Advertenties


R-Link cockpit weergave Megane 2018

Gestart door Erik_F, 19 augustus 2018, 19:01:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

adinsx

Citaat van: Erik_F op 22 augustus 2018, 23:28:53
Inmiddels de setting gewijzigd. Auto blijft nu in Sport staan en valt niet meer terug naar Neutral. Probleem opgelost.

Heel mooi, maar dan weten we natuurlijk wel graag hóe je dat en wat je gedaan hebt. ;)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Erik_F

Citaat van: adinsx op 23 augustus 2018, 11:36:18
Heel mooi, maar dan weten we natuurlijk wel graag hóe je dat en wat je gedaan hebt. ;)

Dat was ik ook van plan, echter moest ik even het systeem in om te kijken waar de instellingen opstaan.

1. Perso heb ik aangepast naar de zelfde instellingen als Sport via de Multi Sense knop;
2. Inloggen DevelopersMode -> DiagRw -> MEX;
3. CF_MEX_PRESENCE op Present gezet;
4. CF_MEX_MODE_DEFAULT op Perso gezet;
5. CF_SYSMODE_DENOMINA TION_TABLE_NUMBER op TABLE 1 gezet;
6. CF_MEXMODE_DENOMINA TION_TABLE_NUMBER op TABLE 1 gezet;
7. CF_MEXSTART_MODE op PREVIOUS gezet.

Daarna rechtsboven op SAVE geklikt. Even 15 sec wachten. Daarna soft reset met aan/uit knop net zolang ingedrukt houden tot de R Link weer opstart.

Nu blijft de auto in Sport staan en valt niet meer terug naar Neutral. Ook bij Perso blijft de auto behouden.
Megane IV Bose Estate dCi | opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Voorheen: Golf 7 2.0 TDI RLine (BJ 2016) | Seat Leon 2.0 TDI FR Business Intense (BJ 2014) |

Cocoon

Kun je dan nog wel terug naar andere instellingen?

Als ik dan bijvoorbeeld naar neutral ga of comfort en ik zet de auto uit.
Komt deze dan terug in Sport nadat ik hem weer start?

adinsx

Citaat van: Erik_F op 23 augustus 2018, 14:18:39
Dat was ik ook van plan, echter moest ik even het systeem in om te kijken waar de instellingen opstaan.

1. Perso heb ik aangepast naar de zelfde instellingen als Sport via de Multi Sense knop;
2. Inloggen DevelopersMode -> DiagRw -> MEX;
3. CF_MEX_PRESENCE op Present gezet;
4. CF_MEX_MODE_DEFAULT op Perso gezet;
5. CF_SYSMODE_DENOMINA TION_TABLE_NUMBER op TABLE 1 gezet;
6. CF_MEXMODE_DENOMINA TION_TABLE_NUMBER op TABLE 1 gezet;
7. CF_MEXSTART_MODE op PREVIOUS gezet.

Daarna rechtsboven op SAVE geklikt. Even 15 sec wachten. Daarna soft reset met aan/uit knop net zolang ingedrukt houden tot de R Link weer opstart.

Nu blijft de auto in Sport staan en valt niet meer terug naar Neutral. Ook bij Perso blijft de auto behouden.

En zo kom ik wellicht ook van de 15 seconden 'wil je Sport behouden' melding af? Duik ik vanavond nog eens die instellingen in ;)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Erik_F

Citaat van: Cocoon op 23 augustus 2018, 14:59:14
Kun je dan nog wel terug naar andere instellingen?

Als ik dan bijvoorbeeld naar neutral ga of comfort en ik zet de auto uit.
Komt deze dan terug in Sport nadat ik hem weer start?

Ja dat is gewoon mogelijk. Als je hem in Comfort of Neutral zet en je doet de auto uit. Dan blijft die op de stand waar je hem voor het laatst in had staan. Springt niet automatisch terug naar Sport
Megane IV Bose Estate dCi | opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Voorheen: Golf 7 2.0 TDI RLine (BJ 2016) | Seat Leon 2.0 TDI FR Business Intense (BJ 2014) |

Erik_F

Citaat van: adinsx op 23 augustus 2018, 15:40:32
En zo kom ik wellicht ook van de 15 seconden 'wil je Sport behouden' melding af? Duik ik vanavond nog eens die instellingen in ;)

Die 15 sec melding heb ik nog steeds. Deze krijg je er niet zomaar af, ben bezig met het lezen van buitenlandse forums waar dit onderwerp veel besproken is. Het moet mogelijk zijn dat is zeker, maar waar deze beveiligingsknop zit op het Android Platform is nog niet bekend.
Megane IV Bose Estate dCi | opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Voorheen: Golf 7 2.0 TDI RLine (BJ 2016) | Seat Leon 2.0 TDI FR Business Intense (BJ 2014) |

adinsx

#36
Ik zag het ook op het Franse Mégane GT-forum langskomen, dus die zal ik ook weer even in de gaten houden. Uiteindelijk komen we er wel ;).

Overigens, ook nog nuttig voor je om aan te passen:
Foto en video-restrictie uitzetten (tijdens rijden video afspelen kan dan), en de achteruitrijcamera in beeld laten bij geopende achterklep. Normaal gaat het beeld dan uit. Niet heel nuttig, wel leuk ;)


Edit:
Als je toch buitenlandse fora volgt. Ik probeer ook de vijf ambience kleuren aangepast te krijgen. Sterker, in de instellingen is er ruimte voor 16 kleuren, maar elke wijziging tot nu toe had geen effect. Kleur 5 uit en kleur 10 aan bijvoorbeeld veranderde niets. Ook de RGB-kleureninstelling nog niet gevonden, maar het moet ergens verstopt zitten.  :x
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

hko

Citaat van: Erik_F op 23 augustus 2018, 16:03:53
Die 15 sec melding heb ik nog steeds. Deze krijg je er niet zomaar af, ben bezig met het lezen van buitenlandse forums waar dit onderwerp veel besproken is. Het moet mogelijk zijn dat is zeker, maar waar deze beveiligingsknop zit op het Android Platform is nog niet bekend.

Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat de melding direct uit de ECU komt, en dus waarschijnlijk niet in te stellen is vanuit de Rlink. ECU geeft deze melding zodra hij merkt dat de auto start in motor mode Sport. Als dit al aan te passen is moet dit in de ECU gebeuren. Maar ik heb nog geen enkel forum kunnen vinden waar het iemand gelukt is uberhaupt deze setting te lokaliseren laat staan aanpassen. Maar we houden hoop.  !-!

Erik_F

Citaat van: adinsx op 23 augustus 2018, 16:22:12
Ik zag het ook op het Franse Mégane GT-forum langskomen, dus die zal ik ook weer even in de gaten houden. Uiteindelijk komen we er wel ;).

Overigens, ook nog nuttig voor je om aan te passen:
Foto en video-restrictie uitzetten (tijdens rijden video afspelen kan dan), en de achteruitrijcamera in beeld laten bij geopende achterklep. Normaal gaat het beeld dan uit. Niet heel nuttig, wel leuk ;)


Edit:
Als je toch buitenlandse fora volgt. Ik probeer ook de vijf ambience kleuren aangepast te krijgen. Sterker, in de instellingen is er ruimte voor 16 kleuren, maar elke wijziging tot nu toe had geen effect. Kleur 5 uit en kleur 10 aan bijvoorbeeld veranderde niets. Ook de RGB-kleureninstelling nog niet gevonden, maar het moet ergens verstopt zitten.  :x

Ja ik hou het in de gaten, mocht er iets nuttigs voorbij komen zal ik het hier plaatsen. Foto en video-restrictie heb ik inmiddels uitgezet werk perfect. Heb via youtube een aantal concerten omgezet naar MP4 en deze op een 32GB USB gezet. Tijdens het achteruit rijden doet de kofferbak camera het prima! Muziek hervat zich daarna weer.

Welke instelling moet je doen om camera aan te laten tijdens kofferbak open en achteruit rijden? Heb wel in het menu de knop gevonden als je vooruit rijdt.
Megane IV Bose Estate dCi | opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Voorheen: Golf 7 2.0 TDI RLine (BJ 2016) | Seat Leon 2.0 TDI FR Business Intense (BJ 2014) |

adinsx

Citaat van: hko op 23 augustus 2018, 19:15:53
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat de melding direct uit de ECU komt, en dus waarschijnlijk niet in te stellen is vanuit de Rlink. ECU geeft deze melding zodra hij merkt dat de auto start in motor mode Sport. Als dit al aan te passen is moet dit in de ECU gebeuren. Maar ik heb nog geen enkel forum kunnen vinden waar het iemand gelukt is uberhaupt deze setting te lokaliseren laat staan aanpassen. Maar we houden hoop.  !-!

Heeft waarschijnlijk te maken met de typegoedkeuring en NEDC-test. Dan wil je als fabrikant natuurlijk de auto niet in de sportstand testen, maar in de 'gebruikelijke stand' waar ie blijkbaar automatisch op moet terugvallen.

@Erik,
Staat ergens in het topic op renaultforum hoe dat met de achterklep zit. Zal eens kijken waar ik de foto's van mijn instellingen heb, daar moet het denk ik ook op staan.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Erik_F

Citaat van: adinsx op 24 augustus 2018, 10:07:16
Heeft waarschijnlijk te maken met de typegoedkeuring en NEDC-test. Dan wil je als fabrikant natuurlijk de auto niet in de sportstand testen, maar in de 'gebruikelijke stand' waar ie blijkbaar automatisch op moet terugvallen.

@Erik,
Staat ergens in het topic op renaultforum hoe dat met de achterklep zit. Zal eens kijken waar ik de foto's van mijn instellingen heb, daar moet het denk ik ook op staan.

Is goed. Ben benieuwd naar de foto. Zal dan eens kijken!
Megane IV Bose Estate dCi | opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Voorheen: Golf 7 2.0 TDI RLine (BJ 2016) | Seat Leon 2.0 TDI FR Business Intense (BJ 2014) |

adinsx

Foto van de achteruitrijcamera aanlaten bij geopende achterklep nog niet gevonden, maak vanavond wel even een nieuwe. Deze laatst nog wel mee gepuzzeld, maar haalt weinig uit:


Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Erik_F

Citaat van: adinsx op 24 augustus 2018, 15:16:23
Foto van de achteruitrijcamera aanlaten bij geopende achterklep nog niet gevonden, maak vanavond wel even een nieuwe. Deze laatst nog wel mee gepuzzeld, maar haalt weinig uit:


Ik zit ook al even te puzzelen om kleuren toe te voegen en te verwijderen, helaas nog zonder resultaat. Selecteer een color number maar zie het niet terug!
Megane IV Bose Estate dCi | opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Voorheen: Golf 7 2.0 TDI RLine (BJ 2016) | Seat Leon 2.0 TDI FR Business Intense (BJ 2014) |

adinsx

Ik heb nog geprobeerd om een van de andere kleuren uit te zetten met het idee dat er wellicht maar vijf getoond kunnen worden in het menu. Maar ook dat hielp niet.

Nog geen foto kunnen maken voor je trouwens. Moet even de stick met bestandje opsporen om er in te komen.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Erik_F

Citaat van: adinsx op 24 augustus 2018, 22:05:11
Ik heb nog geprobeerd om een van de andere kleuren uit te zetten met het idee dat er wellicht maar vijf getoond kunnen worden in het menu. Maar ook dat hielp niet.

Nog geen foto kunnen maken voor je trouwens. Moet even de stick met bestandje opsporen om er in te komen.

Had ik ook al geprobeerd. Heb paar kleuren eruit gehaald en nieuwe toegevoegd. Helaas, alles bleef gewoon staan. Er veranderde niks. Ja is goed. Zie de foto wel verschijnen.

Wat voor dingen kan je nog meer wijzigen, naast foto en video, zijn er nog meer leuke opties die nu geblokkeerd zijn?
Megane IV Bose Estate dCi | opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Voorheen: Golf 7 2.0 TDI RLine (BJ 2016) | Seat Leon 2.0 TDI FR Business Intense (BJ 2014) |

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev