Advertenties


Systeemupdate Rlink2 naar 3.3.16.960 (was 940) beschikbaar

Gestart door adinsx, 16 november 2018, 09:06:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adinsx

Las net het bericht op GPS-Rlink.com dat voor de Rlink2 met 3.3-syteem er een systeemupdate beschikbaar is. Van 3.3.16.940 naar 3.3.16.960. Leek me wel een apart topic waard om niet de verwarring te hebben met map-updates.
En, het is een interessante want er zitten updates in voor Bluetooth-compatibiliteit, bugfixes voor meer stabiliteit van het systeem en patches voor de navigatie.

https://www.gps-rlink.com/2018/11/15/r-link-2-the-3-3-16-960-update-is-avalaible-for-download/#more-933



De tekst:
This is a good time for Renault and the updates. After the deluge of map updates (even if it's not finished), here's a system update for the R-Link 2 that's available since today.

It is 3.3.16.960, so for the 3.3.x.y branch. This can be downloaded from the easyconnect.renault.com website (before renault-multimedia.com) as well as for the 2.2.19.300 update.

You enter the VIN of your vehicle on this page (serial number starting with VF1 available on the registration form) and the site proposes the update for those who are currently in 3.3.16.940.
Then it is a ZIP to decompress and put directly on a USB key in FAT 32 (not in a folder). Inserting the key into the vehicle will cause a pop-up to appear offering to install the update. Of course, like all updates, it is made with the engine on. This should be fast: less than 10 minutes.

We notice that Renault has improved its download page by putting all the update process.

For this one we have patches for maps, Bluetooth compatibility and finally the correction of bugs contributing to the stability of the system.

If you are in 3.3.15.41x, normally no update will be proposed, a workshop visit will be necessary to switch to 3.3.16.64x.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

adinsx

Net mijn VIN-nummer van de GT ingevoerd, en de update is beschikbaar. Vanmiddag maar eens downloaden en installeren om te kijken wat het doet.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Cocoon

Mooi dat ze het systeem ook updaten en bugs fixen.

Wat ik wel vreemd vind is dat deze op de RLink store (nog) niet beschikbaar is.
Is het niet de bedoeling dat je deze update normaal gesproken zelf uitvoert?

knight-rider

Je kan die idd zelf uitvoeren, maar je moet via de hoger vernoemde site gaan.
Dit soort updates komt niet in de rlink store.

adinsx

Heb hem vanmiddag gedaan. 632 MB download, uitgepakt een goede Gb.
Op de USB en vervolgens in de auto. Met tien minuten stond ie er op.

Wellicht is het 'tussen de oren', maar ik heb het idee dat het sneller werkt. Andere vernieuwingen nog niet gespot.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

larsdijkstra

Ik heb dit weekend een nieuwe Megane Estate mee met nieuwe benzine motor. Rlink systeem reageert weer sneller en soepeler
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

adinsx

Welke versie zit daar in Lars? Het 8.* systeem toevallig ook al, of het 7.* systeem?
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

hko

Bedankt voor het aanmaken van dit topic, anders was ik er waarschijnlijk nooit achter gekomen dat er een update is.  _o_

Zojuist ook de update geïnstalleerd bij was dit versie 3.3.16.966.
Nu alleen de kaart update nog een keer uitvoeren van 2017.12 dan ben ik weer bij.

adinsx

Graag gedaan ;).

Als je bij de openingspost even de link aanklikt naar die website kun je je inschrijven voor nieuwe berichten. Of natuurlijk het forum volgen ;)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

cortrans

toch jammer dat dit alleen voor de 3.3 systemen is, en niet voor de 2.2.........
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)


cortrans

En die site is dus ook niet echt actueel Hans.........
Met het ingevulde VIN nummer van mijn auto zou er een systeem update klaar staan (2.2.19.300).



Echter deze staat al maanden in mijn R-link systeem 8)7 8)7 8)7



Vreemd toch hé Renault, dat zo'n weinig mensen nog vertrouwen in jullie systemen hebben???? l- l- l-
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

Hans 1982

Wel vaag inderdaad want bij mij geeft hij toch echt aan

De volgende update downloaden: versie 3.3.16.960

mijn megane is van juni 2017

Cocoon

#14
Hier ook update beschikbaar.
Mijn auto is van nov 2017.

Vanochtend geïnstalleerd, binnen 5 minuten gebeurt (onder het rijden)  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev