Advertenties


GT 205 EDC niet meer leverbaar

Gestart door PatrickN, 15 juni 2018, 18:49:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

De GT 205 komt helaas niet meer terug, en om het gat te dichten tussen de normale Megane's en de RS heeft Renault wederom een GT line bedacht:
https://www.planeterenault.com/1-gamme/7-gamme-2018/1597-actualite-automobile/10070-serie-limitee-gt-line-pour-oublier-megane-gt/

adinsx

Eh... de GT-line is al heel lang leverbaar in Nederland... Weinig nieuws onder de zon dus. Wellicht kenden ze die nog niet in Frankrijk?

De GT-line was een bijzonder populaire uitvoering bij de Mégane III, daarom was die eigenlijk vanaf vrijwel het begin ook in NL leverbaar naast de GT.

Het echte nieuws komt denk ik 5 maart vanaf Genève (afgelopen maandag mijn accreditatie weer gekregen voor de persdagen). Naast de Clio V hoop ik dat ze de TCe225 als nieuwe motor voor de Mégane GT aankondigen. Wellicht ook een facelift, maar die komt denk ik nog te vroeg. En, de focus moet denk ik op de Clio V liggen.

Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

mark29

En ze komen met weer een nieuwe diesel, waar sommige merken stoppen met diesels maken.
Ik begrijp niet dat ze lpg niet promoten, of valt daarin niet genoeg accijns in te behalen voor de overheid?

Tris

Ik vrees dat die 1.7 dCi 150 niet naar Nederland komt ivm de hoge BPM.
Wat betreft LPG: dit is inderdaad erg schoon en goedkoop, maar zo'n gastank moet ergens verborgen worden waar met het ontwerp van de auto geen rekening is gehouden, je hebt er een kleine actieradius op, en het tanken gaat dan gepaard met gesis en geplof vanwege de hoge druk. Ik kan me voorstellen dat mensen daar niet op zitten te wachten.
1.5 dCi EDC Bose estate 2016

Felix

Ach, tegenwoordig rijdt de helft rond met zo'n bandenspuitbus in plaats van reservewiel. Op die plek kan dan mooi een gastank. Die van mij is bruto 65 liter, daar kom ik zo'n 550km mee.
Ik kan mij niet voorstellen dat mensen niet voor lpg kiezen vanwege de manier van tanken. Volgens mij is het meer dat een groot deel van de automobilisten geen flauw idee heeft dat lpg een prima optie is. Helaas gaan er geregeld oude spookverhalen de rondte over allerlei problemen met lpg, terwijl dat met de moderne technieken nauwelijks meer voor komt.

Roadkill (Michiel)

Mijn record met mijn Meg 1,4 16v staat op 630km op een gastank.... Ik zit er ook nog over te dubben of ik een Clio op gas of benzine koop, veel kilometers zal ik er niet mee gaan maken, maar toch of 35€ voor een volle gastank of het dubbele voor benzine. En de motor vervuilt veel minder inwendig (is mijn verbeelding misschien)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

knight-rider

Als ik meer km zou gaan doen zou ik zo een gastank nog wel durven overwegen, maar dat is momenteel niet aan de orde.

mark29

Citaat van: Tris op  6 december 2018, 16:04:48
Ik vrees dat die 1.7 dCi 150 niet naar Nederland komt ivm de hoge BPM.
Wat betreft LPG: dit is inderdaad erg schoon en goedkoop, maar zo'n gastank moet ergens verborgen worden waar met het ontwerp van de auto geen rekening is gehouden, je hebt er een kleine actieradius op, en het tanken gaat dan gepaard met gesis en geplof vanwege de hoge druk. Ik kan me voorstellen dat mensen daar niet op zitten te wachten.

Huh wat? Ik kan net iets over de 500 kilometer....
Ja het is niet zo ver als een diesel wel net zo ver als benzine. En voor de helft van het geld tanken. Lpg auto stinkt niet zoals een diesel, gezonder kwa uitstoot en het is een afval product wat nuttig gebruikt word.
En inderdaad een ringtank, niemand die nu nog een volwaardig reservewiel heeft in de autos de laatste jaren.

knight-rider

Citaat van: Tedo op  6 december 2018, 08:49:29
De GT 205 komt helaas niet meer terug, en om het gat te dichten tussen de normale Megane's en de RS heeft Renault wederom een GT line bedacht:
https://www.planeterenault.com/1-gamme/7-gamme-2018/1597-actualite-automobile/10070-serie-limitee-gt-line-pour-oublier-megane-gt/
Ik blijf het spijtig vinden dat ze geen RS grandtour (estate) maken, anders had ik mij GT waarschijnlijk al ingeruild.

Tedo

#24
Dat is inderdaad een wat vreemde keuze. Andere merken doen dat wel, zoals de Seat Leon Cupra, die ook als station (ST) bestaat.

adinsx

Nouja vreemd... De stations is nou niet bepaald het meest verkochte model. Ja in Nederland en omgeving, maar andere landen kopen haast geen stations.
En moet je dan al die kosten wel maken? Als het zo goed liep was de GT natuurlijk ook al wel terug met een WLTP-motor. Al denk ik dat die 1.8TCe225 die nu in de Espace en Talisman leverbaar is ook wel naar de Mégane komt volgend jaar / na de facelift.

Niettemin, ik juicht het ook zeker aan. De afgelopen dagen ook weer een beetje het 'waar is de gang gebleven'-gevoel met de GT. Kortom ik ben het alweer veel te gewend.
Beste optie: Een week lang met de Clio IV Estate TCe90 van de wederhelft rondsturen en daarna weer met de Mégane op pad.  :P
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

knight-rider

Citaat van: Tedo op  6 december 2018, 19:10:33
Dat is inderdaad een wat vreemde keuze. Andere merken doen dat wel, zoals de Seat Leon Cupra, die ook als station (ST) bestaat.
Ja, ik weet nu zo een Leon Cupra ST te koop staan, als ik genoeg voor mijn Megane GT Grandtour zou kunnen krijgen, dan mag hij buiten.

cortrans

Die is blijkbaar al verkocht, pagina niet meer gevonden
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev