Advertenties


R-Link cockpit weergave Megane 2018

Gestart door Erik_F, 19 augustus 2018, 19:01:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

adinsx

Heel veel is helaas geregeld vanuit de ECU. Ik weet niet of dat forumlid van het renaultforum hier ook actief is, maar Densoft heeft een IT-achtergrond en was samen met iemand in Italië alles door aan het akkeren. De Android-versie bleek ook een uitgeklede variant. Het lijkt er op dat je alleen wat restricties anders kan zetten.

Ik wil binnenkort als ik bij de huisdealer ben even de Clip er aan hangen en kijken wat ik zelf kan aanpassen daarmee. Blijft oppassen, maar experimenteren is wel leuk ;)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Erik_F

Ja dat denk ik ook. Laat maar even weten als je weer wat ontdekt hebt. Mijn auto gaat morgen naar schade herstel bedrijf ;) dus kan even 2 dagen niet puzzelen. Gistermiddag is er een auto vol langs mijn zijkant gereden. Van voor naar achter onder de deuken  :cry:
Megane IV Bose Estate dCi | opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Voorheen: Golf 7 2.0 TDI RLine (BJ 2016) | Seat Leon 2.0 TDI FR Business Intense (BJ 2014) |

cortrans

Nu jullie zo aan het uitproberen zijn, heb ik de volgende vraag........... Mogelijk komen jullie wat tegen.......
Ik heb een 1.5 Dci Bose van juni 2016, en Apple carplay werkt hier (nog) niet bij.
Is er een mogelijkheid om dit alsnog ingesteld te krijgen????
Ik heb wel een groot scherm
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

Erik_F

Citaat van: cortrans op 27 augustus 2018, 14:42:39
Nu jullie zo aan het uitproberen zijn, heb ik de volgende vraag........... Mogelijk komen jullie wat tegen.......
Ik heb een 1.5 Dci Bose van juni 2016, en Apple carplay werkt hier (nog) niet bij.
Is er een mogelijkheid om dit alsnog ingesteld te krijgen????
Ik heb wel een groot scherm

Welke versie heb je? Want bij mij ging het automatisch. iPhone kabel aangesloten en toen zat ik op CarPlay. Misschien dat Adinsx meer weet.
Megane IV Bose Estate dCi | opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Voorheen: Golf 7 2.0 TDI RLine (BJ 2016) | Seat Leon 2.0 TDI FR Business Intense (BJ 2014) |

adinsx

Nope, CarPlay werkt daar niet op én is niet te activeren.

Renault zelf kwam pas met auto's geproduceerd vanaf mei of september 2017 met het 3.3.*-versiesysteem waarin Carplay en AndroidAuto zijn verwerkt.
De vorige versies (2.2.*) missen hardwarematige sensor voor Carplay.

Dus sorry, ga je niet werkend krijgen.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

haelewyn

#50
Wat zou het Cortrans kosten in de kering, als hij een nieuw toestel met 3.3 (als dat al mogelijk is) laat plaatsen en zijn oude toestel verkoopt voor 'ruil' ?
Vroeg of laat moet het ding toch bij iemand kapot gaan.. Ik vermoed / hoop dat een Renault dealer de auto dan toch kan inleren om dat ruiltoestel te aanvaarden bij beide partijen ?

cortrans

Een leuk idee, dat wel, maar de kosten zullen mij te hoog zijn om alleen maar te kunnen genieten van CarPlay.
Ik denk dat we al snel over vele honderden euro's praten, en dat heb ik er niet voor over......
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

haelewyn

Ik denk dat, als je in de kering met 1000 euro klaar bent, dat het meevalt      :) :)
Als ik dat zou kunnen doen voor 200 euro zou ik het zelf ook doen, gewoon om een nieuw toestel met minder softwareproblemen en misschien meer uitgebreide hardware te hebben.

Maar ik zou wel eens de prijs willen weten van zo'n nieuwe R Link. Had het al eens bij de dealer gevraagd en hun antwoord was : dat wil je niet weten.
De man bedoelde uiteraard :   ik weet het zelf niet precies maar het zal wel erg duur zijn.

adinsx

Ik meen dat dit op het Renault-forum ook eens benoemd is. Daar was bij iemand Rlink gesneuveld in de garantieperiode, maar hij kreeg ook een 2.2.* systeem er terug in. Of dat nodig was i.v.m. koppeling aan de auto, of een andere reden, geen idee.

Beste kan ie dus gejat worden, waarna je via de verzekering een nieuwe krijgt en je dan even bij de dealer aangeeft dat ze een 3.3 leveren. Of nog beter, het 7.* systeem wat nu wordt uitgeleverd op Espace, Talisman en enkele Mégane's.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Cocoon

Wat is het verschil tussen 7.* en de eerdere versie?

knight-rider

Ineens van 3 naar 7, dan hebben ze ook een paar fase overgeslagen.

adinsx

Versie 7 zag ik voor het eerst in de Mégane RS die op Genève onthuld werd. Begreep op een ander forum dat ook de Talisman en Espace die versie hadden sinds juni, maar er is ook iemand met een Mégane (ik meen Serie Signature) die 7.* heeft. Volgens hem werkt het nog wat vlotter vooral.

Ga weer even op zoek naar waar dat stond.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

adinsx

Een video van 7.* systeem:
https://www.youtube.com/watch?v=XMEA-P9fXsI

Forumlid Densoft (actief op renaultforum in Engineeringmodus-topic) heeft het 7.* systeem:

Citeerdoor densoft » 25 jun 2018 11:37

Is die van jou wel pas geproduceerd of was het een voorraad model? Die van mij is van productiedatum 13 mei. Mocht die van jou ook pas gemaakt zijn, dan heb je in ieder geval de 1.3 motor versie en waarschijnlijk ook de 7.0.xx software versie. Ik begreep dat alle auto's vanaf productiedatum mei de de nieuwe versies krijgt. Het zit ook in de RS,talisman en de Espace.

Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

knight-rider

Maar waarom gaan ze ineens van 3 naar 7??

adinsx

Tja, waarom gaat Apple naar 10 ipv 9

Waarom gaat ... nja er zijn genoeg voorbeelden te vinden denk ik.

Edit: Nog iemand die het zich afvroeg ;) https://www.gps-rlink.com/2018/06/04/r-link-2-a-version-7-0-24-12x-appears/
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev