Advertenties


Gaat een Dension Gateway Lite werken op mijn megane uit 2007?

Gestart door KlaasK, 26 juni 2018, 18:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KlaasK

Ik heb het hele internet, inclusief dit forum afgestruind, maar kom er maar niet achter of en hoe ik muziek van mijn telefoon op mijn autoradio afspeel. Hopelijk hier iemand die het bevrijdende antwoord kan geven.

Ik heb ook contact gehad met Dension en met verschillende dealers, maar ook daar krijg ik geen duidelijkheid.

Wat ik wil: Mijn (android)telefoon aansluiten op de autoradio (bluetooth of 3,5mm) om Spotify te luisteren.

Ik heb een Megane 2 ph2 met Carminat CD navigatie met een uitklapbaar sherm op het dashboard. Geen tunerlist, playlist of cabasse op het frontje. Wel een aansluiting voor een blauwe stekker (CD-wisselaar?) op de achterkant.

Ik hoop dat iemand nu uitsluitsel kan geven of ik hierop een Dension Gateway Lite op kan aansluiten en er überhaupt toegang toe kan krijgen. Met andere woorden: is de aansluiting op de achterkant überhaupt actief?

Andere tips zijn ook welkom, maar het zou mooi zijn als ik voor +/- 100 euro klaar ben. Ik zit overigens niet te wachten op gerommel merlt een FM-transmitter.

Het gaat dus om deze radio:


Felix

Dat gaat inderdaad wat minder gemakkelijk met die navigaties. Met een module (audio connection box, of een van de vele clonen) aangesloten op de cd wisselaar poort kan dat wel bereiken.

Het blijft helaas een beetje een hopeloos gebeuren met die Carminat. Ook omdat er sinds 2014 geen kaartupdates meer zijn :(
Als je een beetje handig bent vervang je het voor een Clio III radio met bluetooth :) Zie mijn projectpagina.

KlaasK

#2
Citaat van: Felix op 26 juni 2018, 19:31:41
Dat gaat inderdaad wat minder gemakkelijk met die navigaties. Met een module (audio connection box, of een van de vele clonen) aangesloten op de cd wisselaar poort kan dat wel bereiken.

Het blijft helaas een beetje een hopeloos gebeuren met die Carminat. Ook omdat er sinds 2014 geen kaartupdates meer zijn :(
Als je een beetje handig bent vervang je het voor een Clio III radio met bluetooth :) Zie mijn projectpagina.

Dank voor je reactie. Even je projectpagina bekeken en dat wordt mij toch iets teveel werk.  :neen: Ik ben meer op zoek naar de eenvoudige plug&play-oplossing. Dat de kaarten geen updates meer ontvangen vind ik niet zo'n probleem. Ik ben nog geen autonavigatie tegengekomen die ik prettiger vind werken dan Google Maps, dus blijf ik mijn telefoon wel gebruiken.

Het gaat er dus puur om dat de functies van de radio blijven werken, maar ook de functies op het scherm (correctie snelheid cruise control etc. instellen). En daarnaast de mogelijkheid om Spotify vanaf mijn telefoon af te spelen over de autoradio.

Als ik mij niet vergis heet de radio die ik heb een carminat navigation informée 2(?). Ik ben inmiddels ook een dealer tegengekomen die een Yatour YTM06-REN8 verkoopt en aangeeft dat deze werkt met een cni 1 en 2. Bovendien is de Yatour wat vriendelijker geprijsd dan de Dension Gateway Lite.

Kan ik er zga zeker van uitgaan dat dit gewoon gaat werken? 3,5mm erin en gaan met die banaan. Ik kom namelijk ook berichten tegen dat de aansluiting mogelijk nog geactiveerd moet worden en dat daar dan weer een of andere clip voor nodig is.  8)7

dodojuice

Ik heb in een vorige auto ook eens zo'n Yatour gehad maar dat werkte helemaal niet.. elke keren haperen of niet herkennen etc

Echter, dat is wel een aantal jaren geleden, misschien dat de techniek (en software) niet heeft stil gestaan  :)

Ik gebruik voor in onze Twingo gewoon zo'n FM transmitter en hij speelt echt gewoon feilloos Spotify af, geen enkel probleem.. was op Wish maar iets van 8 euro kwijt en hij fungeert ook nog als carkit  :D

KlaasK

Citaat van: dodojuice op 26 juni 2018, 20:45:10
Ik heb in een vorige auto ook eens zo'n Yatour gehad maar dat werkte helemaal niet.. elke keren haperen of niet herkennen etc

Echter, dat is wel een aantal jaren geleden, misschien dat de techniek (en software) niet heeft stil gestaan  :)

Ik gebruik voor in onze Twingo gewoon zo'n FM transmitter en hij speelt echt gewoon feilloos Spotify af, geen enkel probleem.. was op Wish maar iets van 8 euro kwijt en hij fungeert ook nog als carkit  :D

Hmm, dat klinkt niet positief. Kan me niet voorstellen dat dat normaal is of dat dergelijke problemen inmiddels niet zijn opgelost.

Ik heb in mijn vorige auto (Yaris) een FM-transmitter gebruikt. In Nederland werkt het nog wel, maar toen ik eenmaal de grens over ging, was ik om de zoveel kilometer op zoek naar een vrije frequentie. Helemaal Italië en Frankrijk hadden een wildgroei aan radiozenders, waardoor het alles behalve probleemloos werkte. Heb de transmitter nog wel in de kast liggen, maar wil dat gedoe niet meer hebben...

gjcvro

Als het kan, je antenne er af halen, dan ontvang je een stuk minder stoorzenders.

KlaasK

Uiteindelijk de Yatour YTM06-REN8 gekocht. En zowaar werkt het gewoon!  _o_ Moet hem nog even wat netter inbouwen (eerst zien hoe ik de radio überhaupt weer terug op zijn plek krijg), maar het werkt verder zonde problemen.

Kan dus hamdig zijn voor meer gebruikers van de onderstaande radio. Tijdens een lange zoektocht kon ik zelf namelijk nergens bevestigd krijgen dat het zou werken. Alle frontjes van ondersteunde radio's lieten nooit mijn radio zien en ook Dension gaf aan dat het niet zou werken.



EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev