Advertenties


R-Link cockpit weergave Megane 2018

Gestart door Erik_F, 19 augustus 2018, 19:01:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik_F

Citaat van: Cocoon op 22 augustus 2018, 14:52:48
Zou dit dan standaard bij mij zijn ingesteld? Heb het zelf niet aangepast...

Zou je eens een screenshot kunnen plaatsen van jou instellingen?

Soft reset = 10 sec aan/uit knop ingedrukt houden?
Megane IV Bose Estate dCi | opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Voorheen: Golf 7 2.0 TDI RLine (BJ 2016) | Seat Leon 2.0 TDI FR Business Intense (BJ 2014) |

Cocoon

Citaat van: Erik_F op 22 augustus 2018, 14:53:16
De comfort stand blijft wel bij mij staan na afsluiten auto en na tijd weer starten.

Het is ook alleen bij de sport stand dat ik die vraag krijg.

Cocoon

Citaat van: Erik_F op 22 augustus 2018, 14:54:31
Zou je eens een screenshot kunnen plaatsen van jou instellingen?

Soft reset = 10 sec aan/uit knop ingedrukt houden?

Ja wil ik wel doen, maar moet je me wel even vertellen waar ik de foto van moet maken.

Erik_F

Citaat van: hko op 22 augustus 2018, 07:26:16
Toevallig ben ik hier twee weken geleden ook mee bezig geweest.

Als je in Developer mode submenu "MEX" de setting "CF_MEXStart_Mode" op "previous" zet en daarna een soft reset doet, dan blijft de mode op sport staan. Alleen krijg je dan telkens de vraag of je dat wil en je moet binnen 15 seconden op ja drukken. Voor zover ik heb kunnen vinden is er (nog) geen methode om sport te forceren zonder deze melding. Ook niet via de OBDII adapter.

Heb het zojuist aangepast en getest. Valt wederom weer terug naar Neutral. Heb de volgende instellingen:

CF_MEX_PRESENCE: Present
CF_MEX_MODE_DEFAULT: Perso
CF_SYSMODE_DENOMINATION_TABLE_NUMBER: TABLE 1
CF_MEXMODE_DENOMINATION_TABLE_NUMBER: TABLE 1
CF_MEXSTART_MODE: PREVIOUS

Dus wat doe ik verkeerd of wat staat er verkeerd ingesteld. Misschien kan je een foto delen van jou instellingen, kan ik deze naast die van mij leggen.
Megane IV Bose Estate dCi | opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Voorheen: Golf 7 2.0 TDI RLine (BJ 2016) | Seat Leon 2.0 TDI FR Business Intense (BJ 2014) |

Erik_F

Citaat van: Cocoon op 22 augustus 2018, 15:59:47
Ja wil ik wel doen, maar moet je me wel even vertellen waar ik de foto van moet maken.

DeveloperMode -> DiagRw -> MEX

Megane IV Bose Estate dCi | opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Voorheen: Golf 7 2.0 TDI RLine (BJ 2016) | Seat Leon 2.0 TDI FR Business Intense (BJ 2014) |

larsdijkstra

wat ik weet en gezien heb, is overal waar ik bij rijmodus Sport geselecteerd heb (Sport stand zelf, rijmodus Sport in Perso etc) dat hij terug gaat.
ik heb nu Perso met alleen sturen op Sport, dan blijft hij staan. dit komt denk ik omdat dat niks met verbruik etc te maken heeft
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Erik_F

Citaat van: larsdijkstra op 22 augustus 2018, 17:15:42
wat ik weet en gezien heb, is overal waar ik bij rijmodus Sport geselecteerd heb (Sport stand zelf, rijmodus Sport in Perso etc) dat hij terug gaat.
ik heb nu Perso met alleen sturen op Sport, dan blijft hij staan. dit komt denk ik omdat dat niks met verbruik etc te maken heeft

Toch zijn er leden die dit wel voor elkaar hebben gekregen. Ze hebben de beschrijving erbij gezet, maar naar het testen gaat die weer terug naar Neutral.
Megane IV Bose Estate dCi | opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Voorheen: Golf 7 2.0 TDI RLine (BJ 2016) | Seat Leon 2.0 TDI FR Business Intense (BJ 2014) |

hko

Citaat van: Erik_F op 22 augustus 2018, 16:40:18
Heb het zojuist aangepast en getest. Valt wederom weer terug naar Neutral. Heb de volgende instellingen:

CF_MEX_PRESENCE: Present
CF_MEX_MODE_DEFAULT: Perso
CF_SYSMODE_DENOMINATION_TABLE_NUMBER: TABLE 1
CF_MEXMODE_DENOMINATION_TABLE_NUMBER: TABLE 1
CF_MEXSTART_MODE: PREVIOUS

Dus wat doe ik verkeerd of wat staat er verkeerd ingesteld. Misschien kan je een foto delen van jou instellingen, kan ik deze naast die van mij leggen.

Dat is raar inderdaad want ik heb de zelfde settings en ook een versie 3.3.x, ik heb alleen CF_MEXSTART_MODE aangepast naar PREVIOUS en nu blijf hij wel op sport staan met die vervelende vraag wel is waar.

Heb je na de setting ook de soft reset gedaan? 10 seconden de aan/uit knop vast houden, ook vast houden als het scherm al donker is. Dan wachten tot de Rlink weer opstart voor je alles uit zet.



hko

Citaat van: Cocoon op 22 augustus 2018, 14:52:48
Zou dit dan standaard bij mij zijn ingesteld? Heb het zelf niet aangepast...

Zou kunnen, ik heb een aantal collega`s met een megane en daar werkte het ook standaard zo met een 2.2.x versie Rlink.
Heb jij toevallig ook een 2.2.x versie?

Erik_F

#24
Citaat van: hko op 22 augustus 2018, 20:13:59
Dat is raar inderdaad want ik heb de zelfde settings en ook een versie 3.3.x, ik heb alleen CF_MEXSTART_MODE aangepast naar PREVIOUS en nu blijf hij wel op sport staan met die vervelende vraag wel is waar.

Heb je na de setting ook de soft reset gedaan? 10 seconden de aan/uit knop vast houden, ook vast houden als het scherm al donker is. Dan wachten tot de Rlink weer opstart voor je alles uit zet.

Jij hebt ook Perso ingesteld? Of Sport?

Heb wel de soft reset gedaan, maar zodra scherm op zwart gaat, laat ik de knop los. Heb je de Perso instelling ook op Sport ingesteld toevallig?
Megane IV Bose Estate dCi | opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Voorheen: Golf 7 2.0 TDI RLine (BJ 2016) | Seat Leon 2.0 TDI FR Business Intense (BJ 2014) |

knight-rider

Citaat van: Cocoon op 22 augustus 2018, 09:53:46
Volgens mij is zoals het hiervoor is beschreven gewoon standaard.

Als ik de auto in de Sport modus uitzet en de auto een dag later weer start krijg ik automatisch de melding dat de auto in sport modus sta en moet ik bevestigen dat ik dat zo wil houden.
Wel irritant dat de melding niet verschijnt als ik achteruit rij omdat dan de achteruitrijcamera wordt ingeschakeld. Als het achteruit rijden langer duurt dan springt de auto automatisch in Neutral stand...
Ja, bij mij is het toch net hetzelfde.
Zou het ook wel fijn vinden als hij in de Sport stand zou blijven staan wanneer ik daarvoor gekozen heb.
Maar meestal rij ik gewoon in de Comfort stand.

knight-rider

Citaat van: Cocoon op 22 augustus 2018, 14:51:24
Vreemd. Ik rij ook altijd in Perso mode (configuratie zoals comfort maar dan met andere teller) en soms dus in Sport.

Je kunt ook in Perso mode de configuratie naar sport aanpassen.
Wanneer ik dat doe dan krijg ik ook weer dezelfde vraag nadat ik de auto heb uitgezet en weer start.
Dat is wel een heel rare reden om voor de Perso stand te kiezen  :?
Toch als het enkel gaat om de teller, want in welke stand of mode je ook staat, je kan altijd zelf de teller kiezen die je wilt.

hko

Citaat van: Erik_F op 22 augustus 2018, 20:53:17
Jij hebt ook Perso ingesteld? Of Sport?

Heb wel de soft reset gedaan, maar zodra scherm op zwart gaat, laat ik de knop los. Heb je de Perso instelling ook op Sport ingesteld toevallig?

Als ik Perso ook op sport zet dan krijg ik dezelfde vraag. Maar Perso staat bij mij standaard niet op sport.

Erik_F

#28
Inmiddels de setting gewijzigd. Auto blijft nu in Sport staan en valt niet meer terug naar Neutral. Probleem opgelost.
Megane IV Bose Estate dCi | opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Voorheen: Golf 7 2.0 TDI RLine (BJ 2016) | Seat Leon 2.0 TDI FR Business Intense (BJ 2014) |

Cocoon

Citaat van: knight-rider op 22 augustus 2018, 21:35:41
Dat is wel een heel rare reden om voor de Perso stand te kiezen  :?
Toch als het enkel gaat om de teller, want in welke stand of mode je ook staat, je kan altijd zelf de teller kiezen die je wilt.

Nu je het zegt, inderdaad. Als ik bij mij de comfortstand zou kiezen dan gaat standaard de stoelmassage aan.
Al is dat ook weer apart uit te zetten weet ik...
Volgens mij heb ik geluid ook op sport staan. De intereurverlichting dan weer wat gedimd.
Toch meer perso als ik dacht...  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev