Advertenties


Condensor en Aircoleiding vervangen

Gestart door Jacks_Megane, 23 september 2018, 13:50:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacks_Megane

De airco van mijn pas geleden aangekochte Megane III lekt bij de condensor en leiding.
Ik heb van de leiding een tweetal foto's gemaakt om aan te geven welke het zou moeten zijn.
De eerste foto geeft de rode pijl rechtsonder de aircoleiding aan die naar beneden gaat, dus niet de dikke zichtbare leiding.
De tweede foto is van onderen genomen en geeft, weliswaar niet perfect, nog een stukje van de leiding aan.
Leiding gaat van de condensor naar het schutbord.
Heeft iemand instructies hoe de condensor, maar meer nog deze leiding te vervangen?
 


A110

De condensor is een bekend probleem dat deze gaan lekken door steenslag. Maar een leiding komt niet veel voor.
Waar lekt de leiding?
Als dit op de aansluiting bij de condensor is dan zijn het meestal de rubber O-ringen die op de leiding zitten. En dan volstaat alleen maar goed schoonmaken en voorzien van nieuwe O-ringen die los te koop zijn.
Als deze leiding echt kapot is dan wens ik je veel succes ermee, het is echt een lastige klus om deze te vervangen. Eruit halen kan nog met enige brute kracht maar de nieuwe leiding mag niet vervormen of buigen.
Voor allebei de onderdelen zal je de voorbumper moeten demonteren om erbij te komen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29

Er zit een opstaand tuutje aan. Die barst vaak. Monteren is echt een bitch.
Meerdere keren gezien dan monteurs hem breken tijdens montage.

mark29

Ow tips. Alles wat je denkt in de weg te zitten wegschroeven.
De ene monteur haalt meer los dan de andere. Net hoe graag je ligt te tobben zonder ruimte. Je moet de leiding draaien en draaien terwijl deze voor gevormd is. Heel onhandig.

A110

@mark29, dat wist ik ook niet van dat tutje. Ik ook weer wat geleerd.
Maar dat het een pokke werk is weet ik dan weer wel.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Jacks_Megane

#5
Condensor lekt en leiding onder de koplamp een flinke lekkage kreeg ik te horen.
Dus ik denk inderdaad dicht bij de aansluiting condensor.
Ik zal nog eens nauwkeuriger info opvragen.

mark29

Die vulaansluiting waar hij een pijltje bij heeft getekend.
Is een opstaande aftakking van de leiding, heel die hoge druk leiding is al zo dun, en dat tuutje dus ook, de kans op bewegen en breken is groot, vaak is ie daar gebarsten.

Ja als het alleen bij de condensor is, scheelt dat veel werk en geld.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev