Advertenties


Dit geloof je nooit !

Gestart door den_helder, 25 juli 2018, 12:05:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

den_helder

Sinds deze zomer heb ik een mooie megane I cabrio EA. Super leuk. Dus kwam het idee 2 weken terug om lekker te gaan hiken in luxemburg, leuk.

Dus ik pak me megane helemaal in met backpack, tent alles erop en eraan. Ik naar luxemburg. Het idee is heel simpel, drop de auto op camping 1, hike van camping naar camping om uiteindelijk weer bij de auto terug te komen, een rondje dus, 7 dagen.

Allemaal leuk tot ik mijn sleutels kwijt raakte op camping nr 4, wat doe je ..

Ik snel lid geworden van ANWB, ik belle, jaaa dat gaat via ACL in luxemburg. Ok ik die gebeld, Komt er inderdaad een monteur die de auto open maakt. Vervolgens probeert hij de auto te starten met voelemaatjes in het contact. Lukte niet, takelwagen komt en me auto wordt afgesleept naar het depot in luxemburg. Het idee was dat ik de volgende dag naar nederland zou vertrekken om mijn reserve sleutel te halen. Prima, ik een hotel gezocht, volgende ochtend vroeg de trein naar mijn woonplaats gepakt. 10 uur met de trein, jeej. Prima, ik me huis in gebroken want ja, die had ik ook niet meer, ik reserve sleutels gepakt, me huis voorzien van nieuwe slote prima. Na het weekend weer terug.

Ik maandag met de trein weer naar luxemburg, 10 uur met de trein weer, om ver aan het einde van de middag bij het depot aan te komen.

Je denkt je gaat lekker naar huis he met cabrio'tje. Ja niet dus, de sleutel gaat niet meer in het contact, ja voor de helft.

Oh mijn god, wat gaat hier allemaal gebeuren ...

Nou prima, ik naar de receptie, dit en dat ja, monteurs zijn allmeaal weg, je moet tot 8 uur vanavond wachten. sjonge jonge ok nou prima, uren wachten die vent komt. ###te en klote in het contact uren lang, gaat niet lukken meneer.

Oke en nu dan?

Ja zegge ze ga maar hotel in en ga maar naar huis ofzo ...

Hoop drama gemaakt daar, hun hebbe me taxi betaald, me hotel betaald en me trein rit naar huis betaald en ze zouden me auto naar de renautl dealer brengen en als ie gefixed is naar nederland brengen. Top toch .. ja .

Nou die treinreis heeft bij elkaar 17 uur geduurt, in luxemburg stond de trein in de fik waardoor ik de aansluiting met de HSL miste. Eurostar weigerde een vervangede ticket te geven en dus moest ik zwart rijden van brussel naar breda. In breda 'sloten de deuren niet' waardoor de trein niet meer naar amsterdam ging, moest via rotterdam. Op het laatste station voor mijn woonplaats was er weer een wisselstoring of we de bus konden pakken, sjooooonge jonge. ok prima

Wordt ik ineens gebeld door de reneault workshop, ja wie gaat dit allemaal betalen? Ja ACL zeg ik. Nou zegt die vent, ik heb in geen 15 jaar meegemaakt dat die gaste ook maar voor iets gaan betalen....

dus ja , nu zit ik hier in nederland, me auto staat in luxemburg zonder contact slot en niemand weet wie er moet gaan betalen.

The drama continues

mark29

Jouw auto. Jouw probleem. Die anwb heeft getracht jou te helpen.
Dat ie zo dom is het contact slot te slopen begrijp ik niet, waarom willen starten zonder sleutels met startonderbreker?
Ik denk dat jij moet gaan betalen. En dan met een beetje geluk hun een deeltje bij betalen als ze een goede dag hebben.

Wel een heel avontuur zo te zien. Beter naar toe gaan met een autoambulance en dat ding ophalen.

den_helder

ja dat is allemaal leuk, maar ik als ik nu jouw auto sloop dan bel ik mijn verzekering en dan wordt de schade vergoedt. Het is niet expres gedaan natuurlijk.

De auto staat nu bij de renault dealer en daar wordt er een nieuw contact slot in gezet. Hij moest 10 dagen wachten op onderdelen.

Ja ik laat het maar gaan en ik zie de rekening wel tegemoet. Zodra de auto hier is afgeleverd heb ik pas in 2045 geld om die factuur te betalen

Nikk

Hoop dat je er wat van geleerd hebt. Denk dat het beste was geweest om gewoon met de trein naar huis te zijn gegaan aan het einde van je vakantie via de dealer een nieuwe sleutel bemachtigen. Die kan je tevens van de code voorzien waarmee je de startblokkering kan omzeilen. Ook altijd handig

Een reserve sleutel kan ook geen kwaad. Knoopte er vroeger tijdens vakantie eentje ergens onder de auto.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

haelewyn

Als ik het goed heb betaal jij het contactslot en de vervanging ervan en de ANWB betaalt en zorgt voor de rest.

Dan zou ik het prima geregeld vinden..

Als er al eens één treinticket op jouw rekening komt : tja, ..Ook nog niet zo erg.
Kan me wel indenken dat het enorm frustrerend voor je is. Al die tijd die je kwijt bent, al dat heen en terug reizen..

Je spreekt van de komende 27 jaar geen geld om te betalen :
Ik denk niet dat je auto daar vertrekt zonder betaling. Ik ken geen enkele garage of depannagedienst die zo gek is een auto te laten gaan waarvoor de kosten niet betaald zijn. Zeker niet voor een buitenlander.
Misschien dat de ANWB het voorschiet maar dat lijkt me ook al sterk.
Zit er wel in dat ze zeggen : als de rekening betaald is, halen wij je auto op. Laat maar iets weten.

Yorick

Ik vind het allemaal wel erg kortaf neergezet. Welke keuzes TS ook heeft gemaakt, feit blijft dat het allemaal knetter vervelend was en steeds erger werd. Drama zeg. Succes/sterkte ermee kerel.

den_helder

Bedant voor de reacties. Inmiddels heb ik de ACL gebeld en gebeld met de renault dealer en het lijkt er echt op dat ACL dit gaat vergoeden. Gisterochtend vertelde de renault dealer dat ze deze ochtend een diagnose gaan maken, betaald door ACL. Vervolgens komt de reperatie erbij wat ook door ACL betaald wordt. Erg goed geregeld. Helaas moet ik met dit warme weer wel me auto 10 dagen missen. Maarja dat moet dan maar.


haelewyn

#7
Keurig van ACL.
Ik zag het hier wel eens anders. Als er iets fout gaat bij het proberen herstellen wordt het wel vaker een welles-nietes spelletje.
Met een contactslot is het, denk ik, wel iets duidelijker.

Je hebt wel erg veel pech en Murphy komt vaak langs dit jaar bij jou.
Ooit, toen ik nog met Fiat reed, had ik daar een goed systeem tegen (Murphy). Ik kocht er gewoon twee. Dan had ik zo goed als altijd eentje die reed. 

Veel geluk er nog mee verder.
Voor mij is de moraal van het verhaal onder meer toch :  vertrek nooit op vakantie zonder verzekering pechverhelping.
Waarom het zo is weet ik niet, maar mijn ergste pannes heb ik altijd ver van huis en niet zo gauw vlakbij.
Aan veel pannes kan je zelf niet veel veranderen :

https://www.acl.lu/Autotouring-Digital/Expertise/Assistance/Service-routier-de-l%E2%80%99ACL?lang=en-us


Was de pechverhelper van ACL trouwens zo eentje met een auto met reclame erop ? Of een garagist die ze gestuurd hebben ?


den_helder

Bedankt voor uw reacties.

Inderdaad deze auto was de auto die mijn raam heeft geopend met een luchtzak en met lange stok me deur heeft geopend. kijk ik zat deze man ook beetje te pushen om te proberen te starten. hij heeft toen het plastic rond de stuur verwijderd bij contact slot. met voelemaatjes in dat ding zitte###te. maja er zit een gat in de voorkant van het metalen baardje. een pen gaat door dit gat heen om de sleutel in het slot te houden. die pen gaat niet meer open en dus gaat de sleutel er niet meer in

Op het ACL terein was de mechanic bezig met hamers en schroevendraaiers in het contact te rammen. Dat zal de renault dealer ook wel merken. Ze zouden me inmiddels hebben moeten bellen maar ben nog niet gebeld. Ik ben er bang voor dat ik wellicht maanden kan gaan wachten.

mark29

Man man man wat een prehistorische monteurs. En dan? zit er een schroevendraaier in je contactslot. Dan heb je nog startvergrendeling, dat moeten die mannen toch ook weten?

Maar goed, ze gaan het vergoeden, heb je goed geregeld.

haelewyn

Je ziet het Marc : om iemand met verstand te spreken moet je niet altijd in een garage zijn.
Geloof me : ook in ziekenhuizen heb je mensen die erg goed in hun job zijn... en anderen zijn maar matig .. :9~

mark29

Breek me de bek niet open over ziekenhuizen. Die heb ik zat gezien laatste jaar door een ongevalletje. De ene arts is inderdaad de andere niet.

den_helder

Update:

De renault garage wil niet dat ik bel, ik wordt in een oneindige loop gezet en uiteindelijk wordt de verbinding verbroken. Dus via ACL contact gezocht. Het onderdeel is besteld, krijgen ze hopelijk vandaag anders begin volgende week binnen. Het erin bouwen zal zo klaar zijn denk ik en dan gaat ie op transport. Dus hopelijk ergens disndag woensdag, maar zou gerust een extra week kunnen duren.

rdbob

Hi Den Helder, auto ooit terug gekregen? En wie heeft er betaald?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev