Advertenties


Onderhoudsinterval

Gestart door knight-rider, 4 maart 2020, 22:14:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knight-rider

Wat is bij jullie de onderhoudsinterval van de wagen?

Toen ik de wagen kocht was het:
Onderhoud A: 15.000 km of jaarlijks
Onderhoud B: 30.000 km of om de 2 jaar

Gisteren was ik bij de garage voor een onderhoud, normaal gezien onderhoud A.
Maar in de garage zeggen ze dat ze dat niet meer doen, nu is het gewoon om de 20.000 km of jaarlijks een Onderhoud met alles erop en eraan, met andere woorden Onderhoud B.

De My Renault pagina zegt dan alweer:
Onderhoud A: 30.000 km of 2 jaar
Onderhoud B: 30.000 km of 2 jaar

Boordcomputer van de auto:
Onderhoud A: 30.000 km of 1 jaar
Onderhoud B: 30.000 km of 2 jaar

8)7 8)7 8)7 8)7

A110

Ik kijk daar nooit naar. Ikzelf doe elk jaar onderhoud (olie + filter + pollenfilter) vervangen. Ik rijd ongeveer 12000km per jaar. En dan elke 2 jaar lucht en brandstoffilter (diesel auto)

Dit komt omdat ik in het autovak zit en een hoop problemen voorbij ziet komen wat  mede oorzaak is door de lange onderhoudsintervallen.

Daarom adviseren wij onze klanten elk jaar of max 15.000 tot 20.000km wat het eerste voorkomt. Hierdoor houd je het inwendige van de motor veel schoner en is de kans op slijtage, wat voor storingen zorgt, vele malen minder.

Wij maken veel gebruik van reinigingsmiddelen van het Amerikaanse bedrijf BG en die hebben een test laten uitvoeren bij een direct ingespoten benzinemotor.
Na een complete schoonmaakreiniging van het inwendige van de motor waarbij de motor voorzien werd van schone verse olie met filter, hebben ze gekeken na hoeveel kilometers de olie al begon te verouderen. Dit gebeurde al na 8000km en bij 15.000km was de olie al zo vervuilt dat dit tot extra slijtage ging geven. Denk aan vervuiling van onverbrande benzine, kool en hele kleine stukjes ijzerslijpsel. Hierdoor gaat je motor heel hard slijten tussen de lagerschalen en zuiger/cilinderwand.
Stel je voor dat je de olie pas na 30.000km gaat vervangen.
Daarom zullen de fabrikanten ook de onderhoudsintervallen terug zetten. Bij PSA (Peugeot en Citroën) gebeurt het ook. Ze doen dit niet voor niks er zijn gewoonweg teveel motor problemen. En dan bedoel ik echt vervangen van motoren door enorme compressie verlies. Ook wij zien het in de werkplaats, steeds vaker staan wij een motor te vervangen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Cocoon

Bij mij is het nog steeds om de 30.000 km.

Ik rijd ongeveer 50.000-60.000 per jaar dus die tijdsinterval haal ik nooit.

knight-rider

Mij maakt het niet zoveel uit, ik doe een kleine 15.000 km per jaar en ga daarom toch al altijd jaarlijks langs.
Maar dat de gegevens die je terug kan vinden zo verschillend zijn, dat kan er bij mij toch niet in.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev