hiermee beter het geluid afregelen
- FM kwaliteit lijkt wat beter te zijn
- Cd speler start sneller op
- Bluetooth op mijn telefoon lijkt nu standaard AAC te gebruiken als codec
Verder heb ik het idee dat het ruisniveau wat lager is bij geen geluid, maar dat kan aan mij liggen.

Al met al ben ik best tevreden met het resultaat. Als nu het issue met sporadisch niet meer kunnen veranderen van de zenders bij het opstarten van de radio ook is opgelost, ben ik helemaal blij :q

Edit: inmiddels al niet meer tevreden, de radio start enkel maar op indien je hem aanzet voordat je de auto start. Wat dit precies is weet ik nog niet, maar al met al best vervelend.

yourics

Citaat van: eejjay op 29 december 2019, 22:23:12
Zojuist geüpdatet van 2.2.0.19 via 3.0.0.28 naar versie 3.1.0.27 classic (dus de niet-bose) en daarbij viel het volgende op:
Direct na beide updates geen geluid na een halve seconde, fabrieksinstellingen kunnen niet worden hersteld. Uiteindelijk heeft het instellen van de engelse taal en de deur openen mijn geluid teruggebracht

De volgende zaken waren uit anders:
- De Bas/treble equalizer loopt nu van -10 tot 10. Zeker met een externe versterker kan je hiermee beter het geluid afregelen
- FM kwaliteit lijkt wat beter te zijn
- Cd speler start sneller op
- Bluetooth op mijn telefoon lijkt nu standaard AAC te gebruiken als codec
Verder heb ik het idee dat het ruisniveau wat lager is bij geen geluid, maar dat kan aan mij liggen.

Al met al ben ik best tevreden met het resultaat. Als nu het issue met sporadisch niet meer kunnen veranderen van de zenders bij het opstarten van de radio ook is opgelost, ben ik helemaal blij :q

Edit: inmiddels al niet meer tevreden, de radio start enkel maar op indien je hem aanzet voordat je de auto start. Wat dit precies is weet ik nog niet, maar al met al best vervelend.

Heb je nog steeds last van dit probleem? Oplossing gevonden?
Hebben andere mensen hier ook last van?

yourics

Ik heb de eerste update naar 3.0.0.28 nu uitgevoerd. Moet ik de bestanden hiervan op de usb laten staan en de nieuwe erbij zetten? Of usb formatteren en daarna de bestanden van 3.1.0.27 erop zetten?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev