Advertenties


olie

Gestart door benjomel, 11 juni 2018, 12:30:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knight-rider

Bij mij doen ze er toch nog steeds 5w40 in, sinds dit jaar ga ik wel bij Midas voor onderhoud, niet meer bij Renault, daar hebben ze me vorig jaar te hard gekloot.

Als ik die afstanden op een volle tank hier zie verschiet ik wel.
Ik rij met een Megane gt grandtour en ik doe gemakkelijk 700 km met een volle tank, soms gaat dat zelfs richting de 800 km.

Hans 1982

Ik tank meestal tussen de 550 en 600 op de dagteller het lampje brand dan nog niet. Als ik hem echt tot aan het lampje leeg zou rijden red ik denk ik ook wel 700 ongeveer.

Heeft een gt geen grotere tank?

knight-rider

Lampje gaat branden wanneer ik nog 100 tot 120 km kan doen, actieradius veranderd in streepjes (---) bij 80 km.

Tankinhoud is 50 liter volgens de gegevens, maar vraag me eigenlijk af wat de werkelijke inhoud zou zijn, want bij de meeste merken is dat toch altijd iets meer.
Enkele weken terug heb ik iets meer dan 50 liter kunnen taken.

Hans 1982

Onze auto's hebben een kleinere tank. Dat verklaart you grotere rij bereik.

knight-rider

Volgens het boekje zijn de Megane 4 benzines 50 liter, de diesels 45 liter.

De GT (1.6 met 205 pk) heeft net een hoger verbruik dan de lagere modellen, dus zou ik net minder ver mogen geraken met een volle tank.

Zwollenaar88

Maar even een simpelere vraag, rijden jullie dan echt 1 op 17/18 dat red ik echt niet ook al zou ik mijn best doen. Met rustig rijden haal ik met moeite 1 op 14.

Hans 1982

Ja ongeveer 1 op 16,5 - 17 gemiddeld.

Hans 1982

Citaat van: knight-rider op 10 maart 2024, 17:01:49Volgens het boekje zijn de Megane 4 benzines 50 liter, de diesels 45 liter.

De GT (1.6 met 205 pk) heeft net een hoger verbruik dan de lagere modellen, dus zou ik net minder ver mogen geraken met een volle tank.

Ik krijg er echt van mijn leven niet 50L in hoor. Als hij echt leeg is en zelfs geen rest indicatie van rij afstand geeft krijg ik er max 40 à 42L in.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev