Advertenties


Achteruitrijcamera en tablet ipv carminat scherm

Gestart door Meg3, 23 juni 2018, 14:36:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meg3

Ik heb het idee gevat om mijn carminat scherm te vervangen door een tablet. Genoeg filmpjes op YouTube hierover. Ik wil graag Maps gebruiken ipv het verouderde kaartje van tomtom welke ook nog eens geen rekening houdt met verkeersdrukte (betalen voor tomtom live is mij te kostbaar tov Google maps). Nu is het neerzetten van zo'n tablet niet een grote uitdaging denk ik, maar ik zou wel graag mijn achteruitrijcamera blijven gebruiken.
Mijn vraag is: weet iemand hoe de af fabriek camera de beelden levert aan het tomtom scherm? En misschien nog een stap terug, weet iemand hoe ik erachter kom of de camera wel af fabriek is? Als die namelijk niet af fabriek is, moet het wel te doen zijn om de video output naar mini hdmi te krijgen en aan te sluiten op de tablet (die trouwens dan via Bluetooth met de radio verbonden wordt).
Gaat om een Mégane GT line dci uit 2012.
Alvast dank voor het meedenken.

rened

is ook gewoon video out
Voor mijn tablet (in mijn meg2) had ik een video -> USB dongle, meeste tablets hebben geen mini hdmi ingang lijkt me?

Ik las in het "chineese android radio" topic wel het een en ander over storingen als het originele scherm weg is ivm de meldingen daarop.
Ga je het originele scherm in dashboard kastje leggen oid?

Meg3

Met gewoon video out en USB bedoel je zoiets als dit:
https://www.onlinekabelshop.nl/easy-capture-audio-video-grabber-44902?channable=e17871.NDQ2ODA&gclid=Cj0KCQjwpcLZBRCnARIsAMPBgF3XAOjkcqWRfDcGsjQNfkPHJaM4FwBp4FxXTyu8c6pBWOcYVzKZs7saAh13EALw_wcB

?

Bestaande scherm wilde ik op zn plek laten staan en dan de tablet ervoor plaatsen (uitsparing maken in de zijkanten van het kapje). Maar als de kabel lang genoeg is, is het zeker ook een idee om hem in het kastje te verstoppen. Voordeel is dan dat een kleiner tablet op de plek can het scherm kan komen zodat er niks te zien is van de ingreep. Heb me trouwens vandaag gerealiseerd dat het ook nog de vraag is hoe te zorgen dat de tablet automatisch omschakelt naar de achteruitrijcamera.

Meg3

Ben 1 stap verder: de lampjes voor airbag en gordels zijn apart te behouden los van het tomtom scherm. Daarmee kan je dus ook de foutmeldingen voorkomen. Echter, zonder tomtom scherm, ging ook mijn radio niet aan. Dus via Bluetooth vanuit se tablet naar de speakers gaat hem niet worden zonder tomtom scherm.

Vraag me nog af waar ik de video out van de camera kan "onderscheppen om naar de tablet te trekken. Achter de radio? Of achter de camera? Of zijn het de gekleurde kabels die op het scherm zijn aangesloten?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev