Advertenties


chiptuning of PiggyBag

Gestart door zapp, 30 juni 2018, 18:10:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zapp

Nou heb ik dus die JR5 versnellingsbak in mijn Megane2 Grandtour (2006) liggen in plaats van JH3142. De motor (1,6 16V benzinemotor) maakt minder toeren en dat rijdt dus een stuk rustiger. Maar nou merk ik wel dat die motor 'onderin' wel wat vermogen tekortkomt  :')

Is er een verantwoorde methode om wat meer vermogen te krijgen bij lagere toerentallen? Ik denk daarbij aan chiptuning of een PiggyBag?
Wie heeft hier ervaring mee?

Felix

Joske heeft zijn Megane III 1.6 laten remappen. Hij is wel tevreden geloof ik, maar verwacht geen wonderen.
Tedo heeft ooit in zijn Megane II 1.6 een Piggy ding gehad, maar of dat zijn geld waard is weet ik niet.

Dat is het wel zo'n beetje zonder flinke verbouwingen toe te passen. Theoretisch zou je met een 4 - 2 - 1 spruitstuk meer koppel onderin moeten hebben. Maar voor zover ik weet zijn die niet of nauwelijks te vinden voor de 1.6 16v. Het standaard uitlaatspruitstuk is 4 - 1 en vrij kort.

Vergelijk die maar eens met het spruitstuk van een Twingo RS. Daarbij zijn de buizen veel langer.

Tedo

Piggyback had ik genomen om van de vervelende optrekdip af te komen. Dat is toen niet (echt) gelukt.
Het is sowieso een blok waar je softwarematig niet veel winst mee kan halen. Wellicht met onderdelen van een Twingo RS of Clio GT die een geëvolueerde K4M hebben.
Dat zal niet heel simpel zijn (vrees ik), en veel kosten met zich meebrengen.
Maar je hebt al de moeite genomen de bak te wisselen, dus mocht het je wat lijken...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev