Advertenties


Winterbanden zonder sensoren vragen.

Gestart door avdstege, 18 oktober 2018, 13:39:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

avdstege

Hallo Megane III rijders.
Ik heb een Megane III uit begin 2015 dus nog net de serie III gekocht dit jaar Maart 2018.
Ik rij er met veel plezier mee maar ik kom u op een punt van de winterbanden
bij mijn oude auto had ( Peugeot 308 SW uit 2010 ) had ik een set winterbanden met wielmaat 195/65 R15.
Reden is dat ik deze winterbanden ook al eerst had op mijn Ford Focus en deze R15 perfect paste op mijn Peugot 308 SW als ik maar andere velgen zou doen
Dat is ook gebeurt
Nu wil ik dus eigenlijk deze banden weer gebruiken voor mijn Renault  Megane
Standaard zit daar dus R 16 op maar ik was benieuwd of ook dus een R15 velg met de goede steek  ( 5 x 114.3 ) een optie zou zijn voor deze auto.
Dealer zeg van niet, profile zeg van wel
Maar stel dat het wel kan zit ik nog met het volgende:
In deze Megane zit nu in de velg de verplichte bandenspanning sensoren.
Als ik dus de velg zou laten vervangen dan krijg ik uiteraard meldinge van bandenspanning
Hoe moet ik dat zien ? Is dat dus in het begin met starten een geluid en melding op display en tijdens rijden alleen maar nog de melding op display of gaat hij ook telkens piepen tijdens het rijden
Het is ook zo wat om mijn band maar te laten leeg lopen  een stuk nu en te ervaren wat hij dus doet met een te lege band.

Ik hoop dat ik de velgen van 15 inch kan doen en anders een optie van Winterbanden van 205 55 R16 ( nieuw of tweedehands ?) en dan dus telkens die op de huidige velg vervangen. Maar ja dat kost ook weer 80 euro per wissel.

Alle antwoorden zijn welkom
Groeten Arjan


mark29

Niet tobben. Setje verkopen en andere set regelen.
Winterbanden onder 4 mm hebben geen nut. Dus nieuw of bijna nieuw moet je hebben als je niet elke winter "aan de beurt" wilt zijn.
Verder heb ik nog nooit 15 inch op een megane 3 gezien.
Een dacia met melding bandenspanning schakelt de cruisecontole al uit. De systemen zijn complex.
Een set met sensoren erbij regelen is gewoon het meest praktische. Staal of lichtmetaal net wat je leuk vind. Beetje open velg is vaak wel praktisch als er erg veel sneeuw is, zodat de boel minder snel vast gaat zitten.

henkwijers@hotmail.com

Beste  Advdstegge

Op  de Megane 3 leg je toch geen 15 inch.
Minimaal 16 inch.
Ik had er altijd 17 inch winterbanden opliggen incl.velgen.

Nu heb ik all seasonns   banden er opliggen 205 -50 -17  rijd fantastisch.

Geen wissel meer oude winterbanden met velg  verkocht op marktplaats.

Trouwens op markplaats staan genoeg winterbanden incl.velg voordelig te koop zoweel 16 of 17 inch.

Veel succes.

Henk
Zelf rijd ik Megane type 3  cc.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev