Advertenties


revisie versnellingsbak

Gestart door zapp, 2 juni 2018, 18:50:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zapp

Ik krijg binnenkort een gereviseerde versnellingsbak in mijn Megane2 (1,6 16v benzinemotor). In overleg met de leverancier (Schoones, maakt op mij een zeer professionele indruk) is besloten om een JR5 bak in te bouwen in plaats van JH3142.
De overbrengingsverhoudingen zijn wat anders waardoor de motor wat minder toeren maakt, dat rijdt wat rustiger op de snelweg.
Dat spreekt mij wel aan, maar ik vraag me af of de cruisecontrol wel goed werkt met die nieuwe bak.
Heeft iemand daar ervaring mee. :?

mark29

Die kijkt naar snelheid van de abs sensoren. Die geeft nikz om wat voor bak jij hebt.
Schoones is een bekende in de wereld. Doe je goed aan.

zapp


zapp

Even een korte update: Schoones heeft er dus die JR5 revisiebak onder gezet en een nieuwe koppeling (die was behoorlijk versleten).  En het is een wereld van verschil! !-! !-! !-!
Hij rijdt nu veel rustiger (ca. 2800 toeren bij 120 km/h), minder geluid in het interieur, top. Ik moet wel wat eerder terugschakelen, maar da's logisch.

Felix

Mooi! Leek mij ook wel een leuk project. Volgens mij is het ook niet zo moeilijk de standaard JH3 bak aan te passen door er een ander tandwiel in te zetten. Dan heb je het zelfde resultaat.
Weet je wat voor JR5 bak er nu precies in ligt?

haelewyn

Hoeveel km had je oude versnellingsbak er op zitten ?   Was hij stuk of kraakte die te veel ?

zapp

De oude bak had ca 200.000 km gereden, hij schakelde wel goed maar hij maakte een gierend/schurend geluid. Ik durfde er niet meer mee te rijden met de caravan.
Ik weet niet wat voor JR5 bak er nu in ligt (zou afkomstig zijn van een diesel?)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev