Advertenties


Tikkend geluid na uitzetten motor

Gestart door Bas19851, 9 oktober 2018, 19:16:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas19851

Beste Méganers,

Mijn pas aangeschafte Renault Megane RS uit 2011 maakt een tikkend geluid zodra ik de motor afzet. Ik heb er ook filmpje van gevonden op youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=Jl2yX84WLzk

Het geluid komt van dat ding af wat in de eerste 2 seconden in beeld is (met die stekker en soort van brandstofslangetje).

Heeft iemand een idee wat voor ding dit is en of dit hoort? Je voelt dat ding ook trillen/tikken als je hem vasthoudt. Zodra de stroom helemaal van de auto is, na 1 minuut ofzo, houdt het op.

Alvast hartstikke bedankt.

mark29

Van het actief koolstoffilter. Ja dat tikken doen ze vaker, irritant inderdaad.
Maar zoveel tikken is eigenlijk niet gebruikelijk.

Bas19851

Mark bedankt voor je reactie.

Mijn auto heeft net een grote beurt gehad en de distributieriem is vervangen. Wordt zo'n koolstoffilter dan ook vervangen? Moet ik deze filter nu laten vervangen? Ik zit me er wel gigantisch aan te ergeren  :)

mark29

Hangt ie netjes op het steuntje? Slangetjes erop?
Nee ding word nooit vervangen. Alleen met klachten.

henkwijers@hotmail.com

Hallo  Bas,



    Bij  mijn Megane cc  type 3 bouwjaar 2012  tikt hij ook bij het afzetten,volgens de garage  is dat geen probleem.

    Succes met je  Megane

    Henk.

A110

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Automark

Ik heb hetzelfde, hij blijft maar tikken, ook na het afsluiten. Kan dit de accu leegtrekken?
(want hij start nu niet, lijkt op een lege accu ) 

mark29

Wat is hij blijft maar tikken? Een minuut na afsluiten of 24 uur lang?
Door een slechte accu kan je overigens gekke klachten krijgen. Dus als je accu nog de originele accu is, vervang hem maar vast.

Automark

#8
Hij blijft langer klikken dan een minuut, na een paar minuten nog, toen heb ik dat stroom kabeltje maar los gekoppeld.
De auto is nu afgesleept naar de renault dealer

De sleper heeft nog even de accu getest, maar die lijkt ok, het is dus een ander probleem.

EagleForce

Ik weet dat dit een heel oud topic is, maar ik heb precies dezelfde klacht als hierboven. Ik zag niet de uiteindelijke oplossing hier, weet iemand wat probleem kan zijn?
Accu voldoende kracht maar motor slaat niet aan, je hoort tikken van relais (zoals hierboven beschreven) een een pieptoon. Tikken gaat wel even door na afsluiten auto ook.

mark

Dat tikken is gewoon een klepje van het benzine absorptie vat. Is gewoon eco meuk wat er op zit, niks aan de hand dus.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev