Advertenties


Spontaan barstend nep leer Megane Bose en reactie Renault, AHZ Delft

Gestart door MegBos, 11 november 2018, 21:20:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MegBos

Na ca. 5 jaar en 8 maanden barste het nep leer van mijn zeer goed onderhouden Megane Bose spontaan. Er is verder geen teken van slijtage, het plastic dat als leer verkocht wordt is gewoon van slechte kwaliteit. Omdat er verdere scheurtjes in kwamen heb ik ca. 3 weken geleden (auto was toen 6 jaar en 2 maanden) eerst contact met de dealer (Autohaag Zeeuw Dlft) waar de auto in onderhoud was opgenomen. Die vind het noormaal dat een stoelwang spontaan barst, maar wilde mij de bekleding voor ca. 450€ wel verkopen. Alsof ik deze een bagger kwaliteit plastic opnieuw en voor een prijs van echt leer zou betalen Ik heb dus bij Renault Nederland aan geklopt, maar met het zelfde resultaat. Renault wijst alle verantwoording af. Men vindt het noormaal dat een stoel bekleding niet langer mee gaat als omstreeks 6 jaar.

Ik heb nog nooit een auto gehad dat dit soort problemen had, ook niet na 10 en meer jaren. Ook heb ik familie en bekenden met autos van andere merken met half leren bekleding en dikwijls hogere leeftijd zonder ebkel probleem.

Ik leg mij er niet bij neer en vraag mij af of andere Megane Bose bezitters hetzelfde probleem hebben. De dealer waar ik de auto gekocht heb suggereerde zo iets. Graag zie uk reacties tegemoet.

mark29

Een bmw e39 van 1997 heeft vaak leer in een betere staat dan renault van nog geen 10 jaar......
Scheelde ook wel in de aanschaf prijs, er zijn wel meer dinger net wat minder, klopt.

Maar alsnog is het leer idd van poep kwaliteit.

MadBull

Helaas hebben alle Bose uitvoeringen dit probleem  >:(
Kijk maar eens op Marktplaats; genoeg foto's te vinden
van kapotte bestuurdersstoel wangen  :neen:
Renault moest zich schamen  ;(

gjcvro

6 jaar is lang, dan heb je inderdaad de bekleding netjes bijgehouden, of de auto weinig gebruikt. Bij de onze was bij aanschaf de bekleding al gescheurd,  met 4 jaar en 150k op de teller. Is Renault kwaliteit blijkbaar.

dodojuice

Ik rijd zelf een GT line en die heeft het ook, dit is gewoon een kwaal van deze stoelen... het leer van mijn vorige auto, VW Passat, was veel dikker en daar zit denk ik ook het kwaliteitsverschil, een VW is nu eenmaal duurder dan een Megane

MarcN

Bij mij begint het helaas ook te scheuren links op de bestuurdersstoel. Auto is nu ook 6 jaar.

Meg3

In mijn  gt line uit 2012 met 204d km op de teller, nog helemaal geen last van (even afkloppen).

Nikk

Zie ook deze discussie op het Renault forum. Spul is TEP. Stof met een laag plastic. Inderdaad meuk
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Tedo

Ik heb het ook in mijn GT, al moet je goed kijken. Onze Clio 3 GT lijdt aan hetzelfde.
Enige oplossing lijkt me opnieuw laten bekleden (met echt leer).

remie

Hier ook een Renault Megane 3 Bose bezitter.
Hetzelfde euvel heb ik ook gehad, mijn oplossing was door een stoffeerder de linkerwang van de bestuurder stoel te laten vervangen.
Deze heeft een stuk echt leer er in gezet met nagenoeg dezelfde kleur als het origineel.

De kosten krap onder de €100,- (was wel via via geregeld en zwart betaald)

Nikk

Hoe lang zit het stuk leer er al in Remie en hoe houdt het zich?
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Igoranty

Ik heb met mijn Megane 3 GT coupe uit 2011 hetzelfde kwaal. Bestuurdersstoel, linkerkant (zit gedeelte) is geknapt. Is nu niet storend, maar wil wel met de tijd wel opknappen. :? :') :')
Nieuwe trots *** Renault Megane III 2.0-16v TCe 180 Privilege ***

Oud, maar goud: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=18628.0

FB pagina: https://www.facebook.com/igor.antypov.3?ref=tn_tnmn

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev