Advertenties


POI icoontjes aanpassen

Gestart door wim1963, 8 september 2018, 14:38:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wim1963

Is er een mogelijkheid om de POI icoontjes aan te passen in een R-LINK2 systeem in een Megane 4 BOSE?

In de Megane 3 kon je handmatig op je SD-Card van je TomTom-navigatie, POI's toevoegen en icoontjes aanpassen.
Zou leuk zijn als dat in een R-LINK2 systeem op de een of andere manier ook zou kunnen.

cortrans

Nee, helaas zijn de icoontjes niet aan te passen, omdat je niet zoals bij een "normale" Tomtom de harde schijf kunt benaderen, en dus ook niets kan aanpassen :x
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

henkwijers@hotmail.com


Wat zijn POI  icoontjes.

Ik heb een Megane type 3.

Maar weet niet wat POI  zijn.

IK hoor het graag.

Met dank

Henk.

Joske

@ Henk

De plaatjes die je ziet bij de Points Of Interest (POI), de nuttige plaatsen.

Bij onze Megane 3 eenvoudig via de computer thuis (Tomtom Home) te wijzigen

cortrans

#4
Citaat van: henkwijers@hotmail.com op  8 september 2018, 18:13:19
Wat zijn POI  icoontjes.

Ik heb een Megane type 3.

Maar weet niet wat POI  zijn.

IK hoor het graag.

Met dank

Henk.
Als aanvulling.....
Ik ben bijvoorbeeld chauffeur bij de HEMA.........
Ik had op mijn oude Tomtom al onze filialen in een map en alle parkeerplaatsen in Europa waar wij onze aanhanger afkoppelen.
Allebei in een eigen map.
Aan deze mappen had ik dus ook een icoontje toegevoegd die je op de navigatie dan terug kan zien. Erg handig..... :grin:

Helaas kan dit niet meer bij de nieuwe generatie Tomtom's met besturingssysteem 10....... en hoger, omdat van deze Tomtom's de harde schijf niet meer via de computer rechtstreeks te benaderen is.
Alle communicatie (het downloaden en toevoegen van programma's) gebeurd nu in een rechtstreekse verbinding met de Tomtom server.
Bij de R-link 2 wordt wel gebruikt gemaakt van de kaarten van Tomtom, maar het downloaden en bewerken gaat weer via Renault's eigen site (R-Link 2 Toolbox) waardoor je zelf niets kan aanpassen buiten de zaken die Renault alleen toestaat.
Vandaar dat je ook niet een gekopieerde kaart van een ander zelf kunt toevoegen.
Blijkbaar is men bang dat de eigen toevoegingen hun systeem onstabiel maakt (maar daar wordt hij wel saaier van o-))
Doordat Renault nogal tijd nodig heeft om dit zo aan te passen en te beveiligen, zijn de kaarten ook altijd "iets" ouder dan de kaarten die Tomtom zelf uit geeft.
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

Abdelitto

Dat is inderdaad balen dat je dat niet kan aanpassen. Zelf had ik bij mijn vorige auto als ik op reis ging bv, dat ik een kleine info scherm kreeg met wanneer de volgende Parkeerplek of tankstation is, handig bv wanneer je wilt gaan stoppen. Bij deze Megane4 is dat helemaal niet mogelijk, een grote gemis.

wim1963

Ik was er al bang voor dat het bij de R-Link2 niet meer kon.
Jammer, ik had zelf bij de oude TomTom verschillende extra POI's toegevoegd met eigen icoontjes.

Bedankt voor alle reacties.

Wim.

cortrans

Citaat van: Abdelitto op  9 september 2018, 11:22:04
Dat is inderdaad balen dat je dat niet kan aanpassen. Zelf had ik bij mijn vorige auto als ik op reis ging bv, dat ik een kleine info scherm kreeg met wanneer de volgende Parkeerplek of tankstation is, handig bv wanneer je wilt gaan stoppen. Bij deze Megane4 is dat helemaal niet mogelijk, een grote gemis.
Klopt, het valt mij zelfs op dat hij op de kaart weergave wel pompen aangeeft die niet op de route liggen, maar een pompstation aan de snelweg niet ziet, ja als je de afrit ernaartoe neemt komt hij pas ineens tevoorschijn :x
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

cortrans

#8
Citaat van: wim1963 op  9 september 2018, 12:02:36
Ik was er al bang voor dat het bij de R-Link2 niet meer kon.
Jammer, ik had zelf bij de oude TomTom verschillende extra POI's toegevoegd met eigen icoontjes.

Bedankt voor alle reacties.

Wim.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik baal van de Tomtom opties die Renault ingebouwd/geblokkeerd heeft.
Al zijn de kaarten, zeker in de 8,7 inch uitvoering mooi van detail. Het updaten is omslachtig en de kaarten lopen sterk achter de feiten aan (zijn al oud tijdens uitgifte vergeleken met de "echte" Tomtom versies) zoals mijn trucker 6000 LiveTime.

Wat echt niet meer van deze tijd is, is dat je alleen maar een nieuwe kaart kan kopen via de R-link Store met een creditcard, en dat je bijvoorbeeld niet kunt betalen via Ideal of iets dergelijks.
Voor mij een reden om geen kaart update te doen op de R-link. Ik vertik het om mij aan de extra kosten van een creditcard te verbinden voor Renault...........
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

mark29

Vraag of jouw dealer dit voor je wilt doen. Dan betaal je vervolgens de dealer.
Veel receptionisten "helpen" veel klanten hier mee die ook bijvoorbeeld niet handig zijn met computers.

cortrans

Is inderdaad ook nog een optie Mark, dank voor de tip _o_
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev