Advertenties


Moet de airco niet aan bij ontwasemen van de voorruit?

Gestart door Cocoon, 31 oktober 2018, 12:54:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

haelewyn

Ja ... Dat is waar.
Maar ze zouden ook nog de software voor de radio moeten herschrijven.
Als je de verwarming aan hebt staan op de RLink2 kan je de radio niet bedienen met de satelliet.
Als je de satelliet bedient gaat de radio in plaats van van bv preset 5 naar 6 altijd terug naar 1.
Deze week aan het rijden en bellen... De 'oproep' verdween niet meer van mijn scherm naast de kilometerteller. Dan maar een soft reset gegeven. Had misschien ook ok geweest met gewoon uit- en weer aanzetten.

Ze moeten nog veel herschrijven..

Nikk

Rij zelf in ouder spul waarbij dit niet speelt maar denk dat de software aangaande punten die je opnoemt zeker aangepast kan worden. Kwestie van dealer vragen of een handige harry vinden die dit kan
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Cocoon

Citaat van: haelewyn op  9 november 2018, 19:58:32
Ik had al eens gezegd dat bij mij de airco was blijven aanstaan nadat ik de ontwaseming had gebruikt in de auto. En nu weet ik waarom.

Als ik de ontwaseming aan zet gaat het eerste lichtje aan van ontwaseming en het laatste lichtje in de rij : achterruitontdooiing. De airco gaat dan niet mee aan.

Als ik nu eerst de achterruitontdooiing uit zet en daarna de knop van de ontwaseming gaat op dat moment de airco AAN.
Raar ... maar ik heb het twee keer geprobeerd en beide keren 'prijs'.

Bijzonder, maar laat ik dat dan vanavond maar eens proberen...  !-!

Cocoon

Alle mogelijke volgordes geprobeerd, maar airco gaat niet aan.  :neen:

Ik had het ook niet verwacht, maar van enige sturing door sensoren is ook geen sprake: gisteren avond voorruit helemaal aangeslagen maar geen inschakeling van de airco.

ik ga er toch eens wat verder induiken en contact opnemen met Renault.

A110

Bij mijn dus hetzelfde, geen airco die aan gaat. Ik doe het nu maar handmatig aanzetten, gaat toch een stuk sneller met ontwasemen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

haelewyn

#35
Ik kan alleen concluderen dat mijn megane nog iets gekker is dan de doorsnee auto van dat type...
Altijd leuk te weten dat je bijzonder bent he    :9~

Ik heb het nog geprobeerd, na herstart, ... je weet maar nooit.
Airco blijft aan gaan bij het uitzetten van achterruitverwarming, daarna snelle ontwaseming uit.

adinsx

Citaat van: A110 op 14 november 2018, 12:55:11
Bij mijn dus hetzelfde, geen airco die aan gaat. Ik doe het nu maar handmatig aanzetten, gaat toch een stuk sneller met ontwasemen.

Ik zat vanmorgen ook best lang te wachten moet ik zeggen. Al een stukje de parkeerplaats afgereden in de hoop dat dan net wat sneller warme lucht het interieur in komt van de opwarmende motor.
Geen moment gedacht aan het kijken naar wel of niet ingeschakelde airco. Met 2 graden buitentemperatuur bij ons vraag ik me ook af of ie daar wel zin in had overigens.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Robkwak

Ik lees merendeel dat de airco niet aangaat echter bij mijn megane (IV limited) gaat de airco wel aan als ik op de ontwasem/helderzicht knop drukt, de airco gaat mee aan en de achterruit verwarming.
Dit doe ik vanuit de 'auto' positie, heb de klimaat regeling eigenlijk altijd auto staan.
Als ik weer op de ontwasemknop druk als de ruiten schoon zijn dan stopt deze en gaat de regeling weer auto, airco stopt dan ook. Achterruitverwarming stopt vanzelf na een tijdje.
Ik heb geen multisense dus ook geen uitgebreide instellingen hiervoor. De eco knop die er zit heb ik nog nooit gebruikt. Dus ik heb het niet getest in eco mode.

Wel gaat de radio weer altijd terug naar preset 1 bij bediening van de stuurkolom zoals iemand al eerder scheef.

Cocoon

Gisteren telefonisch contact gehad met Renault Nederland nadat ik een mailtje had gestuurd aan ze met de vraag hoe het nu zit.

Situatie uitgelegd, en nadat ze mij begreep adviseerde ze mij de handleiding goed te lezen  l-.
Natuurlijk aangegeven dat ik die al uit mijn hoofd ken maar dat er niets in staat over hoe het ontwasemen werkt.
Op mijn vraag hoe het nu eigenlijk zit mbt het al dan niet inschakelen van de airco kon zij mij ook geen antwoord geven.
Na overleg met haar collega kwam het advies om langs de dealer te gaan en het daar aan te kaarten...

Bijzonder....

haelewyn

Als ik een uur lang rij is de temperatuur in de auto nog altijd maar 10-12 graden, terwijl ik hem toch op 19 of zoiets zet. Ik duw dan de knop AUTO niet in.

Werkt de verwarming dan niet goed ? Die schakelt wel redelijk snel over naar koude lucht. Te snel eigenlijk.

Hoe lossen jullie dat op ? Gewoon een veel hogere temperatuur selecteren?
Of moet er iets vervangen of geupdate worden ?

mark29

Voor die klacht kan er wel eens een actisoplossing zijn met een software update voor de airco.
Die klachten heb ik namelijk meer gezien een tijd terug in de werkplaats.

A110

#41
@haelewyn: dat was iets wat mij ook al op was gevallen, maar ik dacht dat ik nu echt een zeikerd aan het worden was. Ik heb mijn systeem eigenlijk altijd op "auto" staan en de temperatuur heb ik nu op 24 graden gezet om het een beetje behagelijk te krijgen. Bij mijn vorige auto's stond de temperatuur altijd op 20 of 21 graden.

En ik had verwacht dat er wel een elektrische kachelweerstand in zou zitten om het kachelsysteem alvast op te warmen met deze koude dagen ivm mijn diesel. In mijn vorige diesel Meg II had ik dat wel die begon al lekker warm te worden voordat ik het dorp uit was. Nu begint hij pas warm te worden als ik 15 km verder op mijn werk kom.
Misschien maar eens gaan nadenken over een standkachel  8)7
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

haelewyn

Zeikerd geworden : denk ik ook vaak hoor. Maar over mezelf he     8)7

Dus... heb ik een temperatuurmetertje in de middenconsole gelegd. En dat zegt dat ik geen zeikerd ben omwille van de verwarming (misschien wel door iets anders). Natuurlijk heb ik geen idee of ze de temperatuur tegen het plafond meten. Maar Renault zal er ook wel rekening mee gehouden hebben dat warme lucht stijgt zeker ? CQ de sensor ergens anders gehangen hebben.. al zou ik het praktisch gezien verwachten ergens bij de regensensor  :P

@ A110 : Jij krijgt tenminste warm 15 km verder. Bij mij ook 100 km verder niet warm he. Hij blaast eerst warm en dan gaat hij (te snel) naar koud over. Dus het wordt in mijn auto gewoon nooit warm als ik hem op 19 zet. Ik zou natuurlijk wel kunnen vals spelen en die temperatuur voorbij 24 naar maximum draaien.  Max heat of zoiets, komt er dan op.
Eerlijk gezegd : ik tracht naar die auto's met een schuivertje van blauw naar warm hoor  o-)
Bij eerdere auto's was ook geen goede temperatuur te bereiken met de automatische airco / verwarming.

àMarc29 :  Thanks .. Ik zal eens naar de garage gaan met een lijstje. Beter één keer met 3 klachtjes dan 3 keer met 1 klachtje, hoop ik.

Dit.. en de interval van de ruitenwisser die regelmatig heel erg gek doet..

Nog één probleempje me herinneren of opmerken en we zijn weer weg naar de dealer.. Even zien of ze het onder de verlengde garantie aanvaarden allemaal.    8)7
Wie weet krijg ik terug een vervangwagen en houden ze de auto weer een dagje bij.

mark29

MarK  :D
Zoveel mensen typen met een c terwijl een k meer voorkomt.
Ja wat klachten opsparen, auto neerzetten bij dealer, niet op gaan wachten op de lip van de monteur, dan worden ze zenuwachtig en nemen ze minder tijd voor je klachten.

Ik dacht die klachten in een talsiman een paar keer gehad te hebben, met temperatuurmeters in de auto gezeten. Ik dacht ook toen ook van:  zet die kachel dan harder!  Maar aan de andere kant, moet het natuurlijk wel kloppen.
Er was toen een software update voor.

haelewyn

Er loopt op het andere forum een topic over talisman kinderziekten. Die komen vaak overeen met de megane.
De R-link2 hebben ze al gemeen en waarschijnlijk nog een pak onderdelen.

Tja... als het nooit op te lossen zou zijn, niks aan te doen. Wel oplosbaar : dan liever in garantie  o-)
Vervangwagen : plezant om eens met wat anders te rijden. Het schokken valt de laatste tijd nogal mee, ...maar een nieuwe 1300 zou fijn om eens te proberen zijn.

MarK : ik ga er aan denken hoor. Ik ken er hier alleen met c. ..  vandaar mijn geheugensprongetje. .. maar je weet : Vlaanderen hé.  Hier is een cervelaatje ook wat anders, .. of po-pen, etc

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev