Advertenties


Bijgeluid motor

Gestart door Dennism, 21 oktober 2018, 13:38:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennism

Goedemiddag,

Ik  heb een bijgeluid vanonder de motorkap van mijn Megane 1.5dci 10-2013 ( k9k636 ) Omdat een geluid moeilijk te omschrijven is heb ik op internet/YouTube gezocht, bijgaand de link. Het geluid klinkt hetzelfde en is ook tussen de 1500 en 2000 duidelijk hoorbaar. 

https://youtu.be/zObtIcUg1S8

Gister is de distributie en waterpomp vervangen. Hiervoor was het geluid er ook al. Motor heeft ook al gelopen zonder multiriem dan is het geluid nog aanwezig. Naast het geluid rijdt de auto prima,

Alvast bedankt,

groet Dennis

mark29

Nee geen idee wat ik hieruit haal.
Zonder multieriem hoor je het ook, komt het geluid ook bij de riem vandaan dan?

Welk merk onderdelen heb je gemonteerd? Die goedkopere merken is nogal eens dubbel werk ivm bijgeluiden....

mark29

Plastic kappen niet ingesleten om de riem heen aan de binnenkant?

Dennism

#3
Goedenavond, het geluid lijkt uit de distributie te komen, ik heb een Gates set met waterpomp laten monteren. Voor het vervangen was het geluid er al en ik had de hoop dat het geluid van de waterpomp kwam. Daar deze bij 150.000 niet is vervangen bij de dealer tijdens de distributiewissel.
Helaas is dat niet het geval, blijft volgens mij de hoge drukpomp over... geen idee of deze vaker geluid maken?

Het vreemde is wel als ik op weg naar mijn werk over de snelweg ga en 130 ga rijden het geluid bij aankomst weg is, en middags is het er weer:-)

Kappen waren volgens monteur niet ingesleten. Wel dat de oude riem te strak stond en dat de poullie van de waterpomp speling had.
Morgen maar weer verder kijken,


mark29

Gates is goed.
Die pompen nooit kapot gezien op de meg 3.

adem37

Heb het zelfde geluid, ik kom er ook niet uit  l-

Dennism

Goedenavond,

Ik heb ondertussen van alles geprobeerd, helaas nog zonder resultaat:-) turbo gedemonteerd en laten testen egr zowel lage als hoge druk gewisseld en de turboslangen.

Ik breng mijn dochter een dag in de week op de fiets naar school en toevallig toen we langsfietsen reed er een megane van 2013 weg en hoorde ik hetzelfde geluid...het lijkt wel een soort producteigenschap.

Binnenkort nog maar eens verder kijken....

Groet Dennis


adem37

#7
Net een maatje gesproken die bij de Renault dealer werkt, hij heeft in het systeem gekeken of er een oplossing hier voor is. Er is een oplossing hiervoor bekijk de onderstaande foto's en probeer het uit zou ik zeggen.  Ik zelf heb het nog niet geprobeerd maar in een van deze dagen komt de monteur langs en gaan we er samen naar kijken.






mark29

Clio en capture zijn kampioen resoneren hiermee. Schuim ertussen en het is weg.
Als dit jouw probleem is. Lastig beoordelen vanaf een beeldschermpje.

Dennism

Goedenavond,

Ik heb het luchtfilterhuis gedemonteerd, en foam om het bevestigingspunt geplakt het luchtfilterhuis heeft nu minder speling, echter het geluid is er nog:-) binnenkort maar weer verder kijken...

Groet Dennis

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev