Advertenties


geluiden i Phone 'geblokkeerd' bij bluetooth verbinding.

Gestart door ROBIN GT, 29 oktober 2018, 09:31:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ROBIN GT

Hoi,

Als ik m'n IPhone 7 koppel met R-link-2 werkt alles op zich gewoon prima.
Het is alleen zo dat zodra hij verbonden is, de geluiden als ik een sms of app bericht krijg niet meer hoorbaar zijn,
terwijl de telefoon wel gewoon op 'luid' staat.
Het lijkt dus alsof R-link die geluiden blokkeert zodra de telefoon gekoppeld is. (heb het grote 8,7 inch scherm trouwens)

Herkent iemand dit, en weet je dan of het een instelling is op de telefoon of juist in R-link?

alvast dank.

gr Robin

Megane lV GT 205

Cocoon

Volgens mij werkt dit bij mij op dezelfde manier. Ik heb een Samsung S7.

Enkel belgeluid komt door, maar dan een ringtone van de auto, niet degene die op mijn telefoon is ingesteld.
Ook andere geluiden worden niet doorgegeven. Lijkt me ook niet echt fijn als je radio steeds wordt geblokkeerd doordat je telefoon een geluid afspeelt.

A110

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

ROBIN GT

Citaat van: Cocoon op 30 oktober 2018, 14:19:26
Volgens mij werkt dit bij mij op dezelfde manier. Ik heb een Samsung S7.

Enkel belgeluid komt door, maar dan een ringtone van de auto, niet degene die op mijn telefoon is ingesteld.
Ook andere geluiden worden niet doorgegeven. Lijkt me ook niet echt fijn als je radio steeds wordt geblokkeerd doordat je telefoon een geluid afspeelt.

Nee ik bedoel ook niet dat hij de radio moet onderbreken, maar het sms- of app geluid uit de telefoon zelf is niet hoorbaar zodra
hij gekoppeld is aan R-link.
Megane lV GT 205

cortrans

Klopt, bij mij doet de Iphone 6 exact het zelfde.... Ook in mijn vrachtwagen het zelfde via de Bleutooth verbinding, maar als ik hem aansluit via het kabeltje met Apple Carplay, dan werken de geluiden van inkomende mail en Watchapp en dergelijke wel.
Blijkbaar zit het hem dus in de Bleutooth verbinding
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

ROBIN GT

Citaat van: cortrans op 31 oktober 2018, 19:26:37
Klopt, bij mij doet de Iphone 6 exact het zelfde.... Ook in mijn vrachtwagen het zelfde via de Bleutooth verbinding, maar als ik hem aansluit via het kabeltje met Apple Carplay, dan werken de geluiden van inkomende mail en Watchapp en dergelijke wel.
Blijkbaar zit het hem dus in de Bleutooth verbinding

Dus hij zet eigenlijk gewoon ongevraagd/ongewenst je telefoon op stil, op het gebied van geluiden.
Erg vreemd dat dit niet aan te passen is.
Megane lV GT 205

cortrans

Ik heb die vraag ook al op het "helpmij" forum gesteld, maar nog geen reactie gehad..........
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

ROBIN GT

Citaat van: cortrans op  3 november 2018, 17:43:07
Ik heb die vraag ook al op het "helpmij" forum gesteld, maar nog geen reactie gehad..........

Terwijl we er denk ik voorzichtig vanuit kunnen gaan dat meer dan de helft van de leden een iPhone heeft?

Megane lV GT 205

Cocoon

ik begrijp dat een beltoon wel handig is omdat je een telefoontje nog redelijk veilig kunt beantwoorden als je aan het rijden bent.

Vraag me echter af wat het nut is van alle andere geluiden die je alleen maar afleiden van datgene waar je achter het stuur echt mee bezig moet zijn.

Of denk ik nu te braaf?  o-)

Persoonlijk vind ik het eerder irritant om steeds geluiden te horen op je telefoon. Leid je af, en je krijgt sterk de neiging de lokroep van de telefoon te beantwoorden door op het scherm te kijken.

cortrans

Citaat van: ROBIN GT op  2 november 2018, 11:57:04
Dus hij zet eigenlijk gewoon ongevraagd/ongewenst je telefoon op stil, op het gebied van geluiden.
Erg vreemd dat dit niet aan te passen is.
Inderdaad, Ik kan nergens de instellingen vinden om dit aan te passen...... Blijft het toch vreemd dat het via Apple Carplay wel gewoon werkt.....
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

cortrans

Citaat van: Cocoon op  6 november 2018, 11:13:35
ik begrijp dat een beltoon wel handig is omdat je een telefoontje nog redelijk veilig kunt beantwoorden als je aan het rijden bent.

Vraag me echter af wat het nut is van alle andere geluiden die je alleen maar afleiden van datgene waar je achter het stuur echt mee bezig moet zijn.

Of denk ik nu te braaf?  o-)

Persoonlijk vind ik het eerder irritant om steeds geluiden te horen op je telefoon. Leid je af, en je krijgt sterk de neiging de lokroep van de telefoon te beantwoorden door op het scherm te kijken.
Ja, en nee...... Tuurlijk hoor je niet met je telefoon bezig te zijn tijdens het rijden, maar soms sta je ook wel eens stil, en dan mag het wel o-)
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

ROBIN GT

Citaat van: Cocoon op  6 november 2018, 11:13:35

Vraag me echter af wat het nut is van alle andere geluiden die je alleen maar afleiden van datgene waar je achter het stuur echt mee bezig moet zijn.

Persoonlijk vind ik het eerder irritant om steeds geluiden te horen op je telefoon. Leid je af, en je krijgt sterk de neiging de lokroep van de telefoon te beantwoorden door op het scherm te kijken.

Ben het zeker met je eens, maar ik wil die keus zelf kunnen maken of ik wel of niks hoor  :)
Megane lV GT 205

cortrans

Dat het zeer storend kan zijn, dat je geen melding van bijvoorbeeld WattsApp heb ik dit weekend weer eens ervaren......
Na op internet een andere telefoon gekocht te hebben bij iemand zo'n 20 km bij mij vandaan, reed ik weg, en "vergat" de bijbehorende pincode en dergelijke.
De beste verkoper stuurde gelijk een berichtje, met de vraag of ik nog even terug kon komen om de papieren op te halen......
Je raad het al.... Thuis las ik het berichtje pas......... l- l- l-
Tuurlijk had die man mij ook even kunnen bellen, maar zo zie je maar hoe lastig het kan zijn, dat je geen meldingen meer hoort..........

Ik hoop nog steeds dat er iemand met een oplossing hiervoor komt........
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev