Advertenties


Kachel doet het niet.... vraag.

Gestart door martijndelaat, 8 november 2018, 19:22:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijndelaat

Wie weet meer over over onderstaand stukje? Ik heb dit gekopieerd uit een ouder topic hier. Wie weet meer van een "bekend probleem te zijn bij de eerste serie van de coupe'96"

Bij mij deed de kachel het eerst ook niet, maar kwam er toen achter dat in de zekeringkast een verbinding losgesmolten was, even kast demonteren en weer vast zetten en alles werket weer ca 1uurtje werk kosten 0 euro kachel weerstand 1euro50.Dit euvel met de zekeringkast schijnt een bekend probleem te zijn bij de eerste serie van de coupe '96.

Bij mijn Coupe (4-1996 F7R zonder airco) werkt de ventilator van de kachel niet meer. Zowel motor, als weerstand als bedieningspaneel is 100% goed. Ik krijg 12V op de uitgang naar de motor maar de spanning zakt in als je de motor aansluit.
Ik heb het stroom schema van storing zoeken bij een kachel al helemaal doorgelopen en alles klopt. Ik heb echter alleen een electrisch schema van een kachel met airco. Wie heeft een duidelijk elektrisch schema van evt de complete auto?
Alvast bedankt

Nikk

Blower motor niet kaduuk?  Als is er aan denk zal ik morgen de electrische schema's uit de vraagbak scannen
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

De scans waren vrij vaag dus doe maar ff een fototje van het aanjager gedeelte:

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

martijndelaat

Opgelost..

Contact A2 was in de zekeringkast gesmolten. Hier maakte hij dus geen goed contact meer.

Nikk

Dat een contact smelt is een indicatie dat er een hoge stroom heeft gelopen. Wat meet je nu?
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

martijndelaat

Ik heb de stroom niet meer gemeten maar op die pin staat wel flinke stroom, hier zit de ventilator motor op. Beetje slecht contact, wordt warm en zo van kwaad tot erger totdat hij het niet meer doet. Stroom is in elk geval nooit te hoog geweest anders zou. De zekering er wel uitgegaan zijn. Dat was niet het geval. In die eerste megane's zijn ook tig kachelmodificaties geweest. Ik kom er nu achter hoeveel verschillende er zijn. Ik ben nog opzoek naar een nieuwe recirculatieklep maar ook nog steeds het de juiste niet kunnen vinden. Ik zoek de complete behuizing want die is ook helemaal kapot.

martijndelaat


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev